Guido - Guido_AXGT (1.4i GT 1990)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Guido - Guido_AXGT (1.4i GT 1990)

Post by Guido_AXGT »

Dag allen, ik ben nieuw hier in AXland.

Ik ben Guido, 24 jaar. Technische achtergrond en veel aan auto's gesleuteld.

Dit is mijn eerste AX, heb er erg veel schik mee. Nu 160.000km gedraait.
Afgelopen maand de aandrijfassen vervangen en een vouwdak ingebouwt.

Erg leuk forum dit!!

En natuurlijk de AX:

Image

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Whoooo :shock: !! Wat een prachtexemplaar zeg :)!!

Welkom en veel succes met je GT!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Welkom, weer een zwart GTje :D

Wat heb je hiervoor gehad? ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)

ennuh:

WOW! 8) die dit er nog wel heel erg mooi uit!

Die stootstript en striping ala GTI ziet er gaaf uit! :D

EDIT, ik zie eigenlijk nu pas dat je een cabrio dakje hebt! helemaal GAAF! :D

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

MBa@NL wrote:ik zie eigenlijk nu pas dat je een cabrio dakje hebt! helemaal GAAF! :D
Ja da´s echt gaaf! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen joh :) ?

zou ik ook nog wel willen :?

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Ik heb ´m op het uiterlijk gekocht, heb een hekel aan plaatwerk en spuiten. 650euro voor de aanschaf was natuurlijk een lachertje :lol:

Verder thermostaat vervangen, koelvloeistof, aandrijfassen keerringen vbakolie en een paar lampjes.

Verder een heerlijk wagentje.

Heb al aardig wat auto´s gehad:

-Mini Cooper 1000cc (uitgebouwd naar 1300cc stage 1)
-Austin Metro (Donor voor de Mini)
-Opel Kadett 1.8i Beauty Sedan
-BMW e30 316i (Compleet omgebouwt naar 318is)
-BMW e30 318is (Donor)
-Saab 9000 Full options 2.3 16v 200pk lpg g3
-BMW e36 Touring 325tds 6cilinder Diesel

En nu dus de AX :lol: Ik lag me rot, want kwa techniek is ie echt doodsimpel en heel makkelijk.

Ik ben teruggegaan naar een klein autootje omdat ik een nieuwe studie ga doen. Heb HTS Werktuigbouwkunde in de pocket en ga nu richting luchtvaart.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Job wrote:
MBa@NL wrote:ik zie eigenlijk nu pas dat je een cabrio dakje hebt! helemaal GAAF! :D
Ja da´s echt gaaf! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen joh :) ?

zou ik ook nog wel willen :?
informeer eens bij Citroën, in frankrijk zijn ze er mee geleverd ;)

of dat daadwerkelijk fabrieksaf is weet ik niet niet want ik kan in de documentatie maar twee typen daken vinden. de normale en die met een klein gat voor een dakraampje...

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Guido_AXGT wrote:En nu dus de AX :lol: Ik lag me rot, want kwa techniek is ie echt doodsimpel en heel makkelijk.
ik denk dat je je niet alleen om de techniek rot lacht maar ook om de kosten t.o.v. wat ik zoal in je lijstje zie staan :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

leuk rijtje auto's om met een AX af te sluiten nu :D

Ja de techniek is super simpel,
maar ze kosten ook weinig en ze rijden (in vergelijking met dezelfde prijsklasse/grootte) erg goed. Lekkere smijtbakken, pittig, snel, en veel ruimte ;)

Mini's zijn ook vet :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Het dak is een aftermarketdakje van Webasto, kun je zo los kopen.
Ik had last van zonnevlekken op het dak, geen zin om alles te moeten schuren en spuiten dus een dakje erin gezet.

Simpelweg de mal erop gooien, aftekenen, zagen, en erin klemmen.
Piece a cake en maximaal resultaat 8)

Image

Image

Image

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

En kosten :lol: Ik lag me helemaal rot jah :D

11 euro belasting tegen 114 voor een BMW Diesel van 1503kg :wink:

70euro voor een wiellager tegen 150 voor een BMW :D

Ik had veel eerder zo'n AX moeten kopen, maja, heb wel veel van de andere auto's geleert qua techniek, en weet nu ook dat ik al die luxe eigenlijk niet nodig heb, gaat alleen maar kapot, en kost klauwen met (onnodig) geld.

Het dak is een Webasto Stratos 400

http://www.carwin.nl/daken.php?page=stratos400


Schrik niet van de prijs, ik heb de mijne een keertje gloednieuw in de doos voor 200euro bij een garage gekocht die 'm overhad.


Zo staat ie er momenteel bij:

Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

welkom

Post by MrBBQ »

Hallo,

Welkom bij de club !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Post by Emel »

welcome..

Zeer mooie GT ben jaloers :oops:

gr Emel

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuk GT-tje, vooral dat dakje is erg mooi gemaakt zo te zien.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.
Erg mooie AX heb je gekocht en meteen al lekker aan het sleutelen gegaan.
Open dakje zal het momenteel goed doen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

lachen bakkie!

ook grappig detail: YD-56-BB is nog binnen de club, YD-55-BB was van mij en is overleden... YG-55-DN rijdt hier ook nog ergens rond ;) is een gele GT.

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Ik heb net ff de katalysator er tussenuit geslepen en een rechte pijp geplaatst. Maar wat een verschil zeg :shock:

Trekt veel vlotter en harder door. Lijkt wel of ie erg verstopt zat... :D

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

maarrem, doe je dak niet veel af aan sterkte door het uitslijpen van zo een stuk staal?? Het is wel heeel gaaf.

ALs ik deze zie, heb ik echt weer zin om een AX te gaan rijden :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zitten die kruislingse stickers de gehele tijd op je koplampen?
lijkt me dat het je lichtbeeld in het donker erg beïnvloed.

en met een decoupeerzaag een stuk uit je dak zagen?
nooit van een knabbelschaar gehoord? dat is speciaal voor plaatwerk.

verder een erg mooie GT :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Ik zie eerlijk gezegt geen verschil in het lichtbeeld. Een knabbelschaar kun je maar voor 1 toepassing gebruiken en dat is knabbelen :lol: zo vaak gebruik ik die ook niet. Bij een decoubeerzaag hoef je alleen maar een ijzerzaagje te halen.

Qua stevigheid heb je denk ik gelijk, hoewel er geen dwarsbalken in het dak van de ax verwerkt zitten waar ik doorheen heb gezaagd. Bij een frontale klap zal het dak eerder opfrommelen dan voorheen verwacht ik zo. Maar ik ga er niet anders door rijden. Je hebt de meeste dingen nog altijd zelf in de hand.

Toevallig gister de kleppen gesteld en het getik is weg. Het motortje heeft nog nooit zo mooi gelopen 8)

Post Reply