Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
Übercool!
En het is nog een lange wielbasis uitvoering ook!
Super... héél erg jaloers op!
En het is nog een lange wielbasis uitvoering ook!
Super... héél erg jaloers op!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Echt wel! 0 tot 100 in enkele seconden! Oh nee, hij haalt de 100 niet.DLS wrote:Ding is niet vooruit te branden, maar wel gaaf.
Hij is inderdaad erg traag.
Maar ach, als we ermee weggaan doen we dat om heerlijk te ontspannen, dus moeten we ook gewoon geen haast hebben.
Hij kan max net iets minder dan 100km per uur, maar met 90 rijdt het gewoon lekker.
Ik ga dus gewoon heerlijk achter vrachtwagens hangen, dat scheelt weer brandstof. Hij rijdt 1 op 7 op euro95 en 1 op 10 op euro 98.
En ik moet uiteraard loodvervanger mixen! Iemand nog een goedkoop adres-je waar ik een doos kan inslaan?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Een trage auto is steeds minder iets dat me stoort. Verbaast me overigens wel hoe groot je verschil in verbruik is, kon er zo snel geen verklaring voor bedenken... jij wel?Browny wrote:Ik ga dus gewoon heerlijk achter vrachtwagens hangen, dat scheelt weer brandstof. Hij rijdt 1 op 7 op euro95 en 1 op 10 op euro 98.
En ik moet uiteraard loodvervanger mixen! Iemand nog een goedkoop adres-je waar ik een doos kan inslaan?
En loodvervanger staat zo nu en dan op ebay in grootverpakkingen. Misschien eens in de gaten houden
De garage-houder waar het campertje in onderhoud is geweest is een oldtimerfreak en heel goed in het afstellen van carbjes. Er zit schijnbaar een lastig af te stellen solex carburateur op. Deze is afgesteld op 98 en hierop rijdt ie dus het beste. Op 95 rijdt ie ook wel, maar gewoon minder efficient omdat ie daar niet op is afgesteld.
Dat is weer het nadeel van een erg gezellige meeting waar je met iedereen staat te kletsen; dan realiseer ik mij niet dat het jouw GT is waar die mooie velgen onder zitten...
Viel mij wel op dat een zwart velgkapje erg goed staat bij een zwarte GT.
Misschien "leen" ik ooit je idee nog wel
Viel mij wel op dat een zwart velgkapje erg goed staat bij een zwarte GT.
Misschien "leen" ik ooit je idee nog wel
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ook nog een korte J7 update:
Hij heeft zich prima gehouden in het heuvellandschap van de ardennen.
Het meest heuvelachtige gedeelte opgezocht maar hij hield zich prima.
Met 40km per uur kwamen we soms boven, maar boven kwamen we altijd. Bijna 1000km gereden maar niet of nauwelijks olie of koelvloeistof verbruikt. Benzine lust ie wel, maar ach, gelukkig ga je niet zo hard, dus per uur verbruikt ie niet zoveel als de 106.
Nog een sfeerfoto: (let niet op die alcolist rechts op de foto)
Hij heeft zich prima gehouden in het heuvellandschap van de ardennen.
Het meest heuvelachtige gedeelte opgezocht maar hij hield zich prima.
Met 40km per uur kwamen we soms boven, maar boven kwamen we altijd. Bijna 1000km gereden maar niet of nauwelijks olie of koelvloeistof verbruikt. Benzine lust ie wel, maar ach, gelukkig ga je niet zo hard, dus per uur verbruikt ie niet zoveel als de 106.
Nog een sfeerfoto: (let niet op die alcolist rechts op de foto)
De ax doet/deed raar, heel af en toe maar, inhouden als je net ff lekker gas wilt geven. En als je dan wilt inhalen is dat niet leuk. Aangezien Julya erin rijdt en ik het gehad heb met dat blok, want ik vermoed weer een draadbreukje ergens maar waar is zo lastig zoeken, aangezien ie het maar af en toe doet, maar een ander blok erin hangen.
Oude blok ligt nu helemaal los (op 2 motorsteunen na).
Morgen ff met de motortakel eruit tillen en het nieuwe blok erin.
Nieuwe blok is een furio blokje dus ik heb zometeen wat zo goed als nieuw ontstekingsspul over. (bobine, ontstekingsmodule etc)
Oude blok ligt nu helemaal los (op 2 motorsteunen na).
Morgen ff met de motortakel eruit tillen en het nieuwe blok erin.
Nieuwe blok is een furio blokje dus ik heb zometeen wat zo goed als nieuw ontstekingsspul over. (bobine, ontstekingsmodule etc)
Aah, dat blokje. Daar zal het dan niet aan liggen
Maar als jij een kabelbreuk vermoedt zal een ander motorblok daar weinig aan veranderen lijkt mij.
Dat inhouden zoals je beschrijft had ik afgelopen na-zomer ook. En dat was begonnen nadat ik in Frankrijk goedkope benzine bij de Intermarché had getankt....
Bij een vaste snelheid rijden nergens last van maar met gasgeven voelde het of de AX een slag inhield.
Een keertje v-power getankt toen, daarna heb ik dat inhouden nog wel een paar keer gehad maar inmiddels niet meer.
Maar als jij een kabelbreuk vermoedt zal een ander motorblok daar weinig aan veranderen lijkt mij.
Dat inhouden zoals je beschrijft had ik afgelopen na-zomer ook. En dat was begonnen nadat ik in Frankrijk goedkope benzine bij de Intermarché had getankt....
Bij een vaste snelheid rijden nergens last van maar met gasgeven voelde het of de AX een slag inhield.
Een keertje v-power getankt toen, daarna heb ik dat inhouden nog wel een paar keer gehad maar inmiddels niet meer.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ik heb uiteraard ook de andere kabelboom erbij! Tsja, ik was het gewoon zat met dat ding, en ik tank altijd goedkope benzine bij de tango, maar dat doe ik al jaren en ik merk nooit problemen. Ook is er net een flesje injectiereiniger ingegaan, dat kan het ook niet zijn.
En je moet toch wat in het weekend
En je moet toch wat in het weekend