En nee, dat doe je dus NIET op die manier!!!Glenn@nl wrote:Nu maar eens iets grondiger te werk gaan, en met een beetje contactspray oid.
Om een remklauw GOED te reviseren, moet je een revisie-kitje halen, waar een sealring, een afdekring en een tubetje/zakje met speciaal vet in zit.
* Je moet dan de huidige afdekring (dat rubberen gegolfde ding dat om de zuiger zit) eraf halen en weg pleuren
* de zuiger uit de klauw persen (doe wel een blokje hout tussen de zuiger en de klauw, anders komt die zuiger met zo'n pestklap eruit dat je kans hebt dat óf de zuiger beschadigt, óf zelfs de klauw in tweeën breekt!
En kijk in godsnaam uit voor je vingers!!! Die zuiger kent echt GEEN GENADE!!
* de seal ring uit de wand van de cylinder peuteren en weg pleuren
* de hele boel goed schoonmaken (remmenreiniger?)
* nieuwe seal ring helemaal insmeren met een heel dun laagje van dat speciale vet dat in het revisie-kitje erbij zit
* seal ring in cylinder plaatsen
* zuiger terug in cylinder duwen (helemaal erin, dan heb je strax minder werk om de boel te ontluchten!)
Tot zover de revisie.

Uiteraard ben ik er even voor 't gemak vanuit gegaan dat je de remklauw al van de voorpoot hebt gehaald.
Ps.: Dat vet is trouwens zo speciaal, omdat 't tegen remvloeistof kan en meteen de seal ring beschermt.