slaat soms zomaar af, daarna niet starten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
HO!
Dat is er niet door de vorige eigenaren tussen geprutst!
Dat is een extra weerstand door Citroën verzonnen die je uitstoot lager houd. Zorgt wel voor een hoger verbuik soms; ik heb het er ook in zitten inde GT
Overigens, dat je katlampje brand zegt genoeg, hij heeft dus een storingscode opgeslagen... Dat ie niet knippert als je uitleest... Klinkt niet zo aardig maar, dan doe je het niet goed
Maar, ik hoop dat het zo opgelost is.
Dat is er niet door de vorige eigenaren tussen geprutst!
Dat is een extra weerstand door Citroën verzonnen die je uitstoot lager houd. Zorgt wel voor een hoger verbuik soms; ik heb het er ook in zitten inde GT
Overigens, dat je katlampje brand zegt genoeg, hij heeft dus een storingscode opgeslagen... Dat ie niet knippert als je uitleest... Klinkt niet zo aardig maar, dan doe je het niet goed
Maar, ik hoop dat het zo opgelost is.
Last edited by grietje on MonAug11, 2008 8:41:28 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dat stukje "ertussen geprutste" kabel is fabrieks-origineel.
Daar zit een weerstandje in om de waarde van de sensor aan te passen (om op die manier de ECU een beetje voor de gek te houden).
Heeft iets met emissies ofzo te maken.
Daar zit een weerstandje in om de waarde van de sensor aan te passen (om op die manier de ECU een beetje voor de gek te houden).
Heeft iets met emissies ofzo te maken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
goed, dan ist niet geprutst, het is evengoed stuk
kabel een kant op is 0 ohm, beetje bewegen en schiet in de megaohm, breuk dus
kant kwaad zonder die kabel te rijden ? (kan vrijdag pas naar de sloop...)
en nee grietje, ik doe't niet fout
een draadje in de groene stekker, andere op ground/chassis
3 sec. (en wel langer) ingedrukt in stand 2
nada
wat valt daar nou fout aan te doen ?
edit--
even kabel nog eens gemeten
de weerstand is 10k
het gebroken kabel is de andere pin
mag ik trouwens zeggen dat ik het evengoed een zeer onproffesionele oplossing vindt.
neem dan een sensor met een andere waarde of zet er een verloopSTUK tussen en niet iets wat er zo los bij hangt
kabel een kant op is 0 ohm, beetje bewegen en schiet in de megaohm, breuk dus
kant kwaad zonder die kabel te rijden ? (kan vrijdag pas naar de sloop...)
en nee grietje, ik doe't niet fout
een draadje in de groene stekker, andere op ground/chassis
3 sec. (en wel langer) ingedrukt in stand 2
nada
wat valt daar nou fout aan te doen ?
edit--
even kabel nog eens gemeten
de weerstand is 10k
het gebroken kabel is de andere pin
mag ik trouwens zeggen dat ik het evengoed een zeer onproffesionele oplossing vindt.
neem dan een sensor met een andere waarde of zet er een verloopSTUK tussen en niet iets wat er zo los bij hangt
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Nouja, misschien verkeerde pool, geen goede aarde, of zitten er al draadbreuken voor je stekker...
En dat tussenstuk is inderdaad niet zo netjes van Citroën, maar het hoort wel vast te zitten hoor Dat dat na 20 jaar meestal niet meer zo is, haha, tja.....
Je kan wel zonder rijden trouwens. Geen probleem
En dat tussenstuk is inderdaad niet zo netjes van Citroën, maar het hoort wel vast te zitten hoor Dat dat na 20 jaar meestal niet meer zo is, haha, tja.....
Je kan wel zonder rijden trouwens. Geen probleem
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mijn kabel is goed, heb ik doorgemeten, aarde is ook goed, vanaf veerpoot via de kabel aan mijn deur meet ik ook ca. 0ohm
verkeerde pool - kan niet, er zit er maar een in de stekker (zou de 2de moeten zijn
heb evengoed de andere geprobeerd contact te laten maken ergens binnenin maar doet ook niets
heb de foto nu onverkleind erop staan
zoals je kunt zien is dat idd pin2
enige wat ik kan bedenken dan is dat er of een kabelbreuk naar de ecu toe zit, of bij dit type1 zit het toch net anders
kan iemand dat 100% zeker bevistigen dat uitlezen net zo werkt op een 1.1i image uit 90 ?
zou'm evengoed graag (kunnen) uitlezen .. just in (future) case
verkeerde pool - kan niet, er zit er maar een in de stekker (zou de 2de moeten zijn
heb evengoed de andere geprobeerd contact te laten maken ergens binnenin maar doet ook niets
heb de foto nu onverkleind erop staan
zoals je kunt zien is dat idd pin2
enige wat ik kan bedenken dan is dat er of een kabelbreuk naar de ecu toe zit, of bij dit type1 zit het toch net anders
kan iemand dat 100% zeker bevistigen dat uitlezen net zo werkt op een 1.1i image uit 90 ?
zou'm evengoed graag (kunnen) uitlezen .. just in (future) case
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
wil mn type 1(s) wel ff uitlezen voor je
maaaaar, dat kan pas in t weekend want mijn trs staat in almere
maaaaar, dat kan pas in t weekend want mijn trs staat in almere
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
als je dat wilt proberen graag, ik ga morgenavond even proberen te meten of de stekker wel goed is naar de multistekker toe (richting ecu)
ff zoeken welke pin DAT ook alweer is ?
pin6 als ik't goed kan ontcijferen in haynes ?
ff zoeken welke pin DAT ook alweer is ?
pin6 als ik't goed kan ontcijferen in haynes ?
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
er schiet me iets te binnen waar ik gisteren verder niet bij stilstond.
als ik de schakelaar naar de ecu indruk op stand 1 van't contactslot
licht de kat-lamp op zolang als ik de knop indruk, dus mij kabel doet absoluut iets.
als iemand een idee heeft waarom ik hem in stand 2 niet kan uitlezen hoor ik't graag
als ik de schakelaar naar de ecu indruk op stand 1 van't contactslot
licht de kat-lamp op zolang als ik de knop indruk, dus mij kabel doet absoluut iets.
als iemand een idee heeft waarom ik hem in stand 2 niet kan uitlezen hoor ik't graag
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
uitlezen is eindelijk gelukt
gaf behalve de 41 of 43 code ook idd 14 (temp sensor)
had me een hoop werk gescheeld al had ikm de eerste keer goed uitgelezen gekregen
gaf behalve de 41 of 43 code ook idd 14 (temp sensor)
had me een hoop werk gescheeld al had ikm de eerste keer goed uitgelezen gekregen
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
nou kortstondig succesje
zelfde gel*l weer
gisteren, vlak na't wegrijden bij m'n werk afgeslagen (op stationair, net na't ontkoppelen / stoppen rotonde)
en vandaag ook weer (onder 't rijden.. 30 a 40km/u , een schok en af was ie)
echter deze keer geen foutcode (heb de kabel uit voorzorg maar meteen in de auto gelaten) ...
kan't ook nu weer oplossen als ie erna niet wil starten door de motor 'droog' te starten
er stonden hier ooit plaatjes op't forum van een opengeschroefde gasklepsensor, weet iemand waar die stonden ?
als ik weet welke pinnen wat zijn kan ik even met de multimeter meten hoe goed de banen nog contact maken
zelfde gel*l weer
gisteren, vlak na't wegrijden bij m'n werk afgeslagen (op stationair, net na't ontkoppelen / stoppen rotonde)
en vandaag ook weer (onder 't rijden.. 30 a 40km/u , een schok en af was ie)
echter deze keer geen foutcode (heb de kabel uit voorzorg maar meteen in de auto gelaten) ...
kan't ook nu weer oplossen als ie erna niet wil starten door de motor 'droog' te starten
er stonden hier ooit plaatjes op't forum van een opengeschroefde gasklepsensor, weet iemand waar die stonden ?
als ik weet welke pinnen wat zijn kan ik even met de multimeter meten hoe goed de banen nog contact maken
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
even eentje erbij
heb het idee dat hij tijdens het remmen soms iets inzakt qua toeren, dat moet ik bij de vacuümvervroeger zoeken toch ?
weer de haynes in ik weet (nog steeds) veel te weinig van verbrandingsmotoren
het vacuümkabel vanaf de klep aan de bestuurderskant gaat naar het injectiehuis, en daar verder ergens achter /onder parafaan
daar zit een wit dingetje tussen met stekker, vanuit daar verdwijnt de vauümslang in het bestuurdersschutbord
dat is m niet zeker ? (wat is't wel eigenlijk?)
vac-vervroeging zit ergens bij rotor toch ?
heb het idee dat hij tijdens het remmen soms iets inzakt qua toeren, dat moet ik bij de vacuümvervroeger zoeken toch ?
weer de haynes in ik weet (nog steeds) veel te weinig van verbrandingsmotoren
het vacuümkabel vanaf de klep aan de bestuurderskant gaat naar het injectiehuis, en daar verder ergens achter /onder parafaan
daar zit een wit dingetje tussen met stekker, vanuit daar verdwijnt de vauümslang in het bestuurdersschutbord
dat is m niet zeker ? (wat is't wel eigenlijk?)
vac-vervroeging zit ergens bij rotor toch ?
