stoelen ax en verstevigen ervan.
Moderator: webmasters
stoelen ax en verstevigen ervan.
ik open er maar een topic over, want mijn bevindingen zijn positief.
een standaard ax stoel bestaat uit het volgende:
-frame. (wel klapbaar 3deurs, niet klapbaar-5deurs)
-1 rugleuning-schuimblok + hoes.
-1 plastic zittingbak+schuimblok+hoes.
-2 elastieken voor zittingbak.
-1korte én 1 lange verstelhendel aan de zijkant.
-2 plastic afdekkappen langs de zijkant
-2 plastic afdekkappen aan bovenkant onder de stoelwangen.
-2 stoelrails.
(en nog wel meer, maar dat is niet van toepassing)
in dit frame zit een binnenwerk, bestaande uit 2 stukken touw/nylon, hiertussen zitten ijzeren draden en een witte strook touw/nylon, die hoort in het midden, maar verschuift nog wel is.
dit binnenwerk zit in het midden van het rugleuninggedeelte van het frame.
dit blijft op zijn plek door 8 veren.
het 'verstevigen of verslappen kan op de volgende methodes:
in de verschillende uitvoeringen Ax zijn de schuimblokken anders uitgevoerd, het schuim is dikker geperst of steviger bij de wangen van de rugleuning of zitting, met als gevolg dat je beter in de stoel blijft zitten in een bocht.
deze blokken zijn allemaal uitwisselbaar.
voorbeeld:
stoelen van een image-uitvoering zijn zacht en comfortabel, en hebben een mooie print.
ik wou ze stug hebben, maar wel de mooie print behouden,
ik heb ipv de normale 8 veren die het binnenwerk vasthouden, er 16 veren in geplaatst(2 donorstoelen gebruikt)
ipv de normale schuimblokken, heb ik de blokken van een GT gebruikt.
de hoezen zijn (met beleid) gewoon eraf te halen, zijn wel gelijmd, dus kunnen weer vastgelijmd worden met textiellijm/lijmpistool.
met als conclusie dat mijn stoelen nu zeer stevig zijn, en veel steun aan mijn rug geven.
bij vragen hoor ik het wel.
testen is mogelijk op de eerstvolgende meeting.
foto's zullen hoogstwaarschijnlijk bij de volgende
stoel-upgrade gemaakt worden.
een standaard ax stoel bestaat uit het volgende:
-frame. (wel klapbaar 3deurs, niet klapbaar-5deurs)
-1 rugleuning-schuimblok + hoes.
-1 plastic zittingbak+schuimblok+hoes.
-2 elastieken voor zittingbak.
-1korte én 1 lange verstelhendel aan de zijkant.
-2 plastic afdekkappen langs de zijkant
-2 plastic afdekkappen aan bovenkant onder de stoelwangen.
-2 stoelrails.
(en nog wel meer, maar dat is niet van toepassing)
in dit frame zit een binnenwerk, bestaande uit 2 stukken touw/nylon, hiertussen zitten ijzeren draden en een witte strook touw/nylon, die hoort in het midden, maar verschuift nog wel is.
dit binnenwerk zit in het midden van het rugleuninggedeelte van het frame.
dit blijft op zijn plek door 8 veren.
het 'verstevigen of verslappen kan op de volgende methodes:
in de verschillende uitvoeringen Ax zijn de schuimblokken anders uitgevoerd, het schuim is dikker geperst of steviger bij de wangen van de rugleuning of zitting, met als gevolg dat je beter in de stoel blijft zitten in een bocht.
deze blokken zijn allemaal uitwisselbaar.
voorbeeld:
stoelen van een image-uitvoering zijn zacht en comfortabel, en hebben een mooie print.
ik wou ze stug hebben, maar wel de mooie print behouden,
ik heb ipv de normale 8 veren die het binnenwerk vasthouden, er 16 veren in geplaatst(2 donorstoelen gebruikt)
ipv de normale schuimblokken, heb ik de blokken van een GT gebruikt.
de hoezen zijn (met beleid) gewoon eraf te halen, zijn wel gelijmd, dus kunnen weer vastgelijmd worden met textiellijm/lijmpistool.
met als conclusie dat mijn stoelen nu zeer stevig zijn, en veel steun aan mijn rug geven.
bij vragen hoor ik het wel.
testen is mogelijk op de eerstvolgende meeting.
foto's zullen hoogstwaarschijnlijk bij de volgende
stoel-upgrade gemaakt worden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
stevige image stoelen, dat schreeuwt om foto's ? van wat? het verstevigen, of het eindresultaat, want van het eindresultaat zie je eigenlijk niks eerlijk gezegd
verschil in de frames?
ik heb wel ontdekt dat type 2 frames aan de onderkant een soort stang in een soort handvat-vorm hebben, ter ondersteuning van de zittingkuip.
bij een type1 zit dit niet, en daardoor kan de plastic zitbak sneller kapot gaan.
maar bij de rugleuning zitten naar mijn weten geen extra beugels gelast hoor ?
en ja, de image-hoes past gewoon over de GT-schuimblokken.
de schuimblokken zijn hetzelfde, echter is de samenstelling van het schuim anders, waardoor het stugger is.
verschil in de frames?
ik heb wel ontdekt dat type 2 frames aan de onderