Ik had last van een lekkende brandstofpomp bij de gashefboom.
De auto weg gebracht naar een revisie bedrijf, het deksel moest vervangen worden. Vandaag kreeg ik telefoon dat als de auto warm word deze alsnog diesel ging lekken(kering) en een revisie komt duur uit, meer dan dat de auto waard is zegt de garage.
Wat is hier de oplossing? enkeltje ax naar de sloop?
Is dit zelf te reviseren? HELP!!
Net gebeld met Bart Ebben, die heeft nog pompen liggen voor 200 euro.
Maar tesamen met het vervangen deksel(waar ik nu dus niks aan heb) en de pomp en de maakkosten gaat dit 650 euro kosten.
Dit is me iets te veel en zal daarom afscheid moeten nemen van de ax.
Ik zet hem in de tekoop sectie neer.
Ik denk dat een AX diesel meer waard is dan je er voor vraagt,
ik denk dat een nieuwbrandstof pompje bij een andere sloop ene stuk goedkoper is,
en ik denkd at je hem gewoon moet laten maken vind maar weer eens een auto die zo zuinig loopt en waavan je het onderhoud kent!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Tsja, met een kapotte pomp kom je inderdaad niet zover, nadeel is dat je 2 verschillende pompen op de markt hebt voor de dieseltjes, en zo dikgezaaid zijn ze helaas niet.
Ben helaas van mn oude sloopblok de pomp kwijtgeraakt toen degene waar ie tijdelijk in opslag stond het hele blok met het oud ijzer heeft meegedaan, had er graag nog het een en ander afgehaald. Dan had ik wel een pomp over gehad, denk dat je nu toch op zoek moet naar een sloper met een dieseltje op voorraad.
een pomp kan ik wel aankomen voor 200 euro.
Maar ik heb er geen zin meer in, op de oude pomp eerst het deksel laten vervangen ook voor 200 euro, vervolgens een telefoontje van de garage dat de pomp in zijn geheel vervangen moet worden.
Dus nu al 200 euro armer voor een nog steeds lekkende pomp.
Dus ik gooi de handdoek in de ring.
daarom ook de verkoop.
Voor 200 euro kan hij weer rijden.
kan je wel zeggen pfff 200 euro, maar dan zit ie er nog niet in, dat komt er voor mij ook nog eens bij. Ben onassis niet, of hoe heet die rijke gup!
Inderdaad is 200 niet veel geld, maar garage kosten erbij word het al een stuk duurder van.
Maar als ie nu weer goed loopt, waarom ga je em dan niet zelf rijden?
Net als andere mensen zeggen, waar vind je een opvolger die zo goedkoop is en zo zuinig rijd...
Een gemiddelde benzine-AX rijdt 1:16.
Jouw dieseltje haalt op z'n slofjes 1:22.
Okee, 't dieseltje kost 'n slordige €40,- per maand aan wegenbelasting, tegen €12,- voor 'n benzine-AX.
Maar dan moet je even gaan rekenen hoeveel kilometers je per week / maand maakt.
Als ik het goed heb, kun je vanaf 500km per week beter diesel blijven rijden.
hehe, dan zou een diesel voor mij ook niet rendabel zijn, maar dat wist ik al langer, en ga straks met mn eigenwijze kop over naar een 206 hdi, vind het gewoon wel prettig rijden
Dat 'prettiger rijden' is meestal ook alleen omdat een kleine benzinemotor zonder turbo dan wordt vergeleken met een diesel met turbo.
Als je een 2 liter HDI (diesel met turbo) nou eens zou vergelijken met een 2 liter benzine met turbo, dan weet ik wel wat er soepeler rijdt vanaf hele lage toeren tot hele hoge toeren. Een benzineauto dus.
Als je er dan ook nog een hebt met een G3 gasinstallatie dan rijd je ook nog eens goedkoper ook. Maar goed, je kunt ook een diesel pakken en meer wegenbelasting betalen en vervolgens ook nog een steeds hogere dieselprijs hebben. Tis maar net wat je wilt.