Hi AX-clubleden,
Ik kom door google pas achter het bestaan van een AX-club, nice!
Ik heb een probleem:
Een week geleden begon mijn auto ineens veel toeren te maken als hij eigenlijk stationair moest draaien. Dus als ik voor het stoplicht stond, dachten mensen dat ik een poging deed om stoer met mijn gaspedaal te spelen. Ik vond dit wel vreemd, maar op de langere afstanden deed mijn AX-je het gewoon goed.
Maar gisteren ging het dus helemaal mis... Ik krijg nu mijn versnellingspook bijna niet in de juist versnelling. In zijn 1 lukt helemaal niet en de rest met erg veel moeite. Het gekke is (tenminste dat denk ik) dat mijn pook wel gewoon in alle versnellingen kan als de motor niet loopt.
Volgende week ga ik naar de garage, maar voordat ik genept word, zou ik graag willen weten wat dit geintje ongeveer zal gaan kosten.
Ik hoop op een reactie!
Groeten,
Janneke
Problemen versnellingsbak
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
kinkt inderdaad als een bak die niet goed meer wil ontkoppelen, met draaiende motor is ie dan niet met goed fatsoen in zn versnelling te krijgen. Als de motor niet loopt is het dan een stuk makkelijker.
Als je de boel dan toch open hebt liggen zou ik gelijk de hele koppeling meepakken, meestal is die ook niet zo fris meer als je druklager al de geest gegeven heeft.
Als je de boel dan toch open hebt liggen zou ik gelijk de hele koppeling meepakken, meestal is die ook niet zo fris meer als je druklager al de geest gegeven heeft.
Dit kan zijn ja, maar, dit is een vrij duur onderdeel, en meestal ligt het probleem bij gescheurde vacuum slangen of valse lucht bij inlaat/uitlaat door verotte pakkingen. Oude auto hecitrofenwick wrote:
En volgens mij is dat teveel aan toeren eerder de stappenmotor ofzo.
Soms is ECU resetten ook genoeg om het stationeer weer normaal te laten lopen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).