-Henry- wrote:1600 + Sportkop levert erg veel plezier op! Lijkt me gaaf als er nog zo'n project rondrijdt straks
Wat ik me afvraag... Wat voor vbak heb jij erachter geprakt? Die van je sport?
je kan de mantel overzetten. eindoverbrenging van de Sport schijnt ook in een 1600 bak te passen en dan is ie een stuk korter.
Ideaal is een 1.3 rallye bak, dan zit je bij 120 op 4500 r/min maar trekt ie wel als een malle
arnie wrote:
Wat ik me afvraag... Wat voor vbak heb jij erachter geprakt? Die van je sport?
Bij mij hangt de orginele Sport-bak + nog eens extra afgedraaid Sport vliegwiel + orginele aandrijfassen erachter. Dacht dat ik wel de 1600-koppeling ertussen heb. Die houdt het net(jes), die van de Sport had het niet lang volgehouden vrees ik.
De bak hangt er gewoon met de orginele mantel achter, het binnenwerk past er gewoon voor. Eén probleem: de bevestigingsgaten van de mantel vallen anders dan op een 1600 blok. Ik heb dus drie extra bevestigingspunten aan de bak laten (aluminium)lassen.
Voor lekker hard trekken zou ik er een Sportbak oid achter prakken als ik jou was, voor snelweggebruik en cruisen zou ik een langere bak nemen....
Oke het blok waar ik dus laast voor naar Amersfoort ben geraced bleek bij inspectie een 1300 rallye te zijn... Grrr, dus nog steeds zoekende naar een degelijk geprijsd 1600 onderblok... De rest donder ik toch weg.
Zoals het er nu naar uitziet wel een donor AX gevonden die ik deze week ga ophalen. Dan wordt de mijne echt weer helemaal 100% in orde en origineel!
Uiteraard ook mijn wie is wie up to date houden met een fotootje van mijn toekomstige blok...
Kaal:
Hey, wat ligt daar onderin mijn magazijn onderdelen:
Oh ja;
Gekke franzen, ondanks 10 jaar leeftijdsverschil nog steeds passend;
Soon more. Nu ik weet dat alles past gaat het tot op de laatste bout uitelkaar en naar de tuner... Of ik de carbs zelf resstaureer of dat laat doen ben ik nog niet helemaal uit. 1 ding is zeker; alles meteen goed en anders niet...
Dat dat past is niet raar hoor. Komt bij andere merken ook voor. Laatst eens een blok van 1984 en van 2002 met elkaar vergeleken van VW.. ook verdomd weinig verschillen.
Fast eddie wrote:Zo Arne goed bezig, ik krijg concurentie zo te zien.
Kben benieuwd wie er eerder klaar is
Wat doe je verder met het chassis
Ben ik nog niet helemaal overuit. Chassis is nog behoorlijk hard. Het wordt in ieder geval helemaal gespoten in de originele kleur. Kwa uitlstraling wil ik hem zo origineel mogelijk houden. Alleen het blok zo dik mogelijk
arnie wrote:Gisteravond hele motorblok eindelijk leeggetrokken. Blijk ik oliegekoelde zuigers te hebben Ik d8 dat dit alleen bij 16vs was? Leuke bijkomstigheid
arnie wrote:Gisteravond hele motorblok eindelijk leeggetrokken. Blijk ik oliegekoelde zuigers te hebben Ik d8 dat dit alleen bij 16vs was? Leuke bijkomstigheid
NFT zeker?
Om eerlijk te zijn; Ik heb geen idee. De verkoper had het bij Bart ebben uit een 306 van 1999 gekocht.
Stilleven van een inmiddels compleet gestript onderblok. Hoop het binnenkort in de ontvetterbak en wasmachine te kunnen gooien. Kijken wat er dan uitkomt.
Ik kan trouwens nergens iets vinden over TU blokjes (16v uitgez.) met zuigerkoeling. Heb ik geluk?
En toch begin ik steeds meer aan de setup te twijfelen... Waarom al die moeite voor 20 of 30 pk meer... Met een Turbo gaat het veel harder en veel makkelijker. Tenslotte heb ik daar ook een ideaal onderblok voor
Gewoon 16 klepjes erin turbo 1.4 tu blokjes hebben de neiging nogal stuk te gaan (natuurlijk kan je het wel betrouwbaar bouwen maar dat kost heel veel knaken).
Gewoon 16 klepjes erin turbo 1.4 tu blokjes hebben de neiging nogal stuk te gaan (natuurlijk kan je het wel betrouwbaar bouwen maar dat kost heel veel knaken).