Ik ben er laatst achter gekomen dat ik olielekkage heb t.h.v. motor en versnellingsbak. Ik heb ff op de brug op mijn werk gekeken en het is vermoedelijk de krukaskeering. Vond het al apart dat ik een tijdje geleden mijn oliepeil op de helft stond van de peilstok (gecontroleerd in Mei), Laatste beurt was in November 2007 en heb wel in de tussentijd erg veel gereden. Nou heb ik niet zoveel verstand van Benzinemotoren/auto's, ben zelf een Dieselmotor/Bedrijfswagenmonteur, maar een collega zei dat dit best normaal is. Nou lag er van de week alweer een plas olie onder en stond het oliepeil op de helft, had net +/- 190 km gereden. Dus ben toch erg bang dat dit niet lang goed gaat. Nou heb ik wel ff rondgekeken voor het onderdeel en is dit niet zo duur. Maar ja dan heb je het probleem tijd en geld weer .
Nou is mijn vraag moet je je carterpan uitbouwen om je krukaskeering te vervangen? Weet dat ik mijn v-bak moet uitbouwen. Nou kwam ik ook iets tegen om het (voorlopig) tegen te gaan. Het is een of ander goedje wat je moet toevoegen aan de olie en het dan zou moeten stoppen, heeft iemand hier ervaring mee? http://www.leaklock.com/
Olielekkage vermoedelijk krukaskeering lek
Moderators: denny, vtspower, webmasters
dat goedje werkt soms, tijdelijk
Carterpan hoef je niet uit te bouwen, alleen je vbak en koppeling.
Als er echt plassen onder je auto liggen zou ik dat doen en niet gaan klootten met goedjes; het lek is dan waarschijnljk te groot
Nu is mijn krukaskeering ook lek maar dat is een beetje druppelen en een olie verbruik (vul het gewoon braaf elke keer aan ) en ik vind het verder niet zo'n probleem....
Carterpan hoef je niet uit te bouwen, alleen je vbak en koppeling.
Als er echt plassen onder je auto liggen zou ik dat doen en niet gaan klootten met goedjes; het lek is dan waarschijnljk te groot
Nu is mijn krukaskeering ook lek maar dat is een beetje druppelen en een olie verbruik (vul het gewoon braaf elke keer aan ) en ik vind het verder niet zo'n probleem....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).