je wil liever schijven achter? is met kunst en vliegwerk ook wel om te bouwen met 306/zx/309/205/xsara achter schijfremmen en een standaard achteras. Is goedkoper maar veel meer werk.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Blijven leuke karretjes. Heb vandaag toevallig ook weer even AX-met-power gereden, na zo'n Fabia/Golf GTI zat ik weer eens bijna op de bumper van m'n voorligger, AXje reageert IETS feller op het gas dan die andere twee
Na de APK van gisteren heeft Nard dus tóch een kort proefritje gemaakt!
Terwijl hij de hele dag volhield echt nooit meer in dat kleine hok te gaan rijden...
En wat gebeurd er? Ja hoor, hij trekt Nigel even door naar 7000toeren en páf!
Daar ging weer een ontstekingmoduul.....
Heb vanmorgen het moduul van het onlangs verkregen K2A-blok dan maar overgezet, na aanschaf van wat koelpasta, en vanmiddag alsnog met een grote grijns op m'n gezicht naar huis gereden.
Nigel is weer thuis.
tsja, ontstekingsmodules in een opgefokte carburateur..
in cupje had ik ze altijd bij me, incluus gereedschap + koelpasta.. was eigenlijk eht enige reserveonderdeel.. en heeeel vaak vervangen..
maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
q01z wrote:maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
De ontstoor-condensator.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
2Black wrote:Na de APK van gisteren heeft Nard dus tóch een kort proefritje gemaakt!
Terwijl hij de hele dag volhield echt nooit meer in dat kleine hok te gaan rijden...
En wat gebeurd er? Ja hoor, hij trekt Nigel even door naar 7000toeren en páf!
Daar ging weer een ontstekingmoduul.....
Heb vanmorgen het moduul van het onlangs verkregen K2A-blok dan maar overgezet, na aanschaf van wat koelpasta, en vanmiddag alsnog met een grote grijns op m'n gezicht naar huis gereden.
Nigel is weer thuis.
Tja, dat kost Nard toch minimaal een ritje voor jou in zijn SM zou ik zeggen
(om daarna tot de conclusie te komen dat zo'n SM erg gaaf rijdt, maar dat het rijden in een AX toch leuker is )
Bossie wrote: (om daarna tot de conclusie te komen dat zo'n SM erg gaaf rijdt, maar dat het rijden in een AX toch leuker is )
Heb al meerdere keren SM gereden...
Een AX is zeker niet leuker dan dat...., alleen héél erg anders.
Inmiddels vanmorgen brandstofpomp vervangen en m'n ontsteking weer eens een beetje verdraaid.
Die ontsteking is vanwege de Kent-Cam iets wat toch steeds een beetje "trial and error" is. Stond op zich wel goed maar bij 7500tpm hapert het...., na het reinigen van het hele ontstekingshuis vorig jaar is het nooit meer echt optimaal geweest.
Maar ik ben lui..., dus draai ik'm dan pas na 3 maanden dat halve graadje bij.
q01z wrote:tsja, ontstekingsmodules in een opgefokte carburateur..
in cupje had ik ze altijd bij me, incluus gereedschap + koelpasta.. was eigenlijk eht enige reserveonderdeel.. en heeeel vaak vervangen..
maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
ken ik ook, 4 rondjes alles geven op Zolder (begrijpt nooit onder de 6000 toren rijden) en de module was ook naar de maan .
ondertussen mijn rijstijl aangepast (in afwachting voor een competie module ...)
q01z wrote:tsja, ontstekingsmodules in een opgefokte carburateur..
in cupje had ik ze altijd bij me, incluus gereedschap + koelpasta.. was eigenlijk eht enige reserveonderdeel.. en heeeel vaak vervangen..
maar is dat euhm 'blokje' bij jou nog wel goed, die de spanning gelijk moet trekken? plastic blokje van 1x3cm met 1 draadje dat daar bij je bobine erop zit.. dat scheelde bij mij nogal toen ik daar een andere op had gezet1
ken ik ook, 4 rondjes alles geven op Zolder (begrijpt nooit onder de 6000 toren rijden) en de module was ook naar de maan .
ondertussen mijn rijstijl aangepast (in afwachting voor een competie module ...)
Wij zitten nu dus na te denken over een doorverbinding van de stekker om daarna de module elders, minder heet, te kunnen monteren.
Maar of dat de oplossing is....
Als het goed is, je weet nooit, is Brutus vandaag verkocht.
Dus...., dan is er theoretisch ruimte voor het bekijken van MegaSquirt mogelijkheden voor Nigel.
