Krijg die aandrijfas-moer echt NIET los!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Remklauw aan de voorpoot laten zitten, de remslang aan de kant van de remklauw een halve slag losdraaien, de remklauw van de voorpoot halen en de remslang verder losmaken door de remklauw te draaien.
Zonder open ringsleutel 11 moet je vooral NIET proberen de remleidingwartel aan de andere kant van de remslang los te maken!!! (Tenzij de remleiding brak is, dat spulletje daar met een grote boog ontwijken!)
Zonder open ringsleutel 11 moet je vooral NIET proberen de remleidingwartel aan de andere kant van de remslang los te maken!!! (Tenzij de remleiding brak is, dat spulletje daar met een grote boog ontwijken!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb het anders opgelostMNM(tm) wrote:Remklauw aan de voorpoot laten zitten, de remslang aan de kant van de remklauw een halve slag losdraaien, de remklauw van de voorpoot halen en de remslang verder losmaken door de remklauw te draaien.
Zonder open ringsleutel 11 moet je vooral NIET proberen de remleidingwartel aan de andere kant van de remslang los te maken!!! (Tenzij de remleiding brak is, dat spulletje daar met een grote boog ontwijken!)
Ik heb de remleiding zelf losgemaakt van het stukje dat aan de kast zelf gebout is. Dan het metalen plaatje losgemaakt van de kast. En dan kon ik het gewoon lossen. Mijn remklauw moest er eigenlijk niet van
Welke is de GTI-as?
en ik die dacht dat er een kans bestond dat ze uitwisselbaar waren
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
@ Askroese:
Waar heb je die aandrijfassen besteld? Waren die ook voor een Volcane 1.1i 95 toevallig? Ik ben ook nog steeds opzoek naar andere asjes, heb ze al eens van de sloop gehaald maar die deden het voor een maand en begonnen daarna ook te ratelen, nog erger dan mijn oude.
Wat mij ook is opgevallen dat de homokineeten van de originele assen dikker zijn dan degene die ik van de sloop heb gehaald, waren ook niet van een Volcane.
Weet iemand hoe dat zit??
Waar heb je die aandrijfassen besteld? Waren die ook voor een Volcane 1.1i 95 toevallig? Ik ben ook nog steeds opzoek naar andere asjes, heb ze al eens van de sloop gehaald maar die deden het voor een maand en begonnen daarna ook te ratelen, nog erger dan mijn oude.
Wat mij ook is opgevallen dat de homokineeten van de originele assen dikker zijn dan degene die ik van de sloop heb gehaald, waren ook niet van een Volcane.
Weet iemand hoe dat zit??
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Aandrijfassen moet je niet van de sloop halen, puntDjoeri wrote:@ Askroese:
Waar heb je die aandrijfassen besteld? Waren die ook voor een Volcane 1.1i 95 toevallig? Ik ben ook nog steeds opzoek naar andere asjes, heb ze al eens van de sloop gehaald maar die deden het voor een maand en begonnen daarna ook te ratelen, nog erger dan mijn oude.
Wat mij ook is opgevallen dat de homokineeten van de originele assen dikker zijn dan degene die ik van de sloop heb gehaald, waren ook niet van een Volcane.
Weet iemand hoe dat zit??
Nieuw (geeeen gereviseerde!) kosten ze voor een 1.4 178 euro (per twee!!!!) dus voor een 1.1tje zal dat iig niet meer zijn, en dan kan je er weer een paar ton tegen aan
Constructie vind ik ook vaag, dat tussenlager ok, daar had je je as gewwoon uit kunnen trekken, maar die aansluiting op je bak is vaag?:?
Last edited by grietje on SunJun01, 2008 9:26:43 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb ze voor 92,88 euro ex btw. en dat is met inruil van de oude. Deze zijn voor een 1.1 TE.
Hier bij Bogamat in Den Bosch gehaald, differentieelkeerring links was 8,10 euro bij Citroën.
Bij mij zaten de moeren dus niet vast, werk alles bij elkaar: demonteren wielen, onderste draagarm van veerpoot, verweideren oude assen en plaatsen nieuwe assen en keerring, alles weer vastzetten en olie erop, hooguit 2 uurtjes werk. (los van het op en neer rijden voor het halen van keerring en bakolie)
Wiellagers heb ik nog niet gedaan, wel gehaald, maar de oude blijken nog in orde. deze waren 68,93 ex btw voor een set van 2.
Hier bij Bogamat in Den Bosch gehaald, differentieelkeerring links was 8,10 euro bij Citroën.
Bij mij zaten de moeren dus niet vast, werk alles bij elkaar: demonteren wielen, onderste draagarm van veerpoot, verweideren oude assen en plaatsen nieuwe assen en keerring, alles weer vastzetten en olie erop, hooguit 2 uurtjes werk. (los van het op en neer rijden voor het halen van keerring en bakolie)
Wiellagers heb ik nog niet gedaan, wel gehaald, maar de oude blijken nog in orde. deze waren 68,93 ex btw voor een set van 2.
Het meeste werk zit in hetgeen je later niks meer van ziet.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ok, dan zal ik dat doenSander wrote:Er zit een lager in die bracket geklemd. Het kost dus even wat moeite om hem er uit te krijgen. gewoon blijven proberen.
Hier trouwens een close-up van beide aandrijfassen aan de vbak:
de rechtse is de korte en de meest linkse is een gewone 1.0-as
Zijn er nog die dergelijke assen van onder hun GTI hebben gehaald?
Stel dat ik dan een 'gewone' aansluiting krijg op mijn nieuwe as, kan dit dan problemen geven? Zal wel terug hetzelfde zijn zeker?
bedankt!
Ik denk, dat bij die lange aandrijfas, dat ze daar een extra bevestigingspunt hebben gecreeerd omdat ze waarscheinlijk hebben geweten dat de lange assen als eerste kapotgaan.
Hoe langer de as hoe meer middelpuntvliedende krachten erop komen en hoe eerder de homokyneet slijt natuurlijk.
Maar dat is maar een beredenatie van mij natuurlijk.
Hoe langer de as hoe meer middelpuntvliedende krachten erop komen en hoe eerder de homokyneet slijt natuurlijk.
Maar dat is maar een beredenatie van mij natuurlijk.
Het meeste werk zit in hetgeen je later niks meer van ziet.
De constructie die jij hebt is normaal voor (belgische) GTI's
Dat 'ding' halverwege de lange is is het tussenlager, daar kanje as dus nog uit!
Aan de bakzijde (die je op de foto hebt staan) zijn alle AX aandrijfassen gelijk (ik moet zeggen ,ik voel lichte twijfel over GTI, maar als ik zo kijk is bakzijde gelijk met andere ax assen...)
Het probleem zit zich juist in de wiel/naaf zijde van de as. Je hebt 2 soorten naaf aansluitingen, eentje met conische rand en eentje met een rechte rand. Ook de lengte verhouding spie/schroefdraad is anders.
GTI assen verschillen nog door hun ABS ring die sommige hebben, en dus soms het tussenlager in de lange as......
Nieuwe in Nederland krijgen is zeeer lastig, geloof dat marc (MET tussenlager, ZONDER ABS) er wel maaanden op heeft gewacht
Dat 'ding' halverwege de lange is is het tussenlager, daar kanje as dus nog uit!
Aan de bakzijde (die je op de foto hebt staan) zijn alle AX aandrijfassen gelijk (ik moet zeggen ,ik voel lichte twijfel over GTI, maar als ik zo kijk is bakzijde gelijk met andere ax assen...)
Het probleem zit zich juist in de wiel/naaf zijde van de as. Je hebt 2 soorten naaf aansluitingen, eentje met conische rand en eentje met een rechte rand. Ook de lengte verhouding spie/schroefdraad is anders.
GTI assen verschillen nog door hun ABS ring die sommige hebben, en dus soms het tussenlager in de lange as......
Nieuwe in Nederland krijgen is zeeer lastig, geloof dat marc (MET tussenlager, ZONDER ABS) er wel maaanden op heeft gewacht
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:De constructie die jij hebt is normaal voor (belgische) GTI's
Dat 'ding' halverwege de lange is is het tussenlager, daar kanje as dus nog uit!
Nieuwe in Nederland krijgen is zeeer lastig, geloof dat marc (MET tussenlager, ZONDER ABS) er wel maaanden op heeft gewacht
een tussen lager is standaard meende ik voor de wat nieuwere gti's na 93 meende ik.
nieuw zijn ze gewoon te krijgen hoor lijkt me aangezien 106 rallye/gti ook met tussen lager zijn uitgerust
Nouja, wij hadden ze dus nieuw besteld bij de dealer en die kon er bijna niet meer aankomen. Vandaar!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: