
Daniel aka DLS (Alfa 146; Astra '99) ax overleden, ingeruild
Moderator: webmasters
Ja, zeker op je eigen wie-is-wie vindt ik het wel kunnen.
Andere gevallen, moeten dan naar overige merken
Maar verder is het een stevige auto, die Opel van je!!
Er zijn minder goede keuzes! Zoals VW!
Andere gevallen, moeten dan naar overige merken
Maar verder is het een stevige auto, die Opel van je!!
Er zijn minder goede keuzes! Zoals VW!
Tja...Opel...tjsa als het nou een B kadett zou zijn maar nee een Astra, ach als het een krijgertje is.
Toch vind ik ook dat het hier niet echt thuis hoort hoor, tis idd de AX CLUB met wat PSA zo links en rechts maar die duitse bakken.......kwee nie hoor.
MAAR het is jou wie is wie dus daar mag je van alles neer planten wat je wilt.
Toch vind ik ook dat het hier niet echt thuis hoort hoor, tis idd de AX CLUB met wat PSA zo links en rechts maar die duitse bakken.......kwee nie hoor.
MAAR het is jou wie is wie dus daar mag je van alles neer planten wat je wilt.
Probleem van het KVS van de ax is gevonden.
ER komt KVS uit de aansluiting van de slang die tussen het thermostaathuis en de radiator zit. Aan de kant van de radiateur is een roeststreepje te zien, en ook daaronder, het komt dus vanuit de slang. Gisteravond even de slang iets vaster gedraaid, en nu maar even op blijven letten hoe zich dat verder verhoudt.
ER komt KVS uit de aansluiting van de slang die tussen het thermostaathuis en de radiator zit. Aan de kant van de radiateur is een roeststreepje te zien, en ook daaronder, het komt dus vanuit de slang. Gisteravond even de slang iets vaster gedraaid, en nu maar even op blijven letten hoe zich dat verder verhoudt.
weer een AX update:
Mijn vriendin belde mij vandaag, met de mededeling dat de AX niet meer starte. De lichten deden het niet meer, de centrale deurvergrendeling werkte niet meer e.d.
Reden: Accu leeg
Oorzaak: Mijn achterbak verlichting, zelf gemaakt met Neon staafjes, heeft een schakelaar vanuit een 106 in de rand van de achterbak. Deze hoort dus de stroom te onderbreken als de klep dichtgaat. Maar het lijkt erop, dat het dubbelzijdig tape heeft losgelaten en daardoor dat de schakelaar net langs de klep ging. Hierdoor bleven de lampjes aanstaan. Na 2.5 dag was de accu best wel leeg
. Dus dat was vanavond even leuk, start booster er aan, starten en ff lekker 10 - 20 min rondrijden om de accu weer vol te krijgen
ff lekker gereden in de ax..
Mijn vriendin belde mij vandaag, met de mededeling dat de AX niet meer starte. De lichten deden het niet meer, de centrale deurvergrendeling werkte niet meer e.d.
Reden: Accu leeg
Oorzaak: Mijn achterbak verlichting, zelf gemaakt met Neon staafjes, heeft een schakelaar vanuit een 106 in de rand van de achterbak. Deze hoort dus de stroom te onderbreken als de klep dichtgaat. Maar het lijkt erop, dat het dubbelzijdig tape heeft losgelaten en daardoor dat de schakelaar net langs de klep ging. Hierdoor bleven de lampjes aanstaan. Na 2.5 dag was de accu best wel leeg


Het nadeel van het zo weinig rijden in de AX, is dat het onderhoud er bij inschiet. Omdat ie niet meer bij mij voor de deur staat, let ik er niet meer zo goed op.
Maar de laatste beurt is vorig jaar mei geweest, en sindsdien is er 'slechts' 10K mee gereden ongeveer. Het word dus wel weer tijd voor een beurt, maar meer vanwege het termijn. Ergens sept gaat ie voor een beurtje icm nieuwe achterbandjes, omdat die wat oud en droog beginnen te worden. Verder blijft het een heerlijk wagentje om meet te rijden
. Wat mis ik dat speelgoed soms zeg.
Met de astra inmiddels al weer 10K gereden sinds mrt. Gaat echt hard nu.
Ben nu officieel geen student meer en het echte 'werkleven' gaat nu echt beginnen. Ben toch wel blij met die rustigere motor en minder geluid.
