Carburator afstellen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Carburator afstellen
Hoe stel je de dubbele solex carburator in een ax GT af? Weet iemand hoe je dit moet doen? Want bij mij draait hij nogal hoog toeren stationair, ongeveer 1400. En hij stijgt en daalt ook de hele tijd in de toeren stationair dus van 1300 naar 1400 dan weer naar 1500 dan weer 1300, enz. Waaraan kan dit liggen?
-
- AX super weirdo
Hoe stel je de dubbele solex carburator in een AX GT af?
Vraag dit dan niet

Ik heb ook als 1 van de nog weinige in NL een AX GT Carb. En hier zitten gewoon "enkele" carberateurs op die vrij gemakkelijk zelf af te stellen zijn. Vraag mij alleen niet hoe

Freude am Fahren.
Jammer joh in een GT zit wel degelijk een dubbelle solex. Ding heeft namelijk 2 gaaskleppen de ene gaat open als de ander bijna helemaal geopend is. Daarbij zit er ook nog een acceleratiepompje in die een straal benzine in je inlaat spuit (he Wiebe
). Een sport zal waarschijnlijk 2 van de carberateurs hebben.

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo

AX Sport:

Ax GT:

Freude am Fahren.
alle axen die ik gezien heb lopen stationair onregelmatig geloofk :P
maar ik denk dat dat eerder aan wat anders ligt..
bougies+kabels al gecontroleerd? misschien slaat er ergens een vonk over..
en anders zitten er stelschroefjes aan :P
en dan moet je op gevoel/gehoor werken.. tenzij je meet apparatuur hebt..
maar ik denk dat dat eerder aan wat anders ligt..
bougies+kabels al gecontroleerd? misschien slaat er ergens een vonk over..
en anders zitten er stelschroefjes aan :P
en dan moet je op gevoel/gehoor werken.. tenzij je meet apparatuur hebt..

@anrie
Die 2e heeft een enkele dubbelle solex das een valstroomcarb lucht komt van boven. Je sportje heeft denk ik dubbelle webers daar komt de lucht van achteren

Die 2e heeft een enkele dubbelle solex das een valstroomcarb lucht komt van boven. Je sportje heeft denk ik dubbelle webers daar komt de lucht van achteren
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
Sander wrote:@anrie![]()
Ik ben vanmiddag ff wezen kijken en wat je zegt klopt een GT heeft 1 dubbele carburateur die zit in het midden van je vier-cilinders.
Mijn sport heeft geen webers! Was het maar zo'n feest

Oh ja, zoals het hierom gaat bij een GT zitten er op die dubbele carburateur 2 schroefjes 1 voor het luchtmengsel en de andere voor de benzine. Ik zou zeggen ga er eens aan draaien en je mertk vanzelf wanneer hij beter en slechter gaat lopen
Freude am Fahren.
Heej ik heb op die 1.1 een bosch monopoint MA 2.2 zitten en oop die 1.6 een bosch multipoint MA 5.3 geloof ik. Heb nog een dubbelle solex in de schuur liggen. VInd je het heel erg als ik niet alle solexen webers en injectiesystemen van een foto kan herkennen.