koppeling vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb die er uitgeklopt en aan het spietje scheelt niets. (klemt nog stevig) De speling komt echt van het heveltje tov de vbak zelf.Browny wrote:Er zit een spietje doorheen bij de aansluiting op de bak, die kan je eruit tikken met een priem of kleine platkop en vervangen voor een nieuwe. Kost nog geen euro bij de dealer.
Ik dacht er aan om een nieuw klein gaatje bij te boren, er draad in te trekken en een boutje in te draaien.
Iemand enig id wat zo'n heveltje anders mag kosten?
Ik kan het asje dat op de bak staat trouwens 5mm op en neer bewegen ook. Hoe (ab)normaal is dat?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De Citroën-garage kon het spietje niet apart leveren. Ik ging meteen een hele set moeten kopen voor 75€ en dat vond ik toch wel wat te veel.Browny wrote:aan mij spietje leek ook niets mis te zijn, toch kwam er een hele boel speling vanaf. ik zou gewoon een nieuwe kopen voor die paar centen.
Ik heb er nu zelf iets ingeklopt (ongebruikt scharnierasje van een wcbril ) en de speling is weg
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 5
- Joined: ThuJul24, 2008 5:32:13 PM
- Location: amsterdam
Re: koppeling vervangen
wie weet hoe ik mijn koppelings plaat kan ver vange zelfs???citrofenwick wrote:Ditmaal is de koppeling aan de beurt
Ik ben nu bezig met die schakelstangetjes los te maken. Volgens de haynes moet dat met een schroevendraaier, maar ik krijg die zo niet echt makkelijk los.
Ze zijn nog maar nieuw, dus ze spannen enorm.
Ik heb echt de indruk dat ik ze sneller ga breken dan loskrijgen.
Ook al voorzichtig gehamerd, maar ik wil niets forceren.
Bestaat hier een of ander truukje voor? (aka ervaringstips)
Bedankt!
en wat kan ik er bij tegen komen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: koppeling vervangen
De gehele versnellingsbak moet er vanonderen.rudetazdevil45 wrote:wie weet hoe ik mijn koppelings plaat kan ver vange zelfs???citrofenwick wrote:Ditmaal is de koppeling aan de beurt
Ik ben nu bezig met die schakelstangetjes los te maken. Volgens de haynes moet dat met een schroevendraaier, maar ik krijg die zo niet echt makkelijk los.
Ze zijn nog maar nieuw, dus ze spannen enorm.
Ik heb echt de indruk dat ik ze sneller ga breken dan loskrijgen.
Ook al voorzichtig gehamerd, maar ik wil niets forceren.
Bestaat hier een of ander truukje voor? (aka ervaringstips)
Bedankt!
en wat kan ik er bij tegen komen
alsook de aandrijfassen, schakelstangen, koppelingskabel,...
Daarvoor moet je de aandrijfasmoeren loskrijgen en de fusees losmaken.
Als je pecht hebt krijg je hier en daar iets niet los en heb je veel tijd nodig. Als je geluk hebt kan het allemaal vrij snel.
En terwijl je toch bezig bent vervang je best hier en daar wat keerringen.
De nieuwe koppelingsplaat is zonder juiste centreerpen wel kl*te om goed te krijgen Dan krijg je er de vbak er moeilijk terug op.
Het is best doenbaar zonder veel kennis, maar neem er dan wel de tijd voor en een 2e persoon die helpt met de versnellingsbak neerlaten op optillen.
succes!