Sinds een paar dagen remt het linkervoorwiel wat harder dan het rechter.
Ik heb de remblokken vervangen. Verder ging de linker remklauw niet echt soepel heen en weer (in tegenstelling tot die aan de rechterkant). Die heb ik weer gangbaar gemaakt en de klauw beweegt nu soepel.
Het remprobleem blijft echter: als ik rem dan 'duikt' de linker voorkant en blokkeert het wiel (remt dus wel, maar fietsers schrikken zo van dat gepiep). Auto trekt niet scheef (althans niet echt merkbaar)
Waar nu verder te zoeken? Remdrukverdeler ? Hoe controleer ik die? Remzuigers? Of nog iets anders....
Alvast bedankt voor het meedenken.
Rem probleempje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Linker remklauw reviseren.
't Beste is zelfs beide reviseren.
Daarmee bedoel ik dus echt reviseren (dus helemaal uit mekaar halen, schoon maken, nieuwe sealring in de klauw, nieuwe rubber afdekring om de zuiger) en niet alleen maar een beetje gangbaar maken.
't Beste is zelfs beide reviseren.
Daarmee bedoel ik dus echt reviseren (dus helemaal uit mekaar halen, schoon maken, nieuwe sealring in de klauw, nieuwe rubber afdekring om de zuiger) en niet alleen maar een beetje gangbaar maken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
Bedankt voor je antwoord!
Om dat te doen heb ik deze nodig?
http://www.onderdelendirect.nl/Citroën/ ... eel/r43573
Of komt er nog meer bij kijken ?
Om dat te doen heb ik deze nodig?
http://www.onderdelendirect.nl/Citroën/ ... eel/r43573
Of komt er nog meer bij kijken ?
Dat is inderdaad wat je moet hebben.
Maar let wel goed op of je Bendix of ATE remklauwen hebt!
Overigens hoort er in die revisie-kit ook een klein tubetje of zakje met speciaal smeer/vet te zitten, om de sealring mee in te vetten.
Daarnaast vind ik de prijs op die site echt veel te hoog: ik heb mijn kitje destijds voor nog geen €15,- gekocht (bij de AGO in Sommelsdijk).
Maar let wel goed op of je Bendix of ATE remklauwen hebt!
Overigens hoort er in die revisie-kit ook een klein tubetje of zakje met speciaal smeer/vet te zitten, om de sealring mee in te vetten.
Daarnaast vind ik de prijs op die site echt veel te hoog: ik heb mijn kitje destijds voor nog geen €15,- gekocht (bij de AGO in Sommelsdijk).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done: