Nou het is dan eindelijk zover...
Bijna alles is al aangepast aan mijn AX 1.1i first impression behalve de motor.
Ik heb vanmiddag op de sloop een schadewagen opgekocht. Van de voorkant totaal los gereden. Een Citroen ZX 1.4i Avantage met 58000 km erop. Elektrische ramen en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Alles erbij gekregen.
Foto: www.markve.dds.nl/zx.jpg
450 euro voor gegeven. Komen ze hem thuis brengen. ff overschrijven en schorsen weer 75 euro lichter. Maar goed. Voor 525 euro hebben we dus een ZX 1.4i motor. En... Ze hebben hem even gestart. Alles werkte nog. Snel weer uitgezet want de koeling was leeggelopen.
De motor de centrale deurvergrendeling en de elektrische ramen wil ik proberen over te bouwen. De 1.4i motor van de zx ziet er identiek uit als mijn ax 1.1i blok. Alleen heb ik een marelli injectie en de ZX een bosch. Oftewel de hele kabelboom moet ook mee.
Met als voordeel dat waarschijnlijk eindelijk de toerenteller en de watertemperatuurmeter is gaat werken.
Heeft iemand dit al eens eerder gedaan? Weet iemand problemen waar je tegenaan loopt. Of gaat alles zomaar vlekkeloos passen.
Citroen ZX 1.4i gekocht
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Volgens mij past alleen de 1.4i motor erin. De 1.6i heeft een veel grotere vorm.
Heeft er toevallig iemand een vraagbaak van een Citroen ZX? Ik zou heel graag de overbrengingen willen weten van de versnellingsbak van de 1.4i zx.
Een ZX 1.4i loopt namelijk op zijn top 173km/h volgens het boekje. Een 1.4i AX loopt 172 km/h.
En de ZX duurt er 13.7 seconden over om bij de 100 te komen en de AX maar 10.3 sec. Nou weet ik wel dat de AX bijna 200 kg lichter is. Maar dit verschil is wel heel groot. Misschien zijn de versnellingsbakken wel anders van de 1.4i AX en ZX.
Iemand met een vraagbaak?
Heeft er toevallig iemand een vraagbaak van een Citroen ZX? Ik zou heel graag de overbrengingen willen weten van de versnellingsbak van de 1.4i zx.
Een ZX 1.4i loopt namelijk op zijn top 173km/h volgens het boekje. Een 1.4i AX loopt 172 km/h.
En de ZX duurt er 13.7 seconden over om bij de 100 te komen en de AX maar 10.3 sec. Nou weet ik wel dat de AX bijna 200 kg lichter is. Maar dit verschil is wel heel groot. Misschien zijn de versnellingsbakken wel anders van de 1.4i AX en ZX.
Iemand met een vraagbaak?
Mark wrote:Volgens mij past alleen de 1.4i motor erin. De 1.6i heeft een veel grotere vorm.
Heeft er toevallig iemand een vraagbaak van een Citroën ZX? Ik zou heel graag de overbrengingen willen weten van de versnellingsbak van de 1.4i zx.
Een ZX 1.4i loopt namelijk op zijn top 173km/h volgens het boekje. Een 1.4i AX loopt 172 km/h.
En de ZX duurt er 13.7 seconden over om bij de 100 te komen en de AX maar 10.3 sec. Nou weet ik wel dat de AX bijna 200 kg lichter is. Maar dit verschil is wel heel groot. Misschien zijn de versnellingsbakken wel anders van de 1.4i AX en ZX.
Iemand met een vraagbaak?
ik heb de digitale vorm van de kluwer (net zoals de ax versie die ik geript heb) kijk maar bij downloads ik zal de zx bestanden wel even mailen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Ik wil juist heel de kabelboom omzetten omdat ik anders nooit die toerenteller aan de gang krijg. Ik ga dan van een marelli injectie naar een bosch.
En volgens het forum over chiptuning zou je die bosch moeten kunnen chippen.
Alle onderdelen die over zijn komen wel een keer te koop te staan. Ik zal er toch pas over een maand aan gaan beginnen.
PS. Kan de digitale kluwer versie van de ZX me toegemaild worden? markve@dds.nl
Ik hoop dat daar de overbrengingen van de versnellingsbak wel instaan. In de AX versie kwam ik niks tegen.
En volgens het forum over chiptuning zou je die bosch moeten kunnen chippen.
Alle onderdelen die over zijn komen wel een keer te koop te staan. Ik zal er toch pas over een maand aan gaan beginnen.
PS. Kan de digitale kluwer versie van de ZX me toegemaild worden? markve@dds.nl
Ik hoop dat daar de overbrengingen van de versnellingsbak wel instaan. In de AX versie kwam ik niks tegen.
Owja je moet eventjes kijken welke bosch want je hebt kans dat de magnetti nieuwer is. Bij kabelboom verwissellen betkent het dat je alles moet doen he dus ook injectiesysteem, alle sensoren, dashboard. Regelklepjes waarvan het bestaan onduidelijk is. Je moet eerst ff diep in de boeken duiken en allebei de systemen helemaal doorhebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het was ook sowieso het plan om echt alles onder de kap van de ZX te gebruiken. Hij heeft slechts 58000 km gelopen. Ik op het moment 63000 km.
Dus motor, injectie, versnellingsbak en idd het dashboard. Dan heb ik een compleet AX blok reserve of voor verkoop.
Ik kan mijn AX versnellingsbak wel gebruiken maar ik ben bang dat ie dan teveel toeren gaat maken als je eenmaal goed op snelheid ben.
Hij trekt natuurlijk wel een stuk harder met de AX bak.
ff kijken of de versnellingsbakken niet te combineren zijn.
Dus motor, injectie, versnellingsbak en idd het dashboard. Dan heb ik een compleet AX blok reserve of voor verkoop.
Ik kan mijn AX versnellingsbak wel gebruiken maar ik ben bang dat ie dan teveel toeren gaat maken als je eenmaal goed op snelheid ben.
Hij trekt natuurlijk wel een stuk harder met de AX bak.
ff kijken of de versnellingsbakken niet te combineren zijn.