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Vanachter het injectiehuis lopen twee slangetjes weg.
Het slangetje linksachter is voor de vacuümvervroeger (via een klep die ter hoogte van de rechter veerpoot zit), de andere slang rechtsachter is voor de tank-ontluchting (via het koolstoffilter, dat achter het rechter zijscherm zit. Deze loopt ook via een klepje, dat inderdaad zwevend onder de parafaan hangt).
Bovenop het inlaatspruitstuk, schuin rechtsvoor het injectiehuis, onder de brandstof toe- en afvoerslangen, zit ook nog een slang. Die gaat naar de rembekrachtiger.
Als 't toerental inzakt bij remmen, zou je eerst eens naar de slang naar de rembekrachtiger kunnen kijken of daar een scheurtje in zit.
Meer info: de vacuümvervroeger wordt, via de klep, door de ECU ingeschakeld als de motor nog koud is. Daardoor wordt de ontsteektiming vervroegd. Dat vervroegen gebeurt mechanisch, via een membraan. Daar wordt een vacuüm voor gebruikt. Vandaar dus de naam "vacuüm-vervroeger"
Ook de tankontluchting wordt door de ECU in- en uitgeschakeld met een klep (dus die klep die onder de parafaan hangt. Dit ontluchten wordt namelijk pas ingeschakeld boven een bepaald toerental, omdat het openzetten van die klep anders veel te veel invloed zou hebben op het vacuüm in het inlaatspruitstuk, waardoor de motor beroerd gaat lopen.
Het slangetje linksachter is voor de vacuümvervroeger (via een klep die ter hoogte van de rechter veerpoot zit), de andere slang rechtsachter is voor de tank-ontluchting (via het koolstoffilter, dat achter het rechter zijscherm zit. Deze loopt ook via een klepje, dat inderdaad zwevend onder de parafaan hangt).
Bovenop het inlaatspruitstuk, schuin rechtsvoor het injectiehuis, onder de brandstof toe- en afvoerslangen, zit ook nog een slang. Die gaat naar de rembekrachtiger.
Als 't toerental inzakt bij remmen, zou je eerst eens naar de slang naar de rembekrachtiger kunnen kijken of daar een scheurtje in zit.
Meer info: de vacuümvervroeger wordt, via de klep, door de ECU ingeschakeld als de motor nog koud is. Daardoor wordt de ontsteektiming vervroegd. Dat vervroegen gebeurt mechanisch, via een membraan. Daar wordt een vacuüm voor gebruikt. Vandaar dus de naam "vacuüm-vervroeger"
Ook de tankontluchting wordt door de ECU in- en uitgeschakeld met een klep (dus die klep die onder de parafaan hangt. Dit ontluchten wordt namelijk pas ingeschakeld boven een bepaald toerental, omdat het openzetten van die klep anders veel te veel invloed zou hebben op het vacuüm in het inlaatspruitstuk, waardoor de motor beroerd gaat lopen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
zit ik net even een van m'n foto's (van gisteren) te besturen om te kijken naar wat jij omschrijft ....
of hij is losgetrilt of ik ben m stomweg vergeten ....
het slangetje van de luchtinlaatklep die naar de vacuümswitch in het filterhuis loopt ....
volgens mij trok ie zo wel aardig valse lucht, minder vacuüm ...
edit-- als dit soort geintjes door gaat ken ik m'n ax binnen een paar weken uit m'n duimpie
of hij is losgetrilt of ik ben m stomweg vergeten ....
het slangetje van de luchtinlaatklep die naar de vacuümswitch in het filterhuis loopt ....
volgens mij trok ie zo wel aardig valse lucht, minder vacuüm ...
edit-- als dit soort geintjes door gaat ken ik m'n ax binnen een paar weken uit m'n duimpie
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler