Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Normaal met net iets meer... Je peil staat dus iets boven maximum? Als 3/4 van je karter vol is is dit meer dan voldoende. Teveel olie kan voor teveel druk zorgen en dus lekkage. maximum noemen ze niet voor niks zo. Uiteraard zit daar nog een veiligheidsfactor op, maar 3 kwart van je peilstok is altijd goed.
Tevens kan het idd ook wel eens aan je carterontluchting liggen. Het is niet voor niks een ontluchting en die zit nu dicht, je vangt alleen de prut op die eruit komt. Een Oil-catchtank heeft ook altijd nog een luchtopening om te kunnen ademen.
Tevens kan het idd ook wel eens aan je carterontluchting liggen. Het is niet voor niks een ontluchting en die zit nu dicht, je vangt alleen de prut op die eruit komt. Een Oil-catchtank heeft ook altijd nog een luchtopening om te kunnen ademen.
Freude am Fahren.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 54
- Joined: ThuJun12, 2003 5:13:01 PM
- Location: Eelde
- Contact:
Olie
Duff,
Aantal gaatjes boren net onder de hals van de fles (carter ontluchting), anders komt de olie via de weg van de minste weerstand uit je motor.
In de autocross lossen we de carter ontluchting ook vaak op met een slang en een fles, maar dan boren we zeker 4 gaten met een diameter van 10mm in de fles om de druk kwijt te kunnen.
Mijn advies zou zijn: als je kiest voor een catch tank.. (even afstand te nemen van je zuinigheid) er 1 te kopen i.p.v. zelf 1 te fabriceren.. (Als je straks de kleppendeksel pakking eruit blaast of 1 van de keringen van de krukas heb je de kosten van het "dure" tankje er al weer uit!)
Aantal gaatjes boren net onder de hals van de fles (carter ontluchting), anders komt de olie via de weg van de minste weerstand uit je motor.
In de autocross lossen we de carter ontluchting ook vaak op met een slang en een fles, maar dan boren we zeker 4 gaten met een diameter van 10mm in de fles om de druk kwijt te kunnen.
Mijn advies zou zijn: als je kiest voor een catch tank.. (even afstand te nemen van je zuinigheid) er 1 te kopen i.p.v. zelf 1 te fabriceren.. (Als je straks de kleppendeksel pakking eruit blaast of 1 van de keringen van de krukas heb je de kosten van het "dure" tankje er al weer uit!)
er zit een gat in, voor ontluchting, maar dat is dus te weinig,
en bij stevig doortrekken, word er meer druk in het blok opgebouwd natuurlijk,
Arnie en Brookmanracing, bedankt voor de ideeën,
en om eerlijk toe te geven, ik heb op mijn agenda al staan dat ik woensdag een oil-catch-tank ga halen, 70 euro valt nog te overzien voor een nieuwe complete oil-catch-tank..
tot die tijd gaat het originele slangetje weer even terug,
en ja, ik denk dat ik mijn kleppendeksel naar de fillesteijnen(of palesteinen) heb geblazen
en bij stevig doortrekken, word er meer druk in het blok opgebouwd natuurlijk,
Arnie en Brookmanracing, bedankt voor de ideeën,
en om eerlijk toe te geven, ik heb op mijn agenda al staan dat ik woensdag een oil-catch-tank ga halen, 70 euro valt nog te overzien voor een nieuwe complete oil-catch-tank..
tot die tijd gaat het originele slangetje weer even terug,
en ja, ik denk dat ik mijn kleppendeksel naar de fillesteijnen(of palesteinen) heb geblazen
Spreken is goud, Ductape is zilver.
oke, problemen zijn gedeeltelijk verholpen.
er zit een nieuwe koplamp in rechtsvoor, aangezien de vorige een afgebroken bevestigingspunt had.
de kleppendekselpakking was goed lek, er lag een dikke laag olie onder de pakking, en ook in de pakking dat om het kleppendeksel zit, daar kwam het dus ook tussendoor, dus niet tussen pakking en cilinderkop, maar tussen pakking en deksel door..
alles is goed schoongemaakt, nieuwe pakking erop, en morgen word het rijden naar mijn werk de proefrit of hij nog olie lekt.
*laten we hopen van niet*
en dan tzt kijken of ik de oil-catch-tank kan aansluiten, want ik weet hoe het moet nu.
er zit een nieuwe koplamp in rechtsvoor, aangezien de vorige een afgebroken bevestigingspunt had.
de kleppendekselpakking was goed lek, er lag een dikke laag olie onder de pakking, en ook in de pakking dat om het kleppendeksel zit, daar kwam het dus ook tussendoor, dus niet tussen pakking en cilinderkop, maar tussen pakking en deksel door..
alles is goed schoongemaakt, nieuwe pakking erop, en morgen word het rijden naar mijn werk de proefrit of hij nog olie lekt.
*laten we hopen van niet*
en dan tzt kijken of ik de oil-catch-tank kan aansluiten, want ik weet hoe het moet nu.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
ja uiteraard, die zal ervoor zorgen dat er geen olie-zooi-resten meer in mijn injectiesysteem komen... .raoel wrote:heb je die olievanger dan nog nodig als ie niet meer lekt?
en als ik ergens gek van word, is het wel als dat ranzig is.
hierdoor zal ook de verbranding 'schoner ' zijn, en het blokje dus netter lopen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
foto's 60 km na het plaatsen van nieuwe kleppendekselpakking:
alarm-speakertje zal wat opzij moeten, want hier wil ik de oil-catch-tank monteren:
tijdelijke carterslang die hopelijk snel vervangen is als de tank op zijn plek zit:
en de nieuwe rechter koplamp, omdat van de vorige de bevestigingsplek aan de koplamp zelf volledig was afgebroken :
alarm-speakertje zal wat opzij moeten, want hier wil ik de oil-catch-tank monteren:
tijdelijke carterslang die hopelijk snel vervangen is als de tank op zijn plek zit:
en de nieuwe rechter koplamp, omdat van de vorige de bevestigingsplek aan de koplamp zelf volledig was afgebroken :
Spreken is goud, Ductape is zilver.
dank u voor de tip !, dat beweegt alle kanten op ja, ivm je veerpoot die inveert, de kogel-verbinding van de stuurstangkogel, etc, dat is logisch.
mischien ga ik dan wel uitwijken om hem naast de veerpootbrug tegen die veerpootbobbel te monteren, waar eerst het flesje ongeveer zat.
ik heb nu 'weekend' dus ruim de tijd om de boel is rustig te bekijken.
ik zoek alleen nog een verloop-plug (heb er al 1) van het olieslang van de oilcatch-tank, dat moet overlopen in de grotere diameter olieslang wat op de kleppendeksel zit/en het injectiepaddestoel.
dus, dat word de bouwmarkt afdwalen, het lijkt iig op een plug voor een lucht-tool ofzoiets, ik heb geen haast.
mischien ga ik dan wel uitwijken om hem naast de veerpootbrug tegen die veerpootbobbel te monteren, waar eerst het flesje ongeveer zat.
ik heb nu 'weekend' dus ruim de tijd om de boel is rustig te bekijken.
ik zoek alleen nog een verloop-plug (heb er al 1) van het olieslang van de oilcatch-tank, dat moet overlopen in de grotere diameter olieslang wat op de kleppendeksel zit/en het injectiepaddestoel.
dus, dat word de bouwmarkt afdwalen, het lijkt iig op een plug voor een lucht-tool ofzoiets, ik heb geen haast.
Spreken is goud, Ductape is zilver.