Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

gefeliciteerd ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Gefeliciteerd! goed hoor
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

BLIJF VAN MIJN LIEVE AX-je AF!!!! :evil:

Image

Het resultaat van collega + slagroom. Van je collega's moet je het maar hebben..... :D
AX GTI '91

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Desbetreffende collega gefrustreerd??
Freude am Fahren.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Euhm... zo'n vermoeden krijg ik. Sla ik toch ff over als je het niet erg vindt.
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

beter slagroom, dan in je lak gegraffeerd met het nodige ijzerwaren :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

slagroom is anders ook best zuur :roll: maar goed, dat krijg je er idd nog wel af...

slaan zo'n collega!:D
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Och, die motorkap is toch gespoten met tectyl :wink:

Ennuh, ik pak 'm nog wel terug hoor! (Al was dit natuurlijk ook een vergeldingsactie voor wat ik had uitgevreten 8) )
AX GTI '91

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Jij rijdt toch ook met 1600 onderblok en 1300 cilinderkop? Heb je al eens een vermogensuitdraai laten maken?
Freude am Fahren.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

arnie wrote:Jij rijdt toch ook met 1600 onderblok en 1300 cilinderkop? Heb je al eens een vermogensuitdraai laten maken?
Nop, ben wel best benieuwd eigenlijk. Jij al wel?

-edit- domme vraag na lezen van je wie=wie
AX GTI '91

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

-Henry- wrote:
arnie wrote:Jij rijdt toch ook met 1600 onderblok en 1300 cilinderkop? Heb je al eens een vermogensuitdraai laten maken?
Nop, ben wel best benieuwd eigenlijk. Jij al wel?

-edit- domme vraag na lezen van je wie=wie
Ik heb nog nooit in- en uitlaten gemeten, maar heb toch het vermoeden dat het met een standaard 1.6 kop harder moet kunnen gaan dan met een 1.3 cilinderkop. Heb jij ooit die diameters gemeten? Jij hebt tenslotte nog een kop liggen.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

1.3 en 1.6 rallye kop hebben dezelfde diameters qua kleppen. volgens mij zijn de inlaatpoorten verder ook identiek.
verklaart het hoogtoeriger en agressiever karakter van de 1300.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik heb die van de 1300 nooit gemeten.... maar es ff die 1600-kop opzoeken. Had trouwens wel de indruk dat de kleppen van de 1300 groter waren :roll:
AX GTI '91

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

-Henry- wrote:Ik heb die van de 1300 nooit gemeten.... maar es ff die 1600-kop opzoeken. Had trouwens wel de indruk dat de kleppen van de 1300 groter waren :roll:
Dat zou leuk nieuws zijn :wink:
Freude am Fahren.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Morgenochtend ff kijken of ik tijd heb om die kleppen ff op te meten.

Ondertussen heb je me -in je weber vs solex topic- weer op een idee gebracht. Ben nu dus druk van alles aan het uitvogelen om in plaats van de luchtfilterbak achter de carbs gebruik te gaan maken van kelken op de carbs.

Nog iets om op te meten dus, want past dat uberhaupt??? Als voorbeeldje een foto die ik van marktplaats af heb getrokken met webers.

Image
AX GTI '91

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

-Henry- wrote:Image
als je de "==" weghaald werkt het :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

De diameter van de carbs opmeten en lengte om te kijken wat voor kelken je kwijt zou kunnen.
Freude am Fahren.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

arnie wrote:De diameter van de carbs opmeten en lengte om te kijken wat voor kelken je kwijt zou kunnen.
Vergis je niet kelken hebben een aardige ruimte nodig om effectief te zijn. vraag me af of je niet beter geen kelken kan gebruiken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

geloof me de kleppen zijn echt anders (kleppen zijn ook niet goedkoop overigens voor de sport)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

denny wrote:
arnie wrote:De diameter van de carbs opmeten en lengte om te kijken wat voor kelken je kwijt zou kunnen.
Vergis je niet kelken hebben een aardige ruimte nodig om effectief te zijn. vraag me af of je niet beter geen kelken kan gebruiken.
Net even staan meten en je kon nog wel eens gelijk hebben. Denk dat ik gewoon die luchtbak achter de carbs ga vervangen voor ongeveer dezelfde vorm, maar dan als filter.

- foto's van de kleppen komen eraan-
AX GTI '91

Post Reply