Ik zit met een probleem.
Ik zou dit weekend even een motor overzetten van een AX 1.1. Hetzelfde blok maar dan met minder kilometers.
Het uitbouwen verliep al niet naar wens, maar zonder op te geven toch even door zetten. na uitbouwen eerst het andere blok wat erin zou komen klaar gemaakt en alles overgezet. heb het inlaat spruitstuk volledig overgezet.
Vervangen voor nieuw: distributieriem, v-snaar dynamo, rotor + verdeelkap en nieuwe bougiekabels. bougies zijn vorig jaar vervangen. En dan natuurlijk nieuwe vloeistoffen.
Na inbouw van het blok kon alles weer aangesloten worden. De ontsteking had ik weer zo gezet zoals hij voorheen ook stond En alle stekkers kwamen netjes overeen met het vorige blok dus hield niks over.
Maar helaas... na starten slaat de motor heel hakkelig ( in onbalans ) aan en slaat alweer snel af. na de ontsteking wat te hebben verdraaid blijft de motor opzich redelijk draaien, alleen loopt hij verschrikkelijk in onbalans, alsof hij een boegie mist of dat de timing totaal verkeerd staat maar dan zou die helemaal niet lopen. ik kan wel gas geven maar klinkt niet fijn. hij tikt heel erg. Als de motor afslaat heeft ie ook erg last van backfire naar de inlaat toe.
Ook wat me opvalt is dat de motor koud stationair blijft lopen maar zodra er wartme in het blok komt gaat ie steeds langzamer lopen en dan slaat ie af. En daarna start ie niet meer staionair. Alleen als ik flink gas geef.
Dit is niet de eerste keer dat ik een motor in en uitbouw, maar wel voor et eerst dat ik een injectie benzine blok in en uitbouw.
Het valt me op dat er veel vacuum gebruikt word.
Alleen zit ik alleen daarmee ook al wat met de handen int haar.
Sommige slangen zijn ooit al los gehaald en zelfs de vervroeging voor de ontsteking was afgedopt

Kan iemand mij ten eerste helpen hoe het vacuum orgineel loopt en waar de slangen naar toe moeten lopen.
En herkent iemand het probleem van een slecht lopende motor die erg in onbalast is.
Kan ik met een lampje de timing afstellen, waar / hoe sluit ik het aan?
Groeten Klaas
(broer van Willy. AX eigenaresse)