Vering/wagenhoogte
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vering/wagenhoogte
Hoi. Mijn 1.4 GLS (type 2) lijkt achterover te hangen, maar hij staat horizontaal. naar mijn idee, voor een beetje hoog en achter laag( als ik naar de ruimte in/bij de spatborden kijk) Als er iemand achterin zit komt hij al snel op zijn aanslag als ik over een drempel rijd. Is dit op telossen door er andere/nieuwe schokdempers in te plaatsen?
Groet, Bram
Groet, Bram
Last edited by aokhuisen on MonAug11, 2008 9:11:35 PM, edited 1 time in total.
Drive easy!
Hoi,
kan je de hoogte vd auto opmeten? dus bij de dorpel aan de voor en achterzijde? aan de voorkant net achter het wiel en de achterkant net voor het wiel..
of je schokdempers lek zijn is vrij simpel te controleren.. druk op 1 zijde vd auto (bijv net boven het achterlicht) de auto zo ver mogelijk naar beneden en laat deze plots los.. als hij in 1x weer terug op zn plek staat is het goed, als hij blijft 'dansen' dan zijn je schokdempers lek!
kan je de hoogte vd auto opmeten? dus bij de dorpel aan de voor en achterzijde? aan de voorkant net achter het wiel en de achterkant net voor het wiel..
of je schokdempers lek zijn is vrij simpel te controleren.. druk op 1 zijde vd auto (bijv net boven het achterlicht) de auto zo ver mogelijk naar beneden en laat deze plots los.. als hij in 1x weer terug op zn plek staat is het goed, als hij blijft 'dansen' dan zijn je schokdempers lek!
Vering/wagenhoogte
Hoi, ik heb de hoogte gemeten en die is zowel voor als achter 21,5 cm.
Dus eigenlijk gewoon horizontaal. De ruimte boven het voorwiel vind ik veel. Heb ik weer geprobeerd een foto te uploaden, maar waar dat ding is gebleven?
Dus eigenlijk gewoon horizontaal. De ruimte boven het voorwiel vind ik veel. Heb ik weer geprobeerd een foto te uploaden, maar waar dat ding is gebleven?
Drive easy!
Re: Vering/wagenhoogte
AXen hebben standaar heeeel veeeel ruimte boven het voorwiel, en als jij toevallig bijv lmtjes hebt met lagere banden, dan word dat alleen maar erger.....aokhuisen wrote:Hoi, ik heb de hoogte gemeten en die is zowel voor als achter 21,5 cm.
Dus eigenlijk gewoon horizontaal. De ruimte boven het voorwiel vind ik veel. Heb ik weer geprobeerd een foto te uploaden, maar waar dat ding is gebleven?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vering/wagenhoogte
Hoi Grietje,
lmt-tjes? Wat voor banden zijn dat? De bandenmaat die er onder ligt is : 155/70 R13 75T
En als ik die foto bekijk, is het normaal die ruimte boven het voorwiel.
Kan het niet zo zijn dat de vorige eigenaar de dempers voor en achter heeft omgewisseld? Ik vraag ook maar. Vandaag zag ik wel een AX en die stond achter hoger dan voor. Wat ik normaal vind. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar andere achterschokdempers, zodat hij achter wat hoger komt. We rijden nml. vaak met z'n drieen en dat zal het comfort ten goede komen, denk ik. Want achter veert hij, als je induwt met moeite, alleen maar weer terug en voor, na induwen even 1 keer en terug in de originele positie. (leg ik het goed uit?)
lmt-tjes? Wat voor banden zijn dat? De bandenmaat die er onder ligt is : 155/70 R13 75T
En als ik die foto bekijk, is het normaal die ruimte boven het voorwiel.
Kan het niet zo zijn dat de vorige eigenaar de dempers voor en achter heeft omgewisseld? Ik vraag ook maar. Vandaag zag ik wel een AX en die stond achter hoger dan voor. Wat ik normaal vind. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar andere achterschokdempers, zodat hij achter wat hoger komt. We rijden nml. vaak met z'n drieen en dat zal het comfort ten goede komen, denk ik. Want achter veert hij, als je induwt met moeite, alleen maar weer terug en voor, na induwen even 1 keer en terug in de originele positie. (leg ik het goed uit?)
Drive easy!
Re: Vering/wagenhoogte
lm tjes zijn lichtmetaaltjes. maar 155/70/13 oogt het gat inderdaad erg groot mee.aokhuisen wrote:Hoi Grietje,
lmt-tjes? Wat voor banden zijn dat? De bandenmaat die er onder ligt is : 155/70 R13 75T
En als ik die foto bekijk, is het normaal die ruimte boven het voorwiel.
Kan het niet zo zijn dat de vorige eigenaar de dempers voor en achter heeft omgewisseld? Ik vraag ook maar. Vandaag zag ik wel een AX en die stond achter hoger dan voor. Wat ik normaal vind. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar andere achterschokdempers, zodat hij achter wat hoger komt. We rijden nml. vaak met z'n drieen en dat zal het comfort ten goede komen, denk ik. Want achter veert hij, als je induwt met moeite, alleen maar weer terug en voor, na induwen even 1 keer en terug in de originele positie. (leg ik het goed uit?)
Schokdempers maken je auto niet hoger trouwens misschien wel stugger. Hoger moet je je as voorverstellen (kutwerk) Kan je beter je voorkant verlagen
En je auto hoort na induwen zsm weer op orginele positie terug te komen, anders kan het zijn dat je schokdempers op zijn.
Ennuhm, AXen zakken vaak achter wat in, ' doorzakken' zeker als er vaak personen/zware last op de achterwielen staat. Maar dan moeten je wielen ook wel een beetje / \ (van achter gezien) zijn gaan staan.
Ik denk dat ie gewoon normaal staat eigenlijk! AXen zijn nou eenmaal abnormaal hoog :D
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
AX op standaard hoogte met 145/70/13
AX op standaard hoogte met 155/70/14 (kan je zien dat het met grotere velgen minder lijkt )
AX ALLEEN voor verlaagd, achter op normale hoogte, met 185/55/14
AX op standaard hoogte met 155/70/14 (kan je zien dat het met grotere velgen minder lijkt )
AX ALLEEN voor verlaagd, achter op normale hoogte, met 185/55/14
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vering/wagenhoogte
Hele verzameling, Grietje!
Maar als die wagenhoogte inderdaad zo'n K-klus is, laat ik het maar zo.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en misschien kom ik nog eens in Almere om de verzameling te bekijken?
Maar als die wagenhoogte inderdaad zo'n K-klus is, laat ik het maar zo.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en misschien kom ik nog eens in Almere om de verzameling te bekijken?
Drive easy!
achteras verstellen is opzich simpel, als alles zo los zou gaan...
Maar wat ik bij mijn GT bijv heb, is dat het borgplaatje al helemaal dolgedraaid is, dus ik krijg mijn torsie niet eens los....
Maar wat ik bij mijn GT bijv heb, is dat het borgplaatje al helemaal dolgedraaid is, dus ik krijg mijn torsie niet eens los....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).