Zoeken naar een mooi injectie inlaatspruitstuk, leuke bobine oplossingen, weg met het onstekingsmoduul....
We zullen het eens gaan bestuderen, ..... compressor erop?
2Black wrote:
Wij zitten nu dus na te denken over een doorverbinding van de stekker om daarna de module elders, minder heet, te kunnen monteren.
Maar of dat de oplossing is....
Dat heeft marc ook geprobeerd, maar dat lukte toen niet, wij dachten enkelt de stekker te verplaatsten maar hij kreeg massa via zijn backplate tegen het blok, o.i.d. Weet niet meer precies, maar het lukte iig niet zo makkelijk
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Gefeliciteerd met de verkoop van Brutus. Ben benieuwd wat voor mooi project het gaat worden. Succes.
grietje wrote:
2Black wrote:
Wij zitten nu dus na te denken over een doorverbinding van de stekker om daarna de module elders, minder heet, te kunnen monteren.
Maar of dat de oplossing is....
Dat heeft marc ook geprobeerd, maar dat lukte toen niet, wij dachten enkelt de stekker te verplaatsten maar hij kreeg massa via zijn backplate tegen het blok, o.i.d. Weet niet meer precies, maar het lukte iig niet zo makkelijk
Het moet wel kunnen, de module voor de GTI heb ik indertijd uit een XM gevist, daar zit hij niet op het blok geschroefd, maar of tegen het schutbord, of naast de accu, dat weet ik niet meer precies
Zojuist is Nigels' dashboard weer gecompleteerd met sprekend op Nemo gelijkende vis genaamd "Nigel".
En heb ook de radio maar weer teruggeplaatst, echter nog zonder de bijzondere houten subwoofer en speakers in de deuren.
Moet weer een nieuw speaker armatuur gaan verzinnen...
Hè wat is het leven toch zwaar....
Het is donderdag ochtend, ternauwernood 9 uur geweest, en ik heb alweer in een zilvergrijs-metallic CX 25 GTi gereden én een rode CX 25 GTi Turbo....
En dan moet Waggel nog beginnen!
wat voor inlaatspruitstukken/injectiehuizen passen er eigenlijk op Nigels' K2B carb kop?
Is een stukje noodzakelijke kennis voor het aanstaande "MegaSquirt in Nigel" gebeuren.
K2B kop is in mijn ogen een onhandige basis voor een squirt project. Zou een GTI of 106 Rally kop organiseren, dan heb je geen af te dichten kanalen en passen de injectoren meteen in de kop. Vier gaskleppen met fatsoenlijke kelker er voor en je bent een end op streek.
heb zelf een tijdje zo'n combi gehad, Alu multipoint GT-carb blok dus. Was voor de tijd dat ze af fabriek ook aluminium multipoint gingen leveren.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Mmm, dat wordt dus een type project waar ik geen zin, tijd, geld etc. voor ga vrijmaken.
Dan zijn de centen al op als de MegaSquirt en WideBandCommander (o.i.d.) nog gekocht moeten worden.
Een bestaand inlaat/inspuit traject hergebruiken is eigenlijk de max..., vooral omdat ik van deVos onderdelen afhankelijk zal zijn. Dus redelijk recent en voor hem misbaar.
We zullen wel zien.
Mocht je meer ideeën hebben hoor ik het graag Peter.
Ik zou wel proberen het alu blok te houden, die dingen wegen gewoon een 15-kilo minder en dat is voor de wegligging erg gunstig.
Een compleet XSI blok kan je 2e hands zo nu en dan wel eens kopen voor 150-200 euro
je ontkomt er niet aan gezien je voor het project ook injectors e.d nodig zal hebben, verder kan je de megasquirt dan direct op de kabelkoom aansluiten natuurlijk zal je die wel moeten aanpassen naar type1 richting het dashboard maar dat is vrij simpel werk.
Een goede basis is het halve begin en dat is het nu.... half. de auto zal eigenlijk compleet naar ax gti mp/106 xsi specificaties moeten omgebouwd worden kwa elektronica en benzinetoevoer e.d.
Een ax gti zou daarom een betere basis zijn maar dit ding is geinig en ik zou er dan ook gewoon mee verder gaan, dan kost het maar een paar knaken maar dan heb je heel wat leuks.
Ik gok overgens dat een gti mp blok met een standaard nok en een megasquirt goed aan je eisen zal voldoen, reken op een 105 pk en dat is leuk zat met dat gewicht.