Uitlaaten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Uitlaaten
Dus voor het eerst ga ik met mijn GTI naar de APK en wat blijkt het is een U9 en heeeft een kat nodig.
De vorige eigenaar had die weg gehald en heeft vanaf het twede gedelte van de spruitstuck zijn eigen uitlaat gemakt.
Nu wil ik dus aleen voor de Apk een kat uitlaat deronder platsen.
Mijn vraag is past de uitlaat van een 1.1i of 1.4i onder mijn GTi al is het aleen om de apk door te komen?
En andere vraagje dat ik heb is hoe maak je de lamba schoon?
De Groeten Aitor
De vorige eigenaar had die weg gehald en heeft vanaf het twede gedelte van de spruitstuck zijn eigen uitlaat gemakt.
Nu wil ik dus aleen voor de Apk een kat uitlaat deronder platsen.
Mijn vraag is past de uitlaat van een 1.1i of 1.4i onder mijn GTi al is het aleen om de apk door te komen?
En andere vraagje dat ik heb is hoe maak je de lamba schoon?
De Groeten Aitor
Volgens mij moet dat wel passen als je de stabi stang er voor de apk ook even onderuit haalt. Maar zeker weten doe ik het niet
En een lambda sonde schoonmaken? Waarvoor? Zolang die werkt nix mee doen
Als hij al heel oud is, raakt de sonde verzadigd met zuurstof, en werkt ie zowiezo niet meer. Schoonmaken heeft dan ook geen nut meer.
En een lambda sonde schoonmaken? Waarvoor? Zolang die werkt nix mee doen
Als hij al heel oud is, raakt de sonde verzadigd met zuurstof, en werkt ie zowiezo niet meer. Schoonmaken heeft dan ook geen nut meer.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Ja klopt, en een grotere einddemper.q01z wrote:ik dacht dat een GTI een andere diameter vd pijp had, maar dat weet ik ff niet helemaal zkeer!
Als je de complete uitlaat(vanaf het spruitstuk tot en met de einddemper) van een singlepoint pakt, over het algemeen zit er dan ook de bocht in over de stabi-stang heen, pas het gewoon.
Ik had hier een kat van een GT liggen die had in ieder geval wel die bocht.
Zet aub. wel de GTI uitlaat weer terug, dan kan 'ie weer gewoon ademen .
Altijd meer PK's dan jou!
-
- Beginnend AX liefhebber
Steenwiekermoat wrote:Denk er wel om dat je strafbaar bent als je alleen voor de APK een Kat monteerd.
Een APK afkeur wordt tegenwoordig ook geregistreerd bij de RDW, dus bij een verkeerscontrole is het altijd terug te halen
Het is maar dat je het weet.
Is dat zo? Wat is de boete als ze je betrappen met een katloze pijp onder een auto van na 92?
Welke agent weet trouwens hoe een kat eruit ziet?
Je zal maar net een bromsnor treffen die 't wèl weet.
Maar waarom zet je er dan niet meteen een lege KAT onder?
Da's meteen beter voor de tegendruk èn je kunt van buitenaf niet zien dat 'ie leeg is, dus altijd safe voor APK en controle door verkeerspolitie.
Da's meteen beter voor de tegendruk èn je kunt van buitenaf niet zien dat 'ie leeg is, dus altijd safe voor APK en controle door verkeerspolitie.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:Je zal maar net een bromsnor treffen die 't wèl weet.
omdat een tweedehands kat om leeg te maken veel duurder is dan een tussenpijp.
Dat van die tegendruk betwijfel ik trouwens..
Waarom zijn de katvervangende pijpen van OMP, Supersprint e.d. dan ook rechte holle pijpen?
Dit is niet helemaal waar. Een garage KAN afkeur registreren, maar er zijn er maar weinig die dat ook werkelijk doen. Zelfs grote dealers doen het niet altijd.Steenwiekermoat wrote:Denk er wel om dat je strafbaar bent als je alleen voor de APK een Kat monteerd.
Een APK afkeur wordt tegenwoordig ook geregistreerd bij de RDW, dus bij een verkeerscontrole is het altijd terug te halen
Het is maar dat je het weet.
En de kans dat een politie ziet dat je geen kat hebt is zeer klein, ze zien al niet eens als je een auto zonder APK of zonder rijbewijs rijd.... Zelfs als je, zoals ik, met een gepimpte auto en dikke uitlaat en vol gas langs politie rijd doen ze niets..... Of als je geflitst word met een auto zonder APK....
En bij drankcontroles vragen ze niet eens om je rijbewijs..... Goed, geen big deal want ik hou me normaal gewoon aan alle regels maar toch.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
Ik wil hier toch nog wel even op reageren.
Een ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten wat hij wel of niet doet!
Maar een APK keurmeester is verplicht een auto die hij afkeurt ook zodanig af te melden. Dit zal ook steeds meer en meer gebeuren omdat de RDW er steeds meer op gaat controleren.
Het rijden zonder APK hoeven ze niet te controleren doormiddel van foto's (als je geflitst bent dus) want als je een auto hebt moet hij verzekert zijn en APK gekeurd, is dit niet zo gaat de RDW over op bekeuren.
(makkelijk te controleren op de site van RDW)
Verder moet je er rekening mee houden dat als je auto niet APK gekeurd is je ook niet meer verzekert bent, dus kijk goed uit!
Een ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten wat hij wel of niet doet!
Maar een APK keurmeester is verplicht een auto die hij afkeurt ook zodanig af te melden. Dit zal ook steeds meer en meer gebeuren omdat de RDW er steeds meer op gaat controleren.
Het rijden zonder APK hoeven ze niet te controleren doormiddel van foto's (als je geflitst bent dus) want als je een auto hebt moet hij verzekert zijn en APK gekeurd, is dit niet zo gaat de RDW over op bekeuren.
(makkelijk te controleren op de site van RDW)
Verder moet je er rekening mee houden dat als je auto niet APK gekeurd is je ook niet meer verzekert bent, dus kijk goed uit!
Groeten van Henk uut Blesdieke
@ Steenwiekermoat
Apk afgekeurd afmelden doen bedrijven nog steeds bijna niet. Zou ook niet weten hoe ze dat willen gaan controleren
En zonder apk rondrijden.. heel af en toe wordt er steekproefgewijs gekeken welke kentekens er zonder apk rondrijdt. Maar zo snel gaat dat allemaal niet. Het is niet zo dat na bijv. 2 weken je een bekeuring krijgt van het Rdw. Zowiezo kan de Rdw je niet bekeuren.
En verzekerd ben je wel hoor... er wordt gezegd van niet. Maar je bent alleen niet verzekerd als je een ongeluk veroorzaakt, door gebreken aan de auto.
Apk afgekeurd afmelden doen bedrijven nog steeds bijna niet. Zou ook niet weten hoe ze dat willen gaan controleren
En zonder apk rondrijden.. heel af en toe wordt er steekproefgewijs gekeken welke kentekens er zonder apk rondrijdt. Maar zo snel gaat dat allemaal niet. Het is niet zo dat na bijv. 2 weken je een bekeuring krijgt van het Rdw. Zowiezo kan de Rdw je niet bekeuren.
En verzekerd ben je wel hoor... er wordt gezegd van niet. Maar je bent alleen niet verzekerd als je een ongeluk veroorzaakt, door gebreken aan de auto.
"Waar een wil is, is een weg"
-
- AX Master Spammer
Voor zover ik weet gaat dat dus veranderen, en krijg je straks, of nu al gegarandeerd een boete op de mat als je geen APK hebt.TwoTone wrote:@ Steenwiekermoat
De RDW mocht willen dat dat systeem van hun dat kan, het is vooral bangmakerij.IceByte wrote:Voor zover ik weet gaat dat dus veranderen, en krijg je straks, of nu al gegarandeerd een boete op de mat als je geen APK hebt.TwoTone wrote:@ Steenwiekermoat
Altijd meer PK's dan jou!
-
Bas,
kijk maar even op www.RDW.nl
voer daar je kenteken in en je kunt gelijk zien tot wanneer je auto APK gekeurd is en of hij in de verzekering zit.
Dus niks bangmakerij, ook de politie werkt al met dit systeem en kan al rijdend achter je zo al je gegevens opvragen.
Maar goed je bent zelf vrij in wat je wel of niet doet, en welke risico's je wilt lopen.
voer daar je kenteken in en je kunt gelijk zien tot wanneer je auto APK gekeurd is en of hij in de verzekering zit.
Dus niks bangmakerij, ook de politie werkt al met dit systeem en kan al rijdend achter je zo al je gegevens opvragen.
Maar goed je bent zelf vrij in wat je wel of niet doet, en welke risico's je wilt lopen.
Groeten van Henk uut Blesdieke
Die site kennen we heus wel, maar het systeem van direct beboeten gaat toch niet door. Ze willen het, ja. Bangmakerij dusSteenwiekermoat wrote:Bas,
De politie kan het opzoeken, maar denk je nu werkelijk dat ze dat bij die miljoenen auto's die ze zien gaan doen? yeah right.
Tis niet goed om je auto zonder APK te laten staan, maarja, dat gebeurd soms ook wel eens zonder dat je er iets aan kan doen of je uberhaupt beseft dat je de regels niet volgt.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber