Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
ladieladiela ala Grietje
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
tsja, een wat minder leuke update hier!
voor het eerst sinds het behalen van mijn rijbewijs heb ik geen AX meer..
ik heb toch een aardige lijst gehad; (involgorde van aanschaf)
-witte 1.0E '87, niet meer bekend 30.000km mee gereden (42.000 tot 73.000 volgens mij) (Gertjuh)
-rode GTcarb '89: 201.000->210.000 tot heden (sloop)
-grijze GTcarb '89: 188.000->202.000 (Collin aka 2black)
-blauwe 1.0E '86, ongeveer 5000km mee gereden (sloop)
-rode GTi '90: ongeveer 2000km mee gereden (Gertjuh)
-witte GTi '90; gekocht bij 182.000. verkocht bij 189.000 (browny)
-grijze GTI '92: gekocht bij 183.000. verkocht bij 206000 (rocks)
bij 198dz een 1.6blok met 118dz km gemonteerd
-rode AX Sport '91: gekocht bij 132.000 niet mee gereden (brookman)
maar nu, zit ik zonder.. gister de GTI gebracht bij zijn nieuwe baasjes (Aad en Miranda), die hopelijk goed voor m gaan zorgen..
De GTI is een hele goede auto, comfortabel, redelijk zuinig, redelijk stil, remt goed en rijdt als een moderne auto..
oftuwel, bijna alles wat ik niet zoek in een AX..
Ik kon van de GTI qua auto eigenlijk niets vinden wat gewoon NIET goed is (behalve het ABS systeem wellicht), maar het was gewoon niet wat ik in een AX zoek..
een AX moet voor mij een relbak zijn, licht, snel, geen isolatie, geen troep erin en gewoon puur autorijden!
dus; ik ga opzoek naar ofwel;
een GTcarb
een Sport
of een 1.0 of 1.1 waar ik stiekem zonder dat iemand het merkt een ander motortje in mieter en dan gewoon in Ratstyle opbouw
voor het eerst sinds het behalen van mijn rijbewijs heb ik geen AX meer..
ik heb toch een aardige lijst gehad; (involgorde van aanschaf)
-witte 1.0E '87, niet meer bekend 30.000km mee gereden (42.000 tot 73.000 volgens mij) (Gertjuh)
-rode GTcarb '89: 201.000->210.000 tot heden (sloop)
-grijze GTcarb '89: 188.000->202.000 (Collin aka 2black)
-blauwe 1.0E '86, ongeveer 5000km mee gereden (sloop)
-rode GTi '90: ongeveer 2000km mee gereden (Gertjuh)
-witte GTi '90; gekocht bij 182.000. verkocht bij 189.000 (browny)
-grijze GTI '92: gekocht bij 183.000. verkocht bij 206000 (rocks)
bij 198dz een 1.6blok met 118dz km gemonteerd
-rode AX Sport '91: gekocht bij 132.000 niet mee gereden (brookman)
maar nu, zit ik zonder.. gister de GTI gebracht bij zijn nieuwe baasjes (Aad en Miranda), die hopelijk goed voor m gaan zorgen..
De GTI is een hele goede auto, comfortabel, redelijk zuinig, redelijk stil, remt goed en rijdt als een moderne auto..
oftuwel, bijna alles wat ik niet zoek in een AX..
Ik kon van de GTI qua auto eigenlijk niets vinden wat gewoon NIET goed is (behalve het ABS systeem wellicht), maar het was gewoon niet wat ik in een AX zoek..
een AX moet voor mij een relbak zijn, licht, snel, geen isolatie, geen troep erin en gewoon puur autorijden!
dus; ik ga opzoek naar ofwel;
een GTcarb
een Sport
of een 1.0 of 1.1 waar ik stiekem zonder dat iemand het merkt een ander motortje in mieter en dan gewoon in Ratstyle opbouw
Nu kan je 's ochtends nog maar uit twee auto's kiezen inplaats van drie...
Verder sluit ik mij geheel bij Peter aan.
Met de AX komt het wel weer goed.
Verder sluit ik mij geheel bij Peter aan.
Met de AX komt het wel weer goed.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
Ik ben er blij mee ... nu de storinkjes (ik hoop met de Batsjes) nog verhelpen.
De kleurstelling geeft mij weer veel inspiratie voor dit project.... ik kan er lekker mee aan de slag....
Hij zal niet zo mooi als Deviltje worden, maar zal er zeker niet verkeerd uit gaan zien.
Bedankt voor de service Marc... ik ga er goed voor zorgen !
De kleurstelling geeft mij weer veel inspiratie voor dit project.... ik kan er lekker mee aan de slag....
Hij zal niet zo mooi als Deviltje worden, maar zal er zeker niet verkeerd uit gaan zien.
Bedankt voor de service Marc... ik ga er goed voor zorgen !
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
@arne; ja samen met een vriend gekocht om op te knappen.. doet het sinds gister.. vorige eigenaar had alleen nog maar aan brommers gesleuteld.. wat hebben we ontdekt;
-distributieriem stond fout
-benzinefilter verkeerd om
-luchtweger zat vast (kwestie van een tikje geven met de vingers)
-ontsteking stond bizar fout
en het mooiste; de kunsstof beschermdopjes zaten nog op de electroden van de bougies...
gister van een niet startende/lopende auto naar een perfect draaiende auto gegaan in minder dan 3uur tijd..
@aad; gelukkig zie ik m af en toe nog.. ennuhm, een paginaa'tje of 5 terug staat een leuke photoshop
-distributieriem stond fout
-benzinefilter verkeerd om
-luchtweger zat vast (kwestie van een tikje geven met de vingers)
-ontsteking stond bizar fout
en het mooiste; de kunsstof beschermdopjes zaten nog op de electroden van de bougies...
gister van een niet startende/lopende auto naar een perfect draaiende auto gegaan in minder dan 3uur tijd..
@aad; gelukkig zie ik m af en toe nog.. ennuhm, een paginaa'tje of 5 terug staat een leuke photoshop
-
- AX super weirdo
Het leuke is dat ik niet terug hoef te bladeren voor de shop... ik weet nog exact hoe hij er uit zietq01z wrote:
maar dat gaat hem niet worden hoor... teveel bodywork en daarvoor te weinig ervaring... ik wil een nette GTI niet om zeep helpen...
Gefeliciteerd met de plezierige ontwikkelingen betreffende de porsche
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
vandaag ook maar weer wat AX gedaan..
zoiezo heen/terug gereden in de GTinj van romy.. op de meeting in mijn ex-GTI die nu ook daadwerkelijk als een 1.6 rijdt en tsja, toch weer beetje de vraag naar een eigen ax he
vanavond bij thuiskomst gelijk aan de was gegaan, GTcarb-carb schoongemaakt, Ivar, zo hoort het er dus uit te zien!
hier even stapsgewijs..
hij was vies!
inlaatspruitstuk ook! (foto beetje bewogen..)
dat was snel schoon
carb ook eerst maar even oppervlakkig schoongemaakt..
goh wat een berg onderdelen..
al een stuk in elkaar.. en schoon (let ook op mn mooie steeksleutel )
eindresultaat..
nu nog een auto om m op te schroeven