Ik ben nu bezig met die schakelstangetjes los te maken. Volgens de haynes moet dat met een schroevendraaier, maar ik krijg die zo niet echt makkelijk los.
Ze zijn nog maar nieuw, dus ze spannen enorm.
Ik heb echt de indruk dat ik ze sneller ga breken dan loskrijgen.
Ook al voorzichtig gehamerd, maar ik wil niets forceren.
Bestaat hier een of ander truukje voor? (aka ervaringstips)
Bedankt!
Ik haal ze er af door ze als het ware "weg" te draaien, dan komt er wat spanning op en ploppen ze los. Op deze manier gaan ze echt niet kapot, kan wel wat hebben...
RichardRR wrote:Ik haal ze er af door ze als het ware "weg" te draaien, dan komt er wat spanning op en ploppen ze los. Op deze manier gaan ze echt niet kapot, kan wel wat hebben...
Thx, heeft me geholpen!
Ik heb er een fijne gastang op gezet en ze rondgedraaid. Een klusje van 2 min.
Dus, de vbak zit nu al zo goed als los, maar tegenover mijn lamdasonde, hangt de uitlaat vast met een beugel aan de vbak. Die wil ik loskrijgen, maar ik heb niet de juiste sleutel.
vreemd, ik weet zeker dat het imbus was bij de ong 5 tot 10 ax-jes waar ik die voorpijp heb losgehaald.
Enne, geduld is een schone zaak..
Ik heb er 3,5 dag voor uitgetrokken om de koppelingsplaten etc. te vervangen, heerlijk op m'n gemakkie en als iets niet meezat gewoon ff stoppen en een ijsthee-tje gaan drinken.
Browny wrote:vreemd, ik weet zeker dat het imbus was bij de ong 5 tot 10 AX-jes waar ik die voorpijp heb losgehaald.
Enne, geduld is een schone zaak..
Ik heb er 3,5 dag voor uitgetrokken om de koppelingsplaten etc. te vervangen, heerlijk op m'n gemakkie en als iets niet meezat gewoon ff stoppen en een ijsthee-tje gaan drinken.
yup, dacht ik ook want bij mijn andere ax heb ik die nog moeten aanspannen en toen was het ook imbus
Daarom dat ik gevloekt heb dat die imbussleutel niet paste.
De torxsleutel draait door! Nochtans de juiste maat
Ik heb enorm veel geduld gehad, maar hoe kan ik dit in hemelsnaam nog loskrijgen?? En dan nog net die bout...
En ik heb echt geen zin om het boeltje terug te monteren, ik wil die nieuwe koppeling
En ze gaan trouwens altijd zeer moeilijk los, ik draai de kop ook wel eens door *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als het echt niet anders kan kan je altijd het stukje van de voorpijp (dat hoekje dat eraan zit om m vast te zetten aan je bak) afzagen.
Als de bak er dan onderuit is uitboren en dat hoekje weer aan de voorpijp vastlassen.
Doen schrikken heeft niets geholpen.
Vrij ten einde raad hem dan maar voorzichtig doorboord...
Ik vermoed zelfs dat die beugel al eens losgeslepen is geweest want je ziet dat hij herlast is.
De vbak ligt er nu vanonderen (EIN DE LIJK) en ik kon het overgebleven stukje bout er gewoon met de hand uitdraaien, dus daar heb ik dan geen problemen mee mee
Waarschijnlijk zit er veel smeer op. Ik heb ook lang gezocht.
Het beste kan je gewoon een imbusje nemen en ongeveer op de goede plek druk uitoefenen naar rechts (vanaf de voorkant gezien) en wachten totdat ie erin valt.
Het is iig ter hoogte van die stalen strip zoals je op de plaatje kan zien, dat hielp mij enorm met zoeken.
Browny wrote:Waarschijnlijk zit er veel smeer op. Ik heb ook lang gezocht.
Het beste kan je gewoon een imbusje nemen en ongeveer op de goede plek druk uitoefenen naar rechts (vanaf de voorkant gezien) en wachten totdat ie erin valt.
Het is iig ter hoogte van die stalen strip zoals je op de plaatje kan zien, dat hielp mij enorm met zoeken.
yup, heb het ondertussen gevonden
vliegwiel ligt er dus af.
Ik probeer er nu die keerring uit te peuteren maar die wil niet meewerken.
Ik zie: [zwart rubber] metaal [rood rubber]
Hoe krijg ik daar dan in godsnaam dit in:
Of moet ik het geheel verder demonteren en ze er van aan de achterkant insteken?
(kan er iig nix over vinden)
die keerring krijg je eruit met een platkopje. Gewoon rondom de platkop ertussen en dan eruit pielen. Beetje bij beetje krijg je hem er wel uit.
Om de nieuwe erin te krijgen even op zoek naar een koekblik oid met dezelfde diameter om eroverheen te zetten en hem er voorzichtig in te tikken. Je kan (mits in een beetje goede staat) ook de oude keerring hiervoor gebruiken. Gewoon met beleid beetje bij beetje rondom erin tikken totdat ie net zo diep zit als de oude nu zit.
Vliegwiel past trouwens maar op 1 manier er terug op, dus niet doorduwen als het niet lukt.
Ok bedankt, dat is allemaal aardig gelukt. Gelukkig nog een centreerpen gevonden van een 2pk
Ben nu bezig met onderzoeken hoe ik de speling op die heveltjes het beste oplos
(die met 2 kleine kogeltjes aan)