Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
En daarom juist weer onzuinig... Omdat hij er zo vreselijk aan moet sleuren.Browny wrote:tsja, een golfje sdi is wel stukken zuiniger. tis alleen niet vooruit te branden
Nee echt, het is dat een AX zo rammelt, maar anders zou ik er bijna op overstappen als daily...

Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vento SDI haalde anders dezelfde verbruiken als ik nu doe met m'n Skoda op benzine (en ja, de Skoda krijgt soms óók op z'n donder).Browny wrote:tsja, een golfje sdi is wel stukken zuiniger. tis alleen niet vooruit te branden
1:15, soms 1:16. Ding is veel te sloom om echt zuinig te zijn, tenzij je rijdt als een oma (maar dan is een TDI ook zuinig. Heb met een maatje al eens 1:22 gehaald met een Golf III TDI 110 pk... met een aanhangertje, 90 op de snelweg @ cruisecontrol)
mijn 1 op 19 (met de 14 TGS) was een vrijwel alleen maar snelweg, en dan gewoon rijden wat je mag, dus meestal 100 of 120. Verder niets geks gedaan of extra sloom gereden ofzo. Dr zit wel net een nieuwe einddemper onder, dus ik ga bijna denken dat die oude verstopt heeft gezeten ofzo, maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk...
Shit, ik moet me nu toch echt zorgen gaan maken
Ik haal 1:13 maar dat komt meer omdat ik hem meestal alleen gebruik voor korte (race) stukjes en meestal een redelijk te zware voet heb. Het wordt echter met de huidige benzineprijzen wel minder aantrekkelijk. Ik heb laatst zelfs een keer naar mijn werk gefietst, echt waar maar liefst 5km heen en 5km terug. En eigenlijk was het best lekker en zeker in de zomer voor herhaling vatbaar. Het is in ieder geval beter voor mij dan proberen om rustig te rijden, dan vreet ik mezelf alleen maar op. Het is wel afhankelijk van de auto vind ik, 't Gebakkie nodigt uit toch crossen, mijn oude kever is echt voor het touren en daar voel je de behoefte ook helemaal niet. 


"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 53
- Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
- Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
- Contact:
ik rij bijna ieder weekend tussen vlissingen en utrecht heen en weer, rij ik heel de tijd 120 met de AX (gti) en in vond 'm nogal onzuinig.
op die rit gebruikt ie ongeveer een halve tank
nou heb ik afgelopen weekend hetzelfde gedaan, maar dit keer heb ik 100 gereden. dit scheelt echt veel! ik ben nu maar een kwart tank kwijt.
valt me helemaal niet tegen van t AXje!
maar als je dus zuinig wil rijden.. het verschil tussen 100 en 120 is behoorlijk groot!
op die rit gebruikt ie ongeveer een halve tank
nou heb ik afgelopen weekend hetzelfde gedaan, maar dit keer heb ik 100 gereden. dit scheelt echt veel! ik ben nu maar een kwart tank kwijt.
valt me helemaal niet tegen van t AXje!
maar als je dus zuinig wil rijden.. het verschil tussen 100 en 120 is behoorlijk groot!
Suzuki, way of life!
Dat kan ik wel beamen, jah.
Met een monopoint injectie is 't verschil al goed merkbaar, dus 'k had wel verwacht dat 't met een (sowieso al niet zuinige) GTI nog beter merkbaar zou moeten zijn.
Rustig rijden heeft dus zo z'n voordelen.
(Ook voor jezelf is 100 rijden rustiger dan 120. Je bent minder gespannen...)
Met een monopoint injectie is 't verschil al goed merkbaar, dus 'k had wel verwacht dat 't met een (sowieso al niet zuinige) GTI nog beter merkbaar zou moeten zijn.
Rustig rijden heeft dus zo z'n voordelen.

(Ook voor jezelf is 100 rijden rustiger dan 120. Je bent minder gespannen...)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Dat verschil is inderdaad ook groot met monopoint. Ik rijd ook bijna elke weekend Almere - Zeeland en als ik gewoon 100 a 105 rijd is het verbruik zo rond de 1 op 15, terwijl als ik 120-130 rijd, 1 op 11/12....
Maar het zou ook kunnen zijn dat het bij de laatste ook komt omdat ik dan ook een stuk agressiever ben en ook als ik afgeremd word daarna meteen weer plank tot de 130. File maakt trouwens bij mij niet zoveel uit in verbruik *-) maar ik laat hem heeeel veeeel rollen en probeer niet stil komen te staan...
TRSje (1.4 monopoint) doet; ondanks zijn dakdragers en ook kortestukjes, bijna 1 op 16..... Terwijl met zijn eigen (vieze) injectiehuis was het op deze korte stukjes 1 op 14..... Toch dat injectiehuis maar eens schoonmaken *-)
Maar het zou ook kunnen zijn dat het bij de laatste ook komt omdat ik dan ook een stuk agressiever ben en ook als ik afgeremd word daarna meteen weer plank tot de 130. File maakt trouwens bij mij niet zoveel uit in verbruik *-) maar ik laat hem heeeel veeeel rollen en probeer niet stil komen te staan...
TRSje (1.4 monopoint) doet; ondanks zijn dakdragers en ook kortestukjes, bijna 1 op 16..... Terwijl met zijn eigen (vieze) injectiehuis was het op deze korte stukjes 1 op 14..... Toch dat injectiehuis maar eens schoonmaken *-)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Aan deze kant van de wereld zouden ze kwijlen om die cijfers hier rijd een auto erg zuinig als ie 1 op 10 haalt.
En maar klagen om de benzine prijzen. 1.50 AUD per liter das zeg maar 1 euro.
En maar klagen om de benzine prijzen. 1.50 AUD per liter das zeg maar 1 euro.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.