Grietje
Moderator: webmasters
Uhmm ik weet niet of je in de buurt van breda woont. Ik kan een fusee persen en heb er nog liggen die een goed 200 km oud zijn. Als je je draagarm kan missen is het binnen een uur gebeurt. prijs worden we het wel eens.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
[quote="grietje"]
Ze zijn vaak duur omdat ze nieuwe en orginele onderdelen gebruiken, maar daarmee zijn ze wel goed.
[quote]
Ook Citroën koopt die dingen gewoon blanco in hoor. enige wat die dingen origineel maakt tov de after market is dat ze er dus een eigen stempel inslaan. verder presies hetzelfde ding uit dezelfde fabriek.
Ze zijn vaak duur omdat ze nieuwe en orginele onderdelen gebruiken, maar daarmee zijn ze wel goed.
[quote]
Ook Citroën koopt die dingen gewoon blanco in hoor. enige wat die dingen origineel maakt tov de after market is dat ze er dus een eigen stempel inslaan. verder presies hetzelfde ding uit dezelfde fabriek.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Nouja, dingen als die skirt clipjes en spuitkopjes en skirts enzo heb ik aftermarket nog niet geziendenny wrote:grietje wrote:
Ze zijn vaak duur omdat ze nieuwe en orginele onderdelen gebruiken, maar daarmee zijn ze wel goed.
Ook Citroën koopt die dingen gewoon blanco in hoor. enige wat die dingen origineel maakt tov de after market is dat ze er dus een eigen stempel inslaan. verder presies hetzelfde ding uit dezelfde fabriek.
En een valeo radiator is wel net even anders als imitatie, net als koplampen e.d. En het verschil tussen merkloze hrc en bosch is er ook......
Overigens bedoelde ik ook meer, dat als mijn auto hier naar een 'goeikope' garage breng, zetten ze er 2de hands onderdelen op of kitten een hoesje ofzo dicht, terwijl (onze) Citroën garage vervangt gewoon alles. Duur, maar dan blijft het wel weer een hoop jaar goed
Maar goed, die shortshifter is gaaaf!!!
Rijd echt beter, dankuwel Duff!! Erg jammer dat het op die van jou echt niet kan....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zo, vandaag in 2 van romy dr axjes gereden (die allebij niet van romy zijn.. )
eerst vanmorgen naar de stad met de TRS.. geweldige auto, op het sturen na. bijna niet te doen! ik dacht altijd dat romy zeurde als ze zei dat die auto zwaar stuurde, maar hij stuurt net zo zwaar als mn 205 wanneer de stuurbekrachtiging niet werkt.. uitparkeren in de parkeergarage moet echt met 2 handen trekken aan het stuur.. en geloof me, ben door die Porsche echt wel wat gewend
en vanmiddag, vonden we dat het wel heeeeel zielig was dat de 1.0 al heel lang stilstond op het pad.. dus die hebben we maar even een rondje almere gedaan
het koste wat moeite om weg te komen, aangezien hij al een paar maanden stilstond haperde de ontsteking even en stotterde het een beetje..
de remmen moesten ook even 'aangezet' worden.. maar daarna was het super
dr is niets leukers rijden als een kleine 1.0 carburateur.. lekker hellen in de bochten, tenminste gevoel met sturen/remmen en gasgeven
enige echte minpuntje wat we konden ontdekken;
de achterklep sluiting blijkt niet echt ergens aan vast te zitten door de roest.. echt bizar!
maar goed, IK WIL OOK EEN 1.0E!
eerst vanmorgen naar de stad met de TRS.. geweldige auto, op het sturen na. bijna niet te doen! ik dacht altijd dat romy zeurde als ze zei dat die auto zwaar stuurde, maar hij stuurt net zo zwaar als mn 205 wanneer de stuurbekrachtiging niet werkt.. uitparkeren in de parkeergarage moet echt met 2 handen trekken aan het stuur.. en geloof me, ben door die Porsche echt wel wat gewend
en vanmiddag, vonden we dat het wel heeeeel zielig was dat de 1.0 al heel lang stilstond op het pad.. dus die hebben we maar even een rondje almere gedaan
het koste wat moeite om weg te komen, aangezien hij al een paar maanden stilstond haperde de ontsteking even en stotterde het een beetje..
de remmen moesten ook even 'aangezet' worden.. maar daarna was het super
dr is niets leukers rijden als een kleine 1.0 carburateur.. lekker hellen in de bochten, tenminste gevoel met sturen/remmen en gasgeven
enige echte minpuntje wat we konden ontdekken;
de achterklep sluiting blijkt niet echt ergens aan vast te zitten door de roest.. echt bizar!
maar goed, IK WIL OOK EEN 1.0E!
Die roest van de 1.0 is best erg en op een enigzins aparte plek... Die rand waar de sluiting van je klep opzit, zit dus gewoon los..... auch....
Terwijl die verder eigenlijk heel gaaf is voor een 1.0E.... Wielkasten, achter achterlichten en boven tankdop maar meer dan ook niet.
Majaa ze deden het alletwee goed, lieve axjes.
Terwijl die verder eigenlijk heel gaaf is voor een 1.0E.... Wielkasten, achter achterlichten en boven tankdop maar meer dan ook niet.
Majaa ze deden het alletwee goed, lieve axjes.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
skirt klipjes. ja, okgrietje wrote:
Nouja, dingen als die skirt clipjes en spuitkopjes en skirts enzo heb ik aftermarket nog niet gezien
En een valeo radiator is wel net even anders als imitatie, net als koplampen e.d. En het verschil tussen merkloze hrc en bosch is er ook......
Maar valeo is ook geen origineel Citroën. is ook gewoon een producent. daarnaast vergis je niet, net als bij de koffie rolt het huismerk vaak van dezelfde band.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
mmm fotos..
Zou t bijna 22 jarige AXje dan nu toch echt tegen zn einde lopen? lets hope not... 25 jaar halen zou toch veel mooier zijn!
Zou t bijna 22 jarige AXje dan nu toch echt tegen zn einde lopen? lets hope not... 25 jaar halen zou toch veel mooier zijn!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
en het komt... omdat de klep niet goed sluit, daardoor bleef er water in het randje staan. dat roeste als eerst door. Toen viel het er dus tussen, en is het daar ook uitgeroest.... Als ik de klep nu niet sluitend maak gaat ie hierna door de bodemplaat heen *-) Maja, dit moet ook al gelast worden.-Henry- wrote:Zo, dat ziet er serieus uit! Idd hopelijk niet het einde....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja ok, maar ik kan niet slijpen of lassen! (en heb geen donor ax (meer))Henri106 wrote:Dat hoeft toch niet het einde tezijn ?
Gewoon uit een donor AX een stuk slijpen en inlassen ! Is goed tedoen hoor.
dus er moet iemand zijn die dit voor me wilt doen... en dat is lastig, vooral ook omdat ik het bij een schade bedrijf wel kan laten doen, maar dan kost het 20x meer dan dat t autotje waard is... En ik ben opzich ook niet zo rijk bedeeld en van mam hoeft het dan ook niet zo nodig, het dingetje redden...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
WOOHOOO:P
Ik heb een stuk achterbak van de sloop meegekregen! Hahaha:D
Ik heb een stuk achterbak van de sloop meegekregen! Hahaha:D
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
was dat maar waar:P nee ik moest er best behoorlijk wat voor neertellen maarja, als het t rootje gaat redden
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik wou dat ik rijk was!
TRSje staat nu bij de dealer omdat ie sindskort ook 'klionk' geluiden maakte, zoals de GT met zijn verrotte fusee en veerpoot..
En idd, klein beetje speling op de fusee rechts. Maaar, dat was niet het enige *-)
Er zat ook speling op de beide toplagers, die waren best wel op, en, even later (was ik niet bij) vond de monteur ook nog speling om de kruiskoppeling van de stuurkolom.
Maarja, die stuurkolom zei die man, dat veroorzaakt alleen maar dat je bij de eerste cm sturen niets gebeurd. Aangezien ik daar neits van merk, zal dat maar ff.
De toplagers kunnen zwaar sturen veroorzaken, dus ik ga wel opzoek naar nieuwe toplagers...
Fusee word nu ik dit typ vervangen door de garage. Had geen zin om het zelf te doen, en geen gereedschap hier en die auto moet gewoon weer gaan rijden. rekening zal zo'n 150 euro worden.
Daarna de bandenboer gebeld, voor nieuwe bandjes en uitlijnen.
Eigenlijk wou ik hem 4 nieuwe bandjes geven maar aangezien dat toch echt te duur word, gaan we maar voor 2 nieuwe voorbandjes en uitlijnen.... Toch ook bij elkaar alweer 175 euro. Met achterbandjes er ook bij zou het 300 euro worden, maar die achterbandjes zijn niet slecht qua profiel ofzo, ik vind het gewoon rotbanden (pirelli's) maar die blijven dus maar even.
Ben nu wel opzoek naar 2 toplagers!!
TRSje staat nu bij de dealer omdat ie sindskort ook 'klionk' geluiden maakte, zoals de GT met zijn verrotte fusee en veerpoot..
En idd, klein beetje speling op de fusee rechts. Maaar, dat was niet het enige *-)
Er zat ook speling op de beide toplagers, die waren best wel op, en, even later (was ik niet bij) vond de monteur ook nog speling om de kruiskoppeling van de stuurkolom.
Maarja, die stuurkolom zei die man, dat veroorzaakt alleen maar dat je bij de eerste cm sturen niets gebeurd. Aangezien ik daar neits van merk, zal dat maar ff.
De toplagers kunnen zwaar sturen veroorzaken, dus ik ga wel opzoek naar nieuwe toplagers...
Fusee word nu ik dit typ vervangen door de garage. Had geen zin om het zelf te doen, en geen gereedschap hier en die auto moet gewoon weer gaan rijden. rekening zal zo'n 150 euro worden.
Daarna de bandenboer gebeld, voor nieuwe bandjes en uitlijnen.
Eigenlijk wou ik hem 4 nieuwe bandjes geven maar aangezien dat toch echt te duur word, gaan we maar voor 2 nieuwe voorbandjes en uitlijnen.... Toch ook bij elkaar alweer 175 euro. Met achterbandjes er ook bij zou het 300 euro worden, maar die achterbandjes zijn niet slecht qua profiel ofzo, ik vind het gewoon rotbanden (pirelli's) maar die blijven dus maar even.
Ben nu wel opzoek naar 2 toplagers!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).