Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

btw, Michel, HEEL erg bedankt voor je grandioze idee!
en als mensen benieuwd zijn.... dit is het orgineel: klik
(mijne is trouwens zilvergrijs met rood, lijkt wel wit op de fotos *-))
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

vette striping, de strepen hadden wat mij betreft moeten doorlopen tot achterlicht en zijknipper, nu lijkt 't net of de sticker te heet gewassen is :lol:

maar desalniettemin een zeer gaaf resultaat :D

zie je ook nog wat door die klapraampies?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

strepen door laten lopen vond ik juist niet leuk, ziet er zo vaag uit, vind ik van normale GT striping ook :P

Je ziet verassend veel van binnen naar buiten, en extreem weinig van buiten naar binnen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en in de nachtelijke uren? :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

met schemer viel het mij wel mee maar met donker nog niet in de auto gezeten :P maar het ziet er wel bruut uit :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:btw, Michel, HEEL erg bedankt voor je grandioze idee!
Maar goed dus dat ik dat accesoire foldertje net op tijd binnen had dan :P

En het ziet er écht GAAF uit!!!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ziet er tof uit
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Die ziet er wel heel stoer uit 8)

Erg gave striping.
Image Image Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Moioe striping :shock:
Sas vind het ook heel mooi :D
Altijd meer PK's dan jou!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MBa@NL wrote:
grietje wrote:btw, Michel, HEEL erg bedankt voor je grandioze idee!
Maar goed dus dat ik dat accesoire foldertje net op tijd binnen had dan :P

En het ziet er écht GAAF uit!!!
:lol: :lol: inderdaad!

hij staat heel lief mooi te zijn op de parkeerplaats en dankzij Joohooost nu ook een draagarm dussss hij kan binnenkort ook weer gewoon gebruikt worden :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Kewle striping! Staat m goed!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Mooi zeg!
Zo vind ik hem eigenlik wel 'af' :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

merci merci again :Thnks :D

Morgen draagarmpje vervangen, en lambda en de stabistang verlagen (rammelt tegen de spagetti raceland he :D)
Tanken en wassen zou hem ook geen slecht doen, maar weetje hoe duur die benzine is :|

En dan de rest van de week een huis schilderen :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:...maar weetje hoe duur die benzine is :|
€1.555 om precies te zijn (bij de Shell) ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image

oude en nieuwe draagarm + fuseee
Image

Nieuwe hoofdremclinder
Image

Nieuwe badeend :D
Image

Gewassen AX
Image


Vandaag dus draagarm + fusee vervangen, stabistang verlaagd en de radio gemaakt, auto gezogen en gewassen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hele voorruitgang, een auto niet kloenkt als je door een bocht, over een drempel, over een riggel, zijwind, je stoel versteld of je muziek hard zet.

opzich ook wel leuk dat de auto daadwerkelijk tot stilstand komt (binnen voor een AX respectabele afstand) als je het pedaal intrapt.. nu loopt de acceleratie tenminste weer achter op de deceleratie!

jammer alleen dat hij nog wel wat stottert.. al lijkt dat de tempsensor te zijn..
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ps. jij bent nu wel de eerste die in mn garage gesleuteld heeft! :shock: en ik was er niet eens bij :(
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Weten jullie soms hoeveel een nieuwe fusee appart kost?
Op die van mij zit ook speling, maar ik moet nog wachten omdat mijn garagist net in verlof is. (en naar de Citroën garage ga ik niet :evil: )

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:Weten jullie soms hoeveel een nieuwe fusee appart kost?
Op die van mij zit ook speling, maar ik moet nog wachten omdat mijn garagist net in verlof is. (en naar de Citroën garage ga ik niet :evil: )
Dat laatste vind ik nu niet zo'n vriendelijke opmerking. Ze zijn vaak duur omdat ze nieuwe en orginele onderdelen gebruiken, maar daarmee zijn ze wel goed.

Nieuwe fusee kost niets, je kan het zelf alleen niet persen.
Bij dealer alles laten doen (draagarm demonteren en fusee persen) is 150 euro.
hele nieuwe draagarm + fusee kost zon 60 tot 140 euro, vervangen is een eitje.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:
citrofenwick wrote:Weten jullie soms hoeveel een nieuwe fusee appart kost?
Op die van mij zit ook speling, maar ik moet nog wachten omdat mijn garagist net in verlof is. (en naar de Citroën garage ga ik niet :evil: )
Dat laatste vind ik nu niet zo'n vriendelijke opmerking. Ze zijn vaak duur omdat ze nieuwe en orginele onderdelen gebruiken, maar daarmee zijn ze wel goed.

Nieuwe fusee kost niets, je kan het zelf alleen niet persen.
Bij dealer alles laten doen (draagarm demonteren en fusee persen) is 150 euro.
hele nieuwe draagarm + fusee kost zon 60 tot 140 euro, vervangen is een eitje.
Dat was zeker niet algemeen bedoeld hoor :oops:
Ik heb alleen slechte ervaring met iemand die daar werkt en de garage algemeen eigenlijk.
Hij heeft me vorig jaar een 2dehands ventillatieschroef verkocht via mijn moeder (was er niet) voor 50€ en er zat een barst in het pastiek waardoor er vlug opnieuw een stukje uitvloog.
Ik heb mijn carburator daar ook eens laten afstellen, en hij liep niet veel beter nadien. (viel nog steeds stil, dan zelf maar succesvoller aan de slag gegaan)
Skirtdelen konden (wilden?) ze niet bestellen...
Ik moet er morgen trouwens langs voor een pennetje om een heveltje op de vbak mee vast te zetten. Ik ben benieuwd of het leverbaar zal zijn. (mijn garage is in verlof en ik heb het dringend nodig)

Daarom ga ik tegenwoordig naar een onafhankelijke garage. (waar ik ook vaak originele onderdelen vraag)
Niet alle Citroën garages zijn slecht natuurlijk :) Als we iets niet zelf kunnen oplossen aan de 2pk (zoals fusees), doen we ze naar een verdergelegen Citroën garage, waar we wél tevreden van zijn.

Hopelijk is mijn mening zo wat duidelijker.

En bedankt om de prijs te zeggen :)

Post Reply