Probleem Ax Stopde Ermee!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Probleem Ax Stopde Ermee!
Goedeavond,
ik was klaar met werk stapde in de auto om ff langs iemand te gaan en dan naar huis de gaan om te eten..
tijdje later reed ik richting huis om te gaan eten.. stopt de ax ermee
ik liet hem uitrollen zodat ik netjes in de berm kon stoppen.
kwam der ontzettend veel rook onder de moterkap vandaan en een lucht
van verbranding..
is dit draad(nou ja draad wat er nog van over is) doorgebrand!
zat daar aan vast!
hoe kan dat?
ik werd helemaal gek want hij deed niks meer! heb ik 2 uur langs de kant staan te prutsen.. met een hoop geluk dat ik nog wat gereedschap in de auto had!
had ik het met een noodoplossing afgemaakt!
door me bedrading van me subwoofers naar me versterker maar afgetrokken om daar vervolgens een rechtstreekse verbinding naar te maken. maar nu wordt die snel warm/temp gaat in 10 min van 40c naar 90/100c normaal slaat dan die farvan aan maar doet die ook niet meer
hoop dat jullie er iets bij kunnen helpen?
ik ben al blij dat ik thuis gekomen ben..
gr
ik was klaar met werk stapde in de auto om ff langs iemand te gaan en dan naar huis de gaan om te eten..
tijdje later reed ik richting huis om te gaan eten.. stopt de ax ermee
ik liet hem uitrollen zodat ik netjes in de berm kon stoppen.
kwam der ontzettend veel rook onder de moterkap vandaan en een lucht
van verbranding..
is dit draad(nou ja draad wat er nog van over is) doorgebrand!
zat daar aan vast!
hoe kan dat?
ik werd helemaal gek want hij deed niks meer! heb ik 2 uur langs de kant staan te prutsen.. met een hoop geluk dat ik nog wat gereedschap in de auto had!
had ik het met een noodoplossing afgemaakt!
door me bedrading van me subwoofers naar me versterker maar afgetrokken om daar vervolgens een rechtstreekse verbinding naar te maken. maar nu wordt die snel warm/temp gaat in 10 min van 40c naar 90/100c normaal slaat dan die farvan aan maar doet die ook niet meer
hoop dat jullie er iets bij kunnen helpen?
ik ben al blij dat ik thuis gekomen ben..
gr
Last edited by Emel on WedJun25, 2008 9:40:44 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
draad was wellicht gaar, of half door, en zodra er dan een beetje stroom door gaat lopen dan wil ie wel warm worden.
Ik zou sowieso dat massapunt op de 1e foto eens goed bekijken en het contact met de auto in het bijzonder, als dat erg verroest is, dan zal het contact slecht zijn, en zal er meer stroom gaan lopen via het draadje naar de schokbreker.
Als die dan te dun is, of ook half gaar is, dan wil ie wel in rook opgaan hoor.
Ik zou sowieso dat massapunt op de 1e foto eens goed bekijken en het contact met de auto in het bijzonder, als dat erg verroest is, dan zal het contact slecht zijn, en zal er meer stroom gaan lopen via het draadje naar de schokbreker.
Als die dan te dun is, of ook half gaar is, dan wil ie wel in rook opgaan hoor.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Durf ik niet te zeggen, ik heb geen metertje op mn dieseltje zitten. Maar het zal ongetwijfeld allemaal te maken hebben met dat massapunt op de 1e foto, daar zitten veel van de massadraden van de motorkabelboom op.Emel wrote:maar hoe kan de temperatuur van de auto ineens zo snel omhoog gaan.. en doet de fan het niet meer?
Je kan de kabels van dat massapunt er wel af halen, en dan het hele massapunt even van de auto afschroeven, alles goed schoonmaken/ontroesten, en terugplaatsen, en dan weer testen wat ie doet.
Controleer dan gelijk alle andere kabels die op dat punt zitten op brandschade.
Ik zou als ik jou was een andere kabelboom zoeken ja!
Als ie door gebrand is.. kortsluiting... hebben andere draden daar zeker weten ook last van gehad, en dat zou kunnen verklaren waarom je fan t niet meer doet (doorgebrand)
Motorkabelboom GT injectie moet wel te vinden zijn......