Maar de laatste beurt is vorig jaar mei geweest, en sindsdien is er 'slechts' 10K mee gereden ongeveer. Het word dus wel weer tijd voor een beurt, maar meer vanwege het termijn. Ergens sept gaat ie voor een beurtje icm nieuwe achterbandjes, omdat die wat oud en droog beginnen te worden. Verder blijft het een heerlijk wagentje om meet te rijden

Met de astra inmiddels al weer 10K gereden sinds mrt. Gaat echt hard nu.
Ben nu officieel geen student meer en het echte 'werkleven' gaat nu echt beginnen. Ben toch wel blij met die rustigere motor en minder geluid.
Zo weer eens een update.
De ax staat inmiddels op ca 160xxx KM.
De ax wordt bereden door mijn vriendin, die er voornamelijk in de stad meer rijdt. Daardoor maakt ie weinig KM's.
APK is feb j.l. ververst, maar niet zonder slag of stoot. De uitlaat was lek en een stadslampje was defect. De uitlaat hebben we kunnen dichten met gun gum, maar dat is inmiddels aan het milieu gegeven.
APK zit er dus weer een jaartje fris op.
Verder is er opvallen weinig gebeurd aan em. Naast dat er optisch niets meer aangedaan is, heeft ie ook geen problemen gekent. Na ruim 1.5 jaar zonder beurtje kon er wel eea gebeuren en dat is ook gedaan. Kosten a 85 euro voor olie, filters en olie toevoeging voor de versnelling.
Ik heb wel iets problemen met de 2e versnelling. Bij het opschakelen gaat ie er soms echt moeilijk in (tandenknarsen) waardoor ik denk dat de koppeling niet helemaal fris meer is.
Er zijn ook onlangs nieuwe achterbanden op gekomen, nadat er toch wel wat droogte scheurtjes in het rubber ontstonden. Dit waren ook nog de originele banden die ik destijds van Karin overgekocht heb. Dat was ook slechts 88 euro incl omleggen en balanceren.
Verder gaat het eigenlijk prima met em en zeker nog geen plannen om em de deur uit te doen.
Ik moet van het zomer wel eens een dagje aan em besteden om kraakjes e.d. even tegen het lijf te gaan, alsmede het fixen van mijn achterbak(neon)verlichting.
De ax staat inmiddels op ca 160xxx KM.
De ax wordt bereden door mijn vriendin, die er voornamelijk in de stad meer rijdt. Daardoor maakt ie weinig KM's.
APK is feb j.l. ververst, maar niet zonder slag of stoot. De uitlaat was lek en een stadslampje was defect. De uitlaat hebben we kunnen dichten met gun gum, maar dat is inmiddels aan het milieu gegeven.
APK zit er dus weer een jaartje fris op.
Verder is er opvallen weinig gebeurd aan em. Naast dat er optisch niets meer aangedaan is, heeft ie ook geen problemen gekent. Na ruim 1.5 jaar zonder beurtje kon er wel eea gebeuren en dat is ook gedaan. Kosten a 85 euro voor olie, filters en olie toevoeging voor de versnelling.
Ik heb wel iets problemen met de 2e versnelling. Bij het opschakelen gaat ie er soms echt moeilijk in (tandenknarsen) waardoor ik denk dat de koppeling niet helemaal fris meer is.
Er zijn ook onlangs nieuwe achterbanden op gekomen, nadat er toch wel wat droogte scheurtjes in het rubber ontstonden. Dit waren ook nog de originele banden die ik destijds van Karin overgekocht heb. Dat was ook slechts 88 euro incl omleggen en balanceren.
Verder gaat het eigenlijk prima met em en zeker nog geen plannen om em de deur uit te doen.
Ik moet van het zomer wel eens een dagje aan em besteden om kraakjes e.d. even tegen het lijf te gaan, alsmede het fixen van mijn achterbak(neon)verlichting.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ja op zich valt het mee hoe veel er moest gebeuren om em te keuren. Maar er moet wel eea aan gebeuren.
Nieuwe einddemper;
Nieuw stekkertje tbv stadslicht lv;
Speakerkabels na lopen (geluid valt uit bij remmen, sturen);
Nieuwe achterbak verlichting.
Verder gewoon een goed karretje en rijd nog steeds echt heel fijn.
Nieuwe einddemper;
Nieuw stekkertje tbv stadslicht lv;
Speakerkabels na lopen (geluid valt uit bij remmen, sturen);
Nieuwe achterbak verlichting.
Verder gewoon een goed karretje en rijd nog steeds echt heel fijn.
