Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

nieuw IP adres regelen dus.

P. :)

je wil liever schijven achter? is met kunst en vliegwerk ook wel om te bouwen met 306/zx/309/205/xsara achter schijfremmen en een standaard achteras. Is goedkoper maar veel meer werk.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol: Collin is nog steeds verliefd :lol:

Blijven leuke karretjes. Heb vandaag toevallig ook weer even AX-met-power gereden, na zo'n Fabia/Golf GTI zat ik weer eens bijna op de bumper van m'n voorligger, AXje reageert IETS feller op het gas dan die andere twee :lol:

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Na de APK van gisteren heeft Nard dus tóch een kort proefritje gemaakt!
Terwijl hij de hele dag volhield echt nooit meer in dat kleine hok te gaan rijden...
En wat gebeurd er? Ja hoor, hij trekt Nigel even door naar 7000toeren en páf!
Daar ging weer een ontstekingmoduul..... :?

Heb vanmorgen het moduul van het onlangs verkregen K2A-blok dan maar overgezet, na aanschaf van wat koelpasta, en vanmiddag alsnog met een grote grijns op m'n gezicht naar huis gereden.
Nigel is weer thuis.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

2Black wrote:Nigel is weer thuis.
Nigel! :hello1:
His future as good as sealed.
Er al over uit of Nigel zijn 2e waggel gaat meemaken?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja, ontstekingsmodules in een opgefokte carburateur..

in cupje had ik ze altijd bij me, incluus gereedschap + koelpasta.. was eigenlijk eht enige reserveonderdeel.. en heeeel vaak vervangen..

maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

q01z wrote:maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
De ontstoor-condensator. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

2Black wrote:Na de APK van gisteren heeft Nard dus tóch een kort proefritje gemaakt!
Terwijl hij de hele dag volhield echt nooit meer in dat kleine hok te gaan rijden...
En wat gebeurd er? Ja hoor, hij trekt Nigel even door naar 7000toeren en páf!
Daar ging weer een ontstekingmoduul..... :?

Heb vanmorgen het moduul van het onlangs verkregen K2A-blok dan maar overgezet, na aanschaf van wat koelpasta, en vanmiddag alsnog met een grote grijns op m'n gezicht naar huis gereden.
Nigel is weer thuis.
Tja, dat kost Nard toch minimaal een ritje voor jou in zijn SM zou ik zeggen ;)

(om daarna tot de conclusie te komen dat zo'n SM erg gaaf rijdt, maar dat het rijden in een AX toch leuker is :D)
Image Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Bossie wrote: (om daarna tot de conclusie te komen dat zo'n SM erg gaaf rijdt, maar dat het rijden in een AX toch leuker is :D)
Heb al meerdere keren SM gereden... 8)

Een AX is zeker niet leuker dan dat...., alleen héél erg anders.

Inmiddels vanmorgen brandstofpomp vervangen en m'n ontsteking weer eens een beetje verdraaid.
Die ontsteking is vanwege de Kent-Cam iets wat toch steeds een beetje "trial and error" is. Stond op zich wel goed maar bij 7500tpm hapert het...., na het reinigen van het hele ontstekingshuis vorig jaar is het nooit meer echt optimaal geweest.

Maar ik ben lui..., dus draai ik'm dan pas na 3 maanden dat halve graadje bij.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

q01z wrote:tsja, ontstekingsmodules in een opgefokte carburateur..

in cupje had ik ze altijd bij me, incluus gereedschap + koelpasta.. was eigenlijk eht enige reserveonderdeel.. en heeeel vaak vervangen..

maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
ken ik ook, 4 rondjes alles geven op Zolder (begrijpt nooit onder de 6000 toren rijden) en de module was ook naar de maan :lol: .

ondertussen mijn rijstijl aangepast (in afwachting voor een competie module ...)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Speederdd wrote:
q01z wrote:tsja, ontstekingsmodules in een opgefokte carburateur..

in cupje had ik ze altijd bij me, incluus gereedschap + koelpasta.. was eigenlijk eht enige reserveonderdeel.. en heeeel vaak vervangen..

maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
ken ik ook, 4 rondjes alles geven op Zolder (begrijpt nooit onder de 6000 toren rijden) en de module was ook naar de maan :lol: .

ondertussen mijn rijstijl aangepast (in afwachting voor een competie module ...)
Wij zitten nu dus na te denken over een doorverbinding van de stekker om daarna de module elders, minder heet, te kunnen monteren.
Maar of dat de oplossing is....


Ennuh..... competitiemodule???? Waar koop ik die?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Als het goed is, je weet nooit, is Brutus vandaag verkocht.

Dus...., dan is er theoretisch ruimte voor het bekijken van MegaSquirt mogelijkheden voor Nigel.
Zoeken naar een mooi injectie inlaatspruitstuk, leuke bobine oplossingen, weg met het onstekingsmoduul....
We zullen het eens gaan bestuderen, ..... compressor erop?

Moet met Nard en Jeroen iets te verzinnen zijn.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

2Black wrote: Wij zitten nu dus na te denken over een doorverbinding van de stekker om daarna de module elders, minder heet, te kunnen monteren.
Maar of dat de oplossing is....
Dat heeft marc ook geprobeerd, maar dat lukte toen niet, wij dachten enkelt de stekker te verplaatsten maar hij kreeg massa via zijn backplate tegen het blok, o.i.d. Weet niet meer precies, maar het lukte iig niet zo makkelijk
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Gefeliciteerd met de verkoop van Brutus. Ben benieuwd wat voor mooi project het gaat worden. Succes.
grietje wrote:
2Black wrote: Wij zitten nu dus na te denken over een doorverbinding van de stekker om daarna de module elders, minder heet, te kunnen monteren.
Maar of dat de oplossing is....
Dat heeft marc ook geprobeerd, maar dat lukte toen niet, wij dachten enkelt de stekker te verplaatsten maar hij kreeg massa via zijn backplate tegen het blok, o.i.d. Weet niet meer precies, maar het lukte iig niet zo makkelijk
Het moet wel kunnen, de module voor de GTI heb ik indertijd uit een XM gevist, daar zit hij niet op het blok geschroefd, maar of tegen het schutbord, of naast de accu, dat weet ik niet meer precies :oops:
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

of pak een ventilator van een pc zet die ertegenaan en sluit die op 12v aan, en voila geen overhittende module meer.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Zojuist is Nigels' dashboard weer gecompleteerd met sprekend op Nemo gelijkende vis genaamd "Nigel".
En heb ook de radio maar weer teruggeplaatst, echter nog zonder de bijzondere houten subwoofer en speakers in de deuren.
Moet weer een nieuw speaker armatuur gaan verzinnen...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Hè wat is het leven toch zwaar....
Het is donderdag ochtend, ternauwernood 9 uur geweest, en ik heb alweer in een zilvergrijs-metallic CX 25 GTi gereden én een rode CX 25 GTi Turbo....
En dan moet Waggel nog beginnen!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Even iets heel anders...

wat voor inlaatspruitstukken/injectiehuizen passen er eigenlijk op Nigels' K2B carb kop?
Is een stukje noodzakelijke kennis voor het aanstaande "MegaSquirt in Nigel" gebeuren.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

K2B kop is in mijn ogen een onhandige basis voor een squirt project. Zou een GTI of 106 Rally kop organiseren, dan heb je geen af te dichten kanalen en passen de injectoren meteen in de kop. Vier gaskleppen met fatsoenlijke kelker er voor en je bent een end op streek.

heb zelf een tijdje zo'n combi gehad, Alu multipoint GT-carb blok dus. Was voor de tijd dat ze af fabriek ook aluminium multipoint gingen leveren.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Mmm, dat wordt dus een type project waar ik geen zin, tijd, geld etc. voor ga vrijmaken.
Dan zijn de centen al op als de MegaSquirt en WideBandCommander (o.i.d.) nog gekocht moeten worden.
Een bestaand inlaat/inspuit traject hergebruiken is eigenlijk de max..., vooral omdat ik van deVos onderdelen afhankelijk zal zijn. Dus redelijk recent en voor hem misbaar.

We zullen wel zien.
Mocht je meer ideeën hebben hoor ik het graag Peter.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik zou wel proberen het alu blok te houden, die dingen wegen gewoon een 15-kilo minder en dat is voor de wegligging erg gunstig.

Een compleet XSI blok kan je 2e hands zo nu en dan wel eens kopen voor 150-200 euro

je ontkomt er niet aan gezien je voor het project ook injectors e.d nodig zal hebben, verder kan je de megasquirt dan direct op de kabelkoom aansluiten natuurlijk zal je die wel moeten aanpassen naar type1 richting het dashboard maar dat is vrij simpel werk.

Een goede basis is het halve begin en dat is het nu.... half. de auto zal eigenlijk compleet naar ax gti mp/106 xsi specificaties moeten omgebouwd worden kwa elektronica en benzinetoevoer e.d.

Een ax gti zou daarom een betere basis zijn maar dit ding is geinig en ik zou er dan ook gewoon mee verder gaan, dan kost het maar een paar knaken maar dan heb je heel wat leuks.

Ik gok overgens dat een gti mp blok met een standaard nok en een megasquirt goed aan je eisen zal voldoen, reken op een 105 pk en dat is leuk zat met dat gewicht.

Post Reply