Hallo,
Ik heb met de 1.1carb onlangs door een putje gereden met mijn linker wiel. Dit gaf een nogal redelijke bok, maar aan mijn stalen velg en band leek er niets te zijn. Ik reed rond de 15/u maar het kwam toch hard aan.
Sedertdien trillingen in het stuur vanaf 110...
Ik dacht, geen probleem, mijn velg zal krom zijn en er moeten toch nieuwe banden op. Dus meteen op mijn nieuwe velgjes laten leggen.(ik had first velgen van terror mark gekocht)
Nee hoor, de trillingen blijven
Al gedaan:
zowat een stuk of zoveel mogelijk verschillende wielen gemonteerd en wielen gewisseld.
Aandrijfas gewisseld. (als je die ronddraaide zag je die precies niet 100% recht draaien) Gelukkig kwam alles supersnel los, en heb ik hiervoor maar amper een uurtje nodig gehad
Wat ik al kan besluiten:
dat mijn reserve aandrijfas geweldig ratelt, dus die moet er ook terug vanonderen
dat ik een ganse zaterdagnamiddag weggegooid heb, en nog geen stap verder sta, integendeel
Wat kan het in hemelsnaam nog zijn?
Iets met het onderstel zelf?
En ondertussen moet de GTI maar wachten op herstel
thx alvast!
trillingen!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
uitlijning door de klap misplaced....
remschijven....
Niet dat ik je kan helpen, ik heb ook trillingen rond de 110/120
Remschijven en aanrijfassen kan vrijwel niet, het is gekomen na nieuwe velgen,
maar oude auto met dezelfde velgen en banden had nergens last van...
maar hij is ook verlaagd, dus uitlijning zou het bij mij kunnen zijn.
remschijven....
Niet dat ik je kan helpen, ik heb ook trillingen rond de 110/120
Remschijven en aanrijfassen kan vrijwel niet, het is gekomen na nieuwe velgen,
maar oude auto met dezelfde velgen en banden had nergens last van...
maar hij is ook verlaagd, dus uitlijning zou het bij mij kunnen zijn.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Remschijven zitten er pas op van deze winter, en die zien er nog steeds goed uit, dus die sluit ik wel uit.grietje wrote:uitlijning door de klap misplaced....
remschijven....
Niet dat ik je kan helpen, ik heb ook trillingen rond de 110/120
Remschijven en aanrijfassen kan vrijwel niet, het is gekomen na nieuwe velgen,
maar oude auto met dezelfde velgen en banden had nergens last van...
maar hij is ook verlaagd, dus uitlijning zou het bij mij kunnen zijn.
Uitlijning? Mja misschien wel ja
Ik zat even na te denken:
Zou ik geen kepertjes kunnen monteren op de voorkant en zo zelf uitlijnen? Of toch tenminste controleren.
Grietje, moest je trouwens nog een geluidje nodig hebben van een geweldig luidruchtige aandrijfas, ik wil het wel even proberen te recorden.
Speciaal gemonteerd
grtz
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Goed om te weten.Guido_AXGT wrote:Een aandrijfas heeft een té kleine diameter om hevige trillingen te veroorzaken, wat meer aannemelijk is, is dat je wiel een hoogteslag heeft, dan is ie overdreven ovaal zeg maar....
Maar aangezien ik mijn wielen al gewisseld en vervangen heb, lijkt het me toch meer dat mijn uitlijning omzeep is? Als ik morgen tijd vind, ga ik misschien even langs naar de bandencentrale om hem uit te laten lijnen.
Mijn idee lijkt me niet zo nauwkeurig
grtz
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zonet ff vlug de originele 1.1 aandrijfas er terug onder geplaatst. (ik begin er echt goed in te worden )
Mijn garagist had me de hint gegeven om met een buis even de draagarm naar beneden te koevoeten en zo te zien of er speling op de fusee zit.
Geen speling te zien...
Tot ik de andere kant controleerde.
Blijkt er aan de "ik dacht" goede kant speling op de fusee te zitten
Mijn door-het-putje-rijden ongevalletje heeft hier dus niets mee te maken.
Achja, terug een ervaring rijker...
(Direct de fusees van de GTI gecontroleerd en die zijn goed )
trouwens;
Hoe vervang je die fusee?
Moet die er in geperst worden ofzo?
Mijn garagist had me de hint gegeven om met een buis even de draagarm naar beneden te koevoeten en zo te zien of er speling op de fusee zit.
Geen speling te zien...
Tot ik de andere kant controleerde.
Blijkt er aan de "ik dacht" goede kant speling op de fusee te zitten
Mijn door-het-putje-rijden ongevalletje heeft hier dus niets mee te maken.
Achja, terug een ervaring rijker...
(Direct de fusees van de GTI gecontroleerd en die zijn goed )
trouwens;
Hoe vervang je die fusee?
Moet die er in geperst worden ofzo?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: