Ik zat gister wat onder de motorkap te snuffelen nadat ik de onstekingsmodule had vernieuwd want ik had geen vonk meer Daarna blaast m´n ax weer voluit.
MAAR, tot m´n verbazing zie ik dat het kabeltje van de BDP sensor gewoon loshangt, oftewel hij is niet eens aangesloten
Ik zal ff een fotootje klikken ter verduidelijking, maar theoretisch kan me auto dan toch niet eens lopen ?
Hij hoort aan je bobine geklikt te zitten (t klikkertje zit er nog zie ik)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hij hoort aan je bobine geklikt te zitten (t klikkertje zit er nog zie ik)
Neen. De ontstekingsmodule krijgt z'n ontsteeksignaal rechtstreeks uit de rotor-unit. Als je de ontstekingsmodule los maakt, zul je ook zien dat er twee contactpennen direct het rotorhuis in gaan.
Daarom kunnen deze ontstekingsmodules niet gebruikt worden op GTI's: die krijgen hun ontsteek-signaal wèl van de ECU en hebben daarom een 5-polige stekker, ipv. 3.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
wat heeft een ontstekingsmodule met t klikkertje te maken?
Ik bedoel dat er aan de bobine ding een klikkertje zit om te zorgen dat het loshangende stekkertje niet ergens tussen o.i.d. kan komen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).