Mja, ik vervoer me tegenwoordig vooral per fiets, onderstaande motor of Audi A4/Opel Astra van collega's als ik tijdens werktijd weg moet. En als ik verder moet en het weer is slecht per trein.DLS wrote:Haha. Dat zou heel goed kunnen. Ik zou zo ook niet weten in wat voor vervoermiddel jij je verplaatst. Dus dan herken ik je ook niet zo heel snel.
Ze rijdt vooral rond in Lelystad inderdaad.Zonde van et wagentje, maar zo af en toe trappen we em ff door op de snelweg.

Zo weer eens een update 
De laatste is toch al weer een jaartje oud.
Auto staat inmiddels op goed 166K km en going on. De APK was eigenlijk een eitje. Ze hebben een klein stukje van de benzineslang verwijderd omdat die uitgedroogd was. Ik kreeg wel de melding dat er roestvorming ontstond bij de chassisbalken. Ik hoop dat dit niet te erg is, maar ik moet het nog even goed controleren. Ik hoop het te kunnen lassen en nog een paar jaar door te rijden. (2013 zou leuk zijn, 20 jaar oud dan).
Verder zijn alle banden reeds vervangen en de voorbanden zijn zo goed als nieuw nog.
Helaas is vorig jaar wel ingebroken door middel van het raampje intikken en is de radio gejat. Tot op heden nog geen tijd en aandacht aan besteed, dus zit er nog een hele oude in, met 2 draaiknoppen.
Ik kreeg vandaag een telefoontje dat de auto niet meer wilde starten. Begint wel te starten, maar slaat niet aan. Dat is echt balen. Waarschijnlijk iets van bobine. Dus ik ga maar eens naar een andere bobine opzoek en we kijken wel vanaf daar.

De laatste is toch al weer een jaartje oud.
Auto staat inmiddels op goed 166K km en going on. De APK was eigenlijk een eitje. Ze hebben een klein stukje van de benzineslang verwijderd omdat die uitgedroogd was. Ik kreeg wel de melding dat er roestvorming ontstond bij de chassisbalken. Ik hoop dat dit niet te erg is, maar ik moet het nog even goed controleren. Ik hoop het te kunnen lassen en nog een paar jaar door te rijden. (2013 zou leuk zijn, 20 jaar oud dan).
Verder zijn alle banden reeds vervangen en de voorbanden zijn zo goed als nieuw nog.
Helaas is vorig jaar wel ingebroken door middel van het raampje intikken en is de radio gejat. Tot op heden nog geen tijd en aandacht aan besteed, dus zit er nog een hele oude in, met 2 draaiknoppen.
Ik kreeg vandaag een telefoontje dat de auto niet meer wilde starten. Begint wel te starten, maar slaat niet aan. Dat is echt balen. Waarschijnlijk iets van bobine. Dus ik ga maar eens naar een andere bobine opzoek en we kijken wel vanaf daar.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zoals al in het technische topic vermeld,
De ax is ingeruild. De auto wilde sinds deze week niet meer starten, toen heb ik meerdere dingen geprobeerd om haar weer aan de praat te krijgen, maar niets wilde helpen....
Gister hebben we besloten om naar een opvolger te gaan kijken. Eerste gedachte was een Xsara, maar dat is het helaas niet geworden. We konden geen goede vinden.
Dus vanaf volgende week staat er een Alfa in de straat ipv de ax.
Ik moet wel zeggen dat het echt met pijn in mijn hart is. Ik zat er net nog even in om wat dingetjes eruit te halen, maar ik baal er wel echt van. Ik vond het zo'n leuk wagentje, reed echt lekker en was erg plezierig om mee te spelen...
De dealer waar we de alfa gekocht hebben, haalt de AX op, maar ik weet nog niet wat er mee gebeuren gaat.
De ax is ingeruild. De auto wilde sinds deze week niet meer starten, toen heb ik meerdere dingen geprobeerd om haar weer aan de praat te krijgen, maar niets wilde helpen....
Gister hebben we besloten om naar een opvolger te gaan kijken. Eerste gedachte was een Xsara, maar dat is het helaas niet geworden. We konden geen goede vinden.
Dus vanaf volgende week staat er een Alfa in de straat ipv de ax.
Ik moet wel zeggen dat het echt met pijn in mijn hart is. Ik zat er net nog even in om wat dingetjes eruit te halen, maar ik baal er wel echt van. Ik vond het zo'n leuk wagentje, reed echt lekker en was erg plezierig om mee te spelen...
De dealer waar we de alfa gekocht hebben, haalt de AX op, maar ik weet nog niet wat er mee gebeuren gaat.