Als ie door gebrand is.. kortsluiting... hebben andere draden daar zeker weten ook last van gehad, en dat zou kunnen verklaren waarom je fan t niet meer doet (doorgebrand)
Motorkabelboom GT injectie moet wel te vinden zijn......
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Daaar zou ik niet aan beginnen, maar ik zal even voor je kijken
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
maar al die draden zijn kapot daar, dus moet ik wel een nieuwe motorkabelboom voor GT inj. hebbe zeg ik dat goedIceByte wrote:Nee hoor, op dat massapunt zitten 2 stekkers die eraf kunnen, daarna kan je het massapunt los schroeven van de auto en schoonmaken. Nog geen half uurtje werk schat ik zo in.Emel wrote:dus makkelijker gezegt een compleet nieuwe kabelboom en dan opnieuw installeren..
Electra is drama!
Waar slaat zon foto nu weer op; denk dat emel ook wel snapt dat het geen veilige situatie is, maar dat wil toch niet zeggen dat ie er iets aan kan doen?
Draadbundels zijn niet meer leverbaar. Zoek gewoon een 2de handse en loop hem goed na; isoleer opnieuw en zorg dat je massa punten goed schoon en ev geschuurd zijn.
Ik snap btw nog niet helemaal welk deel het is, maar goed
Het is toch een type 1?
Is het dat van je verlichting, startmotor, of injectiehuis/ecu?
Draadbundels zijn niet meer leverbaar. Zoek gewoon een 2de handse en loop hem goed na; isoleer opnieuw en zorg dat je massa punten goed schoon en ev geschuurd zijn.
Ik snap btw nog niet helemaal welk deel het is, maar goed
Het is toch een type 1?
Is het dat van je verlichting, startmotor, of injectiehuis/ecu?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
owjeej het is dat rode bovenste blokje.. gaat richting van alles.. maar volgens mij wel naar verlichting en injectie enzo..
type weet ik niet (a)
dankje grietje aan jou hebben we teminste wat
dat wordt morgen naar de sloop!
dankje
type weet ik niet (a)
dankje grietje aan jou hebben we teminste wat
dat wordt morgen naar de sloop!
dankje
Last edited by Emel on WedJun25, 2008 10:12:31 PM, edited 1 time in total.
Electra is drama!
ja klopt ook.. maar ik vind als 1 zoon draad daar doorbrand zal het denk ik een kwestie van tijd zijn voor dat die andere dan ook een x zouden gaan dus denk ik beter alles meteen vervangenIceByte wrote:Als alle draden kapot zijn is het inderdaad een kwestie van vervangen, bij een enkel draadje is het nog wel te repareren, had namelijk begrepen uit het verhaal dat er maar 1 draad doorgebrand was, degene die je daar los ziet liggen
Electra is drama!
Laat ik t anders vragenEmel wrote:owjeej het is dat rode bovenste blokje.. gaat richting van alles.. maar volgens mij wel naar verlichting en injectie enzo..
type weet ik niet (a)
dankje grietje aan jou hebben we teminste wat
dat wordt morgen naar de sloop!
dankje
heb je een vierkant dashbord?
(marc zegt net dat t een type 1 is dus:P)
Dan heb je 3 gescheiden kabelbomen, 2 daarvan heb ik liggen....
blaat, weer een edit:
ik herken je dynamo, dan is t je verlichtingskabelboom, die heb ik nog wel liggen.
Maar je fan zit daar volgens mij niet op (ofwel? twijfel nu), dus dat is er toch meer stuk *-)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
emel: type 1:
oranje knippers voorin, Citroën logo zijkant van de motorkap, rand op je achterklep, wit achteruitrijlichtglaasje. Dat is allemaal typisch type 1. (mijn onderschrift is een type 2. Witte knippers, Citroën logo in het midden, gladde achterklep, rood achteruitrijlichtglaasje
type 2 dash:
oranje knippers voorin, Citroën logo zijkant van de motorkap, rand op je achterklep, wit achteruitrijlichtglaasje. Dat is allemaal typisch type 1. (mijn onderschrift is een type 2. Witte knippers, Citroën logo in het midden, gladde achterklep, rood achteruitrijlichtglaasje
type 2 dash: