Benzinepomp vervangen ivm 1.6i motor en wat vage draden
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Benzinepomp vervangen ivm 1.6i motor en wat vage draden
Van het weekend even mijn achterbank uit de ax en uit de 106 getrokken.
Bij de ax zitten de benzinepomp en vlotter in apparte gaten in de achterbank. Benzinepomp heeft 2 draden. Vlotter 3 draden.
Bij de 106 zitten er wel 2 gaten in de achterbank maar 1 is gewoon afgedopt. De benzinepomp en vlotter zijn 1 geworden. Met 5 draden eraan. Ik zal nog wel foto's posten. Maar heeft iemand wel eens een benzinepomp uit een 106 1.6i 1997 in een AX uit 1994 gehangen?
Bij de ax zitten de benzinepomp en vlotter in apparte gaten in de achterbank. Benzinepomp heeft 2 draden. Vlotter 3 draden.
Bij de 106 zitten er wel 2 gaten in de achterbank maar 1 is gewoon afgedopt. De benzinepomp en vlotter zijn 1 geworden. Met 5 draden eraan. Ik zal nog wel foto's posten. Maar heeft iemand wel eens een benzinepomp uit een 106 1.6i 1997 in een AX uit 1994 gehangen?
Last edited by Mark on MonJul07, 2008 10:09:32 PM, edited 1 time in total.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

De vlotter kan ik net zo goed laten zitten op de pomp dan. Gewoon niet aansluiten. Maar zoals je op de foto ziet zien ze er wel heel anders uit.
AX Pomp

106 Pomp

Lijkt erop alsof het ook heel anders vastzit. Die draden is nog wel uit te komen. Dikte van de benzineslangen lijkt ook anders. Moet ik ff nameten.
En dan nog een toevoegingetje:
Was vrijdagavond met chris even het motorblokje van de 106 inspecteren toen we bij losse draden zagen zitten die van de brandstofpomp zouden moeten zijn?
Dit komt uit het scherm van de passagierskant:

Die gele draad is de pomp. Als ik die loshaal valt de motor bijna meteen uit. Die blauwe is dik en staat altijd 12volt op. Ook met contact uit. Die dunne groene zegt me ook niks. Ik weet bijna zeker dat deze draden af zijn geknipt met het erin zetten van de ZX motor. Toen hadden we ook problemen dat de brandstof pomp niet aanging.
AX Pomp

106 Pomp

Lijkt erop alsof het ook heel anders vastzit. Die draden is nog wel uit te komen. Dikte van de benzineslangen lijkt ook anders. Moet ik ff nameten.
En dan nog een toevoegingetje:
Was vrijdagavond met chris even het motorblokje van de 106 inspecteren toen we bij losse draden zagen zitten die van de brandstofpomp zouden moeten zijn?
Dit komt uit het scherm van de passagierskant:

Die gele draad is de pomp. Als ik die loshaal valt de motor bijna meteen uit. Die blauwe is dik en staat altijd 12volt op. Ook met contact uit. Die dunne groene zegt me ook niks. Ik weet bijna zeker dat deze draden af zijn geknipt met het erin zetten van de ZX motor. Toen hadden we ook problemen dat de brandstof pomp niet aanging.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Geen idee. Daar heb ik geen artikelnummers van. Maar dat vind ik sowieso wel erg ver gaan. Kijk eerst wel of de huidige benzinepomp het trekt. En anders een GTI pomp erin.
Echt bizar een ax 1.1i/1.4i benzinepomp kost inkoop 16euro. Een GTI pomp 159euro!
Echt bizar een ax 1.1i/1.4i benzinepomp kost inkoop 16euro. Een GTI pomp 159euro!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

AX heeft een 43liter tank en de 106 een 45liter tank. Dat zal dus niet passen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Ik heb alleen ervaring met de 16VDrake wrote:Raar wij hebben hier een witte AX staan welke oorspronkelijk een type 1 1.1 was, met nu een 1.4i gti mp blok welke prima draaid![]()
maar zou een pomp van een 106 xsi niet makkelijker passen?

Wel pas bovenin overigens toen ging hij arm lopen en licht inhouden !

My Cars <98>.
Hmm. Dan ga ik maar eens kijken en vergelijken. Zag die 306 pomp er van boven hetzelfde uit als de 106 pomp van mijn foto?peter wrote:ik heb de pomp uit z'n behuizing gehaald en in de standaard behuizing van de AX teruggezet. Op de een of andere manier wilde de 306-pomp anders niet goed passen. De originele vlotter van de AX gebruik ik trouwens nog.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

jep,misschien dat jij wel de 106 pomp inclusief behuizing goed in de tank kan plaatsen, maar bij mij paste het niet, en alleen het pompje overzetten was geen enorme klus, dus misschien nog wel de beste optieMark wrote: Hmm. Dan ga ik maar eens kijken en vergelijken. Zag die 306 pomp er van boven hetzelfde uit als de 106 pomp van mijn foto?

Zo vandaag de 106 pomp eruit gehaald. Wel een ranzig werkje. Je komt hoe dan ook onder de benzine... Maar goed ging vrij simpel.
Wat foto's.

De 106 heeft echt schroefdraad op de benzinetank. De AX heeft dat niet. Best appart trouwens dat er geen losse stroomcontacten in de benzine zitten. Je moet er ook geen vonkje krijgen.
Maar de complete 106 pomp gaat dus nooit passen.
@peter. Zie deze pomp er hetzelfde uit als bij jou? Oftewel zal dit gaan lukken om van 2 pompen 1 te maken?
Wat foto's.

De 106 heeft echt schroefdraad op de benzinetank. De AX heeft dat niet. Best appart trouwens dat er geen losse stroomcontacten in de benzine zitten. Je moet er ook geen vonkje krijgen.
@peter. Zie deze pomp er hetzelfde uit als bij jou? Oftewel zal dit gaan lukken om van 2 pompen 1 te maken?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Heb je toevallig nog foto's gemaakt hoe je dat precies voor elkaar hebt gekregen? Of tips? Dat slangetje ziet eruit alsof het muurvast gaat zitten tussen het pompje zelf en de behuizing.
Is het verstandig een axpomp van de sloop te halen of meteen op je eigen pomp proberen.
Is het verstandig een axpomp van de sloop te halen of meteen op je eigen pomp proberen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Een in de brandstofpomp heb je gewoon vonken hoor tijdens de werking, maakt overigens niet uit verder. Je hebt in de tank nooit de goede brandstof/lucht verhouding om tot een ontbranding tekomen! Vandaar gewoon de contacten zo.Mark wrote:Zo vandaag de 106 pomp eruit gehaald. Wel een ranzig werkje. Je komt hoe dan ook onder de benzine... Maar goed ging vrij simpel.
Wat foto's.
<knip>

My Cars <98>.