Hulp Nodig..3e remlicht!
Moderator: webmasters
Hulp Nodig..3e remlicht!
Ik heb vanochtent mijn 106 verkocht
maar heb dat derde remlicht er uit laten halen door me vader..
maar nu wil ik het in me ax zetten maar waar moet ik dat draad op aan sluiten..
op het remlicht zelf?
of moet ik een draad trekken vanaf de zekering?
gr!
maar heb dat derde remlicht er uit laten halen door me vader..
maar nu wil ik het in me ax zetten maar waar moet ik dat draad op aan sluiten..
op het remlicht zelf?
of moet ik een draad trekken vanaf de zekering?
gr!
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Wat ik heb gedaan, is linker licht er even af (2 vleugelmoeren in je kofferbak, en dan zittie geklikt, niet gewoon trekken dan mol je hem)
Dan loopt er een grijze dikke draadbundel naar je achterlichten, meestal is de middelste het remlicht, maar even iemand op t pedaal laten trappen en doormeten moet je wel doen.
Die draad bevrijdt je een stukje (5 cm ofzo) uit de bundel en dan kan je het signaal draadje (als je led licht hebt maakt het niet uit welk draadje je pakt) daaraan solderen, klemmen, knijpen, knutselen.
Dan het andere draadje (aarde draadje) een ringetje aan maken/knijpen/solderen en dan kan je hem bij het massa punt wat ook achter je linker achterlicht zit stoppen (losdraaien, bij stopppen, vastdraaien )
Dan loopt er een grijze dikke draadbundel naar je achterlichten, meestal is de middelste het remlicht, maar even iemand op t pedaal laten trappen en doormeten moet je wel doen.
Die draad bevrijdt je een stukje (5 cm ofzo) uit de bundel en dan kan je het signaal draadje (als je led licht hebt maakt het niet uit welk draadje je pakt) daaraan solderen, klemmen, knijpen, knutselen.
Dan het andere draadje (aarde draadje) een ringetje aan maken/knijpen/solderen en dan kan je hem bij het massa punt wat ook achter je linker achterlicht zit stoppen (losdraaien, bij stopppen, vastdraaien )
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
oke bedankt
nog 1 vraagje aansluiting verstralers/mistlampen
ik had het net aan gesloten maar het deed het niet en me zekering van me deurvergendeling lag eruit..
volgens mij klopt er geen zak van die hele bedrading in die auto
maarja nu zoek ik goede lampen voor in de bumper mijne zijn kats verrot!
iemand?
Gr
nog 1 vraagje aansluiting verstralers/mistlampen
ik had het net aan gesloten maar het deed het niet en me zekering van me deurvergendeling lag eruit..
volgens mij klopt er geen zak van die hele bedrading in die auto
maarja nu zoek ik goede lampen voor in de bumper mijne zijn kats verrot!
iemand?
Gr
Verrotte verstralers/mistlampen is een veelvoorkomend probleem.
Vandaar dat die dingen nauwelijks 2e hands te krijgen zijn en ze nieuw nog steeds door de €60,- kosten.
Vandaar dat die dingen nauwelijks 2e hands te krijgen zijn en ze nieuw nog steeds door de €60,- kosten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Dat moet je dus meten, lieve schat:P
Pak een multimeter en druk de rode in die grootste stekker, in t middelste gat om te beginnen (ik gok dat die het is)
Dan de zwarte tegen je carrosserie,
laat iemand je auto op contact zetten, en op t rempedaal trappen.
Zie je 12 v op je multimeter verschijnen? goede draadje!!!
Zie je um niet, ander gat proberen,
maar volgens mij is t echt de middelste
Pak een multimeter en druk de rode in die grootste stekker, in t middelste gat om te beginnen (ik gok dat die het is)
Dan de zwarte tegen je carrosserie,
laat iemand je auto op contact zetten, en op t rempedaal trappen.
Zie je 12 v op je multimeter verschijnen? goede draadje!!!
Zie je um niet, ander gat proberen,
maar volgens mij is t echt de middelste
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mja tis idd ff een kwestie van meten welke kabel reageert op de 12V. Je kunt dus de gewone lichten uitlaten, de meter op de min zetten (carroserie) en dan rempedaal in (je kunt er ook een steen op leggen) en dan om de beurt de kabeltjes proberen. Als je em denkt te hebben, ff de steen er af of de rem los laten, en dan nog maals meten. ALs de 12V er dan weer van af is, heb je em gevonden.