Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hoeveel olie heb je erin zitten?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

normaal, en dan net iets meer (citrosan had mijn olie nog gechecked tijdens de bbq in zeeland)

maar het kan nooit dat ie dat eruit gooit, want dan had ie dat al veel eerder moeten doen :? .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Normaal met net iets meer... Je peil staat dus iets boven maximum? Als 3/4 van je karter vol is is dit meer dan voldoende. Teveel olie kan voor teveel druk zorgen en dus lekkage. maximum noemen ze niet voor niks zo. Uiteraard zit daar nog een veiligheidsfactor op, maar 3 kwart van je peilstok is altijd goed.

Tevens kan het idd ook wel eens aan je carterontluchting liggen. Het is niet voor niks een ontluchting en die zit nu dicht, je vangt alleen de prut op die eruit komt. Een Oil-catchtank heeft ook altijd nog een luchtopening om te kunnen ademen.
Freude am Fahren.

BrookmanRacing
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: ThuJun12, 2003 5:13:01 PM
Location: Eelde
Contact:

Olie

Post by BrookmanRacing »

Duff,

Aantal gaatjes boren net onder de hals van de fles (carter ontluchting), anders komt de olie via de weg van de minste weerstand uit je motor.

In de autocross lossen we de carter ontluchting ook vaak op met een slang en een fles, maar dan boren we zeker 4 gaten met een diameter van 10mm in de fles om de druk kwijt te kunnen.

Mijn advies zou zijn: als je kiest voor een catch tank.. (even afstand te nemen van je zuinigheid) er 1 te kopen i.p.v. zelf 1 te fabriceren.. (Als je straks de kleppendeksel pakking eruit blaast of 1 van de keringen van de krukas heb je de kosten van het "dure" tankje er al weer uit!)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

er zit een gat in, voor ontluchting, maar dat is dus te weinig,
en bij stevig doortrekken, word er meer druk in het blok opgebouwd natuurlijk,

Arnie en Brookmanracing, bedankt voor de ideeën,
en om eerlijk toe te geven, ik heb op mijn agenda al staan dat ik woensdag een oil-catch-tank ga halen, 70 euro valt nog te overzien voor een nieuwe complete oil-catch-tank..

tot die tijd gaat het originele slangetje weer even terug,

en ja, ik denk dat ik mijn kleppendeksel naar de fillesteijnen(of palesteinen) heb geblazen :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik heb een mooie oil-catch-tank bemachtigd, moet alleen nog is even goed kijken hoe ik dat ga aansluiten, zal anders na het weekend wel worden.

Image

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

oke, problemen zijn gedeeltelijk verholpen.

er zit een nieuwe koplamp in rechtsvoor, aangezien de vorige een afgebroken bevestigingspunt had.

de kleppendekselpakking was goed lek, er lag een dikke laag olie onder de pakking, en ook in de pakking dat om het kleppendeksel zit, daar kwam het dus ook tussendoor, dus niet tussen pakking en cilinderkop, maar tussen pakking en deksel door..

alles is goed schoongemaakt, nieuwe pakking erop, en morgen word het rijden naar mijn werk de proefrit of hij nog olie lekt.
*laten we hopen van niet*

en dan tzt kijken of ik de oil-catch-tank kan aansluiten, want ik weet hoe het moet nu. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

woepie hij lekt niet meer, dit kon ik mooi controleren omdat ik heel t blok aan de voorzijde heb schoongespoten en geborsteld.

nu de oil-catchcan nog monteren en aansluiten :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

heb je die olievanger dan nog nodig als ie niet meer lekt?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Das al een hele verbetering niet meer zo'n olie-slagveld onder je kap!
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

raoel wrote:heb je die olievanger dan nog nodig als ie niet meer lekt?
ja uiteraard, die zal ervoor zorgen dat er geen olie-zooi-resten meer in mijn injectiesysteem komen... :idea: .
en als ik ergens gek van word, is het wel als dat ranzig is. :x
hierdoor zal ook de verbranding 'schoner :| ' zijn, en het blokje dus netter lopen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

foto's 60 km na het plaatsen van nieuwe kleppendekselpakking:

Image

Image

alarm-speakertje zal wat opzij moeten, want hier wil ik de oil-catch-tank monteren:

Image

tijdelijke carterslang die hopelijk snel vervangen is als de tank op zijn plek zit:

Image

en de nieuwe rechter koplamp, omdat van de vorige de bevestigingsplek aan de koplamp zelf volledig was afgebroken :( :
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

pas je wel op met de catchtank dat je stuurstang voldoende ruimte heeft om tebewegen ;) zowel op en neer als in en uit :)
.
Image

My Cars <98>.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dank u voor de tip !, dat beweegt alle kanten op ja, ivm je veerpoot die inveert, de kogel-verbinding van de stuurstangkogel, etc, dat is logisch.

mischien ga ik dan wel uitwijken om hem naast de veerpootbrug tegen die veerpootbobbel te monteren, waar eerst het flesje ongeveer zat.

ik heb nu 'weekend' dus ruim de tijd om de boel is rustig te bekijken. :)

ik zoek alleen nog een verloop-plug (heb er al 1) van het olieslang van de oilcatch-tank, dat moet overlopen in de grotere diameter olieslang wat op de kleppendeksel zit/en het injectiepaddestoel.

dus, dat word de bouwmarkt afdwalen, het lijkt iig op een plug voor een lucht-tool ofzoiets, ik heb geen haast. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik twijfel,

hij zal er best vet uitzien in het zwart,

zal ik het doen of niet?

Image

:roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Vind hem veel te robuust en zelfs een tikkeltje Johnny.
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

:sign11:

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ik zie een leeg palet, moet alleen nog wat verf op :P

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Bah... Het is geen honda :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply