strippen!

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

strippen!

Post by Nitroën »

Weet iemand of de isolatie van een auto tot een van de punten behoort waarop wordt gelet bij de APK? Oftewel, kom je met een gestripte auto door de keuring? En dan bedoel ik alleen het interieur; dakbekleding, bodembekleding, panelen enzo.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ja, met een gestripte auto kom je probleemloos door de keuring.
Zolang alles verder maar in orde is (gordels, stoelbevestigingen, verwarming t.b.v. ruitontwaseming, achterruitverwarming, enz.).

Enige waar ze bij mijn weten weleens moeilijk over doen is (de plaatsing van) een tank in de auto. Volgens mij is het in principe te verbieden, sommige keurmeesters staan het echter gewoon toe.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Scherpe uitstekende delen zijn volgens mij niet toegestaan en je moet dacht ik deurpanelen hebben (twijfel: of is dat laatste alleen in de racerij)

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Steenwiekermoat »

deurpanelen zijn niet nodig voor de APK ;)
Groeten van Henk uut Blesdieke

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

Ok, want ik ben van plan om het interieur van m'n AX zo ongeveer te strippen, maar het dashboard en de deurpanelen aan de voorkant laat ik wel met rust :wink: Lijkt me op zich ook wel zo handig... :P
Maar, rest mij nog 1 vraag:
is een AX zonder isolatiemateriaal geen aanslag op je trommelvliezen en een vrieskast in de winter?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Nitroën wrote:Ok, want ik ben van plan om het interieur van m'n AX zo ongeveer te strippen, maar het dashboard en de deurpanelen aan de voorkant laat ik wel met rust :wink: Lijkt me op zich ook wel zo handig... :P
Maar, rest mij nog 1 vraag:
is een AX zonder isolatiemateriaal geen aanslag op je trommelvliezen en een vrieskast in de winter?
valt wel mee. vooral heel warm in de zomer die van mij dan. ook de warmte van je uitlaat komt dan nl ongehinderd de carresorie in.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ik vond het best wel een aanslag op m'n trommelvliezen. Maarja, open rechte pijp kan helpen :lol:

Over dat vrieskast in de winter: De verwarming doet het nog steeds, meeste warmte verlies je bij een standaard auto door de ruitjes.

In de zomer is het idd warmer dan een standaard auto, vooral als je zowel je schutbord als bodem kaal hebt.

Was idd de opmerking over scherpe uitstekende delen vergeten, maar die zitten er eigenlijk maar weinig in een AX.
Nog één puntje: Er zijn ook een paar wijzertjes in je dash die het moeten doen, en uiteraard moeten richtingaanwijzers enz. gewoon werken.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Nitroën wrote: is een AX zonder isolatiemateriaal geen aanslag op je trommelvliezen en een vrieskast in de winter?
Ja dat is het, die klankkast dan. Ik vond het in het begin leuk maar na 1,5 jaar vond ik het echt niet grappig meer om in die resonatie kar te rijden... Stapte elke keer met koppijn uit...

(ik had alles eruit, dus vloer, dakhemel, achterbank, deuren leeg. Schurbord e.d. isolatie had ik al niet, zeer kale versie zoiezo al...)
Daarom is mn GT mooi geisoleerd gebleven, wat een verademing.

En in de mijne was het erg koud swinters, nat als het regende en heet als de zon scheen; dat is met de GT nu ook een stuk minder
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

Haha, wat een prachtige reacties :lol:

Ik ben vandaag aan het strippen geweest... :roll:
Heb nu achterbank, kofferbakpanelen, bodembedekking en dakbedekking eruit, plus al het isolatiemateriaal tussen de deurpanelen verwijderd. De panelen zelf heb ik wel weer teruggezet, want daar zitten een paar scherpe delen achter.
Het schutbord en dash laat ik verder zo, ik wil de auto ook niet TE kaal hebben. Maar ik heb toch nog een paar vragen ivm de APK.

- bedrading die op de bodemplaat ligt aan de linkerkant, mag dat zo blijven liggen of moet het afgeplakt worden met tape of zoiets?
En dan bedoel ik met name het losse kabeltje dat naar de handrem gaat.

- wat wordt nou precies verstaan onder scherpe uitstekende delen? Die gordelbevestigingen achter in de kofferruimte bv. nadat je de gordels hebt verwijderd, mag dat wel of niet zomaar?

- bij het dashboard is het enige dat ik wil verwijderen de afdekkap van contactslot + richtingaanwijzers. Is dat acceptabel voor de APK?

M'n auto moet zeer binnenkort gekeurd worden, daarom wil ik wel graag zeker weten wat ik doe :wink:
Last edited by Nitroën on ThuJul31, 2008 12:26:08 AM, edited 1 time in total.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Nitroën wrote: - bedrading die op de bodemplaat ligt aan de linkerkant, mag dat zo blijven liggen of moet het afgeplakt worden met tape of zoiets?
En dan bedoel ik met name het losse kabeltje dat naar de handrem gaat.
Het mag wel zo, maar ik zou het wel even afplakken dat je het niet elke keer met je voeten lostrekt....
- wat wordt nou precies verstaan onder scherpe uitstekende delen? Die gordelbevestigingen achter in de kofferruimte bv. nadat je de gordels hebt verwijderd, mag dat wel of niet zomaar?

De mijne is daarmee 2x goedgekeurd, maar ze weten zelf ook niet helemaal wat nou wel en niet mag. Ik neem aan dat het geen probleem is.
- bij het dashboard is het enige dat ik wil verwijderen de afdekkap van contactslot + richtingaanwijzers. Is dat acceptabel voor de APK?
Ik zou niet weten waarom je het weg wilt halen, maar het mag wel hoor :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

grietje wrote:
Nitroën wrote: - bij het dashboard is het enige dat ik wil verwijderen de afdekkap van contactslot + richtingaanwijzers. Is dat acceptabel voor de APK?
Ik zou niet weten waarom je het weg wilt halen, maar het mag wel hoor :D
Ik vind het contactslot dan mooier tot z'n recht komen :) Vraag me verder niet waarom :P

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Steenwiekermoat »

Voor wat betreft de scherpe delen die niet mogen voor de APK:

Dat geld voor de buitenkant van de auto, daar mogen geen scherpe delen zitten. Voor wat betreft de binnenkant van de auto wordt er bij de APK niet gesproken over scherpe delen. Dus wordt hier ook niet naar gekeken.

Maar goed let wel op je eigen veiligheid.
Groeten van Henk uut Blesdieke

Post Reply