Hij loopt als een trekker (tracktor)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
dit type motorblok heeft geen blokeergat in het vliegwiel.. maar wel een gat waar je een merkstreepje op kan vinden..
maar idd, dat is nog wel de moeite waard om te controleren!
hij klinkt idd alsof hij een tandje te laat staat.. mm stom dat ik daar nooit aan gedacht heb!
owh en wat me te binnen schiet, benzinedruk controleren kan misschien ook wel een idee zijn.. dat is ook niet zo ingewikkeld om te doen
maar idd, dat is nog wel de moeite waard om te controleren!
hij klinkt idd alsof hij een tandje te laat staat.. mm stom dat ik daar nooit aan gedacht heb!
owh en wat me te binnen schiet, benzinedruk controleren kan misschien ook wel een idee zijn.. dat is ook niet zo ingewikkeld om te doen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Voor handige mensen is het idd een makkie .... sommige mensen hebben geen idee hoe en waarmee je de benzinedruk meet.q01z wrote:dit type motorblok heeft geen blokeergat in het vliegwiel.. maar wel een gat waar je een merkstreepje op kan vinden..
maar idd, dat is nog wel de moeite waard om te controleren!
hij klinkt idd alsof hij een tandje te laat staat.. mm stom dat ik daar nooit aan gedacht heb!
owh en wat me te binnen schiet, benzinedruk controleren kan misschien ook wel een idee zijn.. dat is ook niet zo ingewikkeld om te doen
Distributie niet op tijd ?... .... wat is dan op tijd ?...
---------------------------
We kunnen weer wat van het lijstje schrappen...
- Ik heb vandaag het injectiesysteem van de rode GTI in de grijze geplugt ... compleet met de bedrading (omdat het ook aan de bedrading kon liggen....)
0,0 resultaat... sterker nog ... -8 resultaat... ik heb nu een oud injectiesysteem op een nieuw blokkie en een tas vol losse onderdelen die ik nog op de rode moet zetten, maar wat nu nog niet kan omdat ik een rubber ringetje mis van 1 van de injectoren...
Over een paar wegen de boel maar weer maken zoals het was
De komende 3 weken moet ik echt niet meer bukken... ik heb echt geen sleutelrug ...
Volgens mij blijft nu alleen nog maar de niet op tijd staande distributieriem over... die ik zelf niet kan controleren... is zoiets in nieuwegein te doen ?
en als hij niet op tijd staat..... krijg je dan geen ecu foutmeldingen ?
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
ECU krijgt volgens mij geen foutmeldingen
niet op tijd staan bedoeld marc tandje(s) naast.
Zelf controleren is te doen, er staan merkstreepjes op je nokkenaspoelie en cilinder kop en op je krukaspoelie en blok (dacht ik te herinneren)
Als op je nokkenas poelie de streepjes exact gelijk staan moet dat bij je krukas poelie ook het geval zijn.....
Streepjes waren bij deze auto volgens mij dikke gekraste strepen en je moet daarvoor wel dat imens irritante (plastic) kapje over de driem weghalen
niet op tijd staan bedoeld marc tandje(s) naast.
Zelf controleren is te doen, er staan merkstreepjes op je nokkenaspoelie en cilinder kop en op je krukaspoelie en blok (dacht ik te herinneren)
Als op je nokkenas poelie de streepjes exact gelijk staan moet dat bij je krukas poelie ook het geval zijn.....
Streepjes waren bij deze auto volgens mij dikke gekraste strepen en je moet daarvoor wel dat imens irritante (plastic) kapje over de driem weghalen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Ik ga er eik vanuit dat de Distributieriem niet op tijd staat ...
Ook lekt hij koelvloeistof aan de distributiezijde (waterpomp kapot ?)
Kan ik hiermee naar Nieuwegein komen ?.... (wel met een literfles koelvloeistof op de achterbank) ... of kan ik beter met de Mazdah blijven rijden tot ik de GTI heb laten maken ?
Ook lekt hij koelvloeistof aan de distributiezijde (waterpomp kapot ?)
Kan ik hiermee naar Nieuwegein komen ?.... (wel met een literfles koelvloeistof op de achterbank) ... of kan ik beter met de Mazdah blijven rijden tot ik de GTI heb laten maken ?
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
kijken of je de krukas en vliegwiel kunt blokeren op de darvoor bestemde plaatsen lukt dat niet tergelijkertijd staat hij fout.Rock's wrote:Drake wrote:Controleer of btw de distrubutieriem nog tijd staat
klinkt redelijk als het probleem wat mijn rode first had, kom je er btw
echt niet uit dan wil ik altijd nog wel een blik erop werpen.
quote]
Hoe controleer je zoiets ?
Verder had sander 1.3 rally setup op zijn 1.6 zitten en dat was beter zei hij.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ik meen me toch echt te herinneren dat er geen blokkeergat in het onderblok zat.. en ik heb er toch echt lang naar gezocht
(en ik weet opzich ook wel waar ik moet zoeken)
Maar, aangezien ik het streepje op het vliegwiel heb gebruikt om de krukas te timen t.o.v. de nokkenas, kan het idd best wel dat dat fout staat als dat niet het timingmoment is!
tis wel stom dat ik dat na montage eigenlijk nooit heb gecontroleerd..
Aad; ik hoop voor je dat dat de oplossing geeft
(en ik weet opzich ook wel waar ik moet zoeken)
Maar, aangezien ik het streepje op het vliegwiel heb gebruikt om de krukas te timen t.o.v. de nokkenas, kan het idd best wel dat dat fout staat als dat niet het timingmoment is!
tis wel stom dat ik dat na montage eigenlijk nooit heb gecontroleerd..
Aad; ik hoop voor je dat dat de oplossing geeft
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Riem stond op tijd ... kleppen moesten enorm gesteld worden, en een paar uitlaatpakkingen moesten worden vervangen...
Hij loopt als een tiet nu
helaas niet aan de waterpomp toegekomen, maar die pakken we een andere keer aan.
Chris, Henk en Michel... jullie hebben mijn dag weer helemaal goed gemaakt
Hij loopt als een tiet nu
helaas niet aan de waterpomp toegekomen, maar die pakken we een andere keer aan.
Chris, Henk en Michel... jullie hebben mijn dag weer helemaal goed gemaakt
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Aad,
Het was weer zoals altijd gezezellig met lekkere koffie en stroopwafels op z'n tijd.
En ook nog een beetje resultaat geboekt, met ook van onze kant hulde aan Chris.
Groetjes, Henk
P.S.
Volgens mij heeft Michel nog wat foto's gemaakt
Het was weer zoals altijd gezezellig met lekkere koffie en stroopwafels op z'n tijd.
En ook nog een beetje resultaat geboekt, met ook van onze kant hulde aan Chris.
Groetjes, Henk
P.S.
Volgens mij heeft Michel nog wat foto's gemaakt
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Nou vooruit, ik zal ze plaatsenHenk Bats wrote:Volgens mij heeft Michel nog wat foto's gemaakt
Video'tje @ YouTube
Het was weer gezellig!