benzinepomp krijgt geen stroom
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Maar dan kan je het alsnog doen op de manier zoals ik beschreef, doe je beide leidingen los en in een flesje Merk ze alleen wel even, dat je wel weet welke achteraan zat.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
jips,
eindelijk es weer de tijd om wat te sleutelen. Eerst getest aan het injectiehuis, met de pomp rechtstreeks aan een stroombron en een flesje op de desbetreffende toevoerleiding. Geen reactie.
Daarna getest aan de pomp zelf met een extra plastieken darm en opnieuw de pomp rechtstreeks aan een stroombron. De pomp hoor je zeer duidelijk draaien, maar er komt echter niets van benzine naar boven.
Dusja, pomp stuk?
eindelijk es weer de tijd om wat te sleutelen. Eerst getest aan het injectiehuis, met de pomp rechtstreeks aan een stroombron en een flesje op de desbetreffende toevoerleiding. Geen reactie.
Daarna getest aan de pomp zelf met een extra plastieken darm en opnieuw de pomp rechtstreeks aan een stroombron. De pomp hoor je zeer duidelijk draaien, maar er komt echter niets van benzine naar boven.
Dusja, pomp stuk?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
als je hem om het benzine filter heen hebt geleid zal het t filter niet zijn ja
Je kan trouwens best even de slangen van de pompafhalen en er heeeel ff stroom opzetten; dat kleine beetje benzine wat eruit komt verdampt ook wel weer:P
Maaruhm, ik denk nog steeds dat de pomp gewoon overleden is....
Je kan trouwens best even de slangen van de pompafhalen en er heeeel ff stroom opzetten; dat kleine beetje benzine wat eruit komt verdampt ook wel weer:P
Maaruhm, ik denk nog steeds dat de pomp gewoon overleden is....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
het is een electro pomp, dus draadjes en een omhulzel waar je verder niet zoveel mee kan
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Probleem opgelost. Pomp moet ergens blijven haperen zijn op een gegeven moment. Door heel kort even de plus en min te verwisselen (wat wel niet 100% gezond is voor de pomp waarschijnlijk) zal die losgekomen zijn. Nu start m'n AX weer netjes zoals tevoren, met alle geluk, want ik ging morgen eigenlijk een andere pomp halen ervoor.
Toch nog es merci voor alle steun en hulp!
Volgend project, speling op kofferdeksel wegwerken en alles es grondig kuisen(is wel nodig achter zo'n lange tijd in de regen en het stof te staan)
Toch nog es merci voor alle steun en hulp!
Volgend project, speling op kofferdeksel wegwerken en alles es grondig kuisen(is wel nodig achter zo'n lange tijd in de regen en het stof te staan)
Kijk, da's nog eens creatief zijn met proberen!
Overigens kan verkeerd-om aansluiten geen kwaad voor 't pompmotortje: het is een eenvoudig gelijkstroom motortje die gewoon de andere kant op gaat draaien. Mogelijk is 'ie dan ook de andere kant op gaan pompen (dus vanuit de brandstofleiding terug de tank in), waardoor de blokkade weggepompt werd.
Afijn, soms moet je bij het zoeken naar de oorzaak van een bepaalde storing een beetje lef hebben en iets doen wat eigenlijk niet hoort.
Nu verwachten we je natuurlijk wel op de komende Nieuwegein meeting, hè?!
Overigens kan verkeerd-om aansluiten geen kwaad voor 't pompmotortje: het is een eenvoudig gelijkstroom motortje die gewoon de andere kant op gaat draaien. Mogelijk is 'ie dan ook de andere kant op gaan pompen (dus vanuit de brandstofleiding terug de tank in), waardoor de blokkade weggepompt werd.
Afijn, soms moet je bij het zoeken naar de oorzaak van een bepaalde storing een beetje lef hebben en iets doen wat eigenlijk niet hoort.
Nu verwachten we je natuurlijk wel op de komende Nieuwegein meeting, hè?!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Blij dat te horen!
Nu maar vlug die nrplaten aanvragen :P
@ MNL(tm):
het is in België helaas onmogelijk om een auto zo snel de baan op te krijgen. In belgië moet een auto een inschrijvingsbewijs hebben en een nrplaat die bij de bestuurder hoort. Dit duurt wel even.
(jullie apk/vaste nrplaat systeem is stukken handiger)
Nu maar vlug die nrplaten aanvragen :P
@ MNL(tm):
het is in België helaas onmogelijk om een auto zo snel de baan op te krijgen. In belgië moet een auto een inschrijvingsbewijs hebben en een nrplaat die bij de bestuurder hoort. Dit duurt wel even.
(jullie apk/vaste nrplaat systeem is stukken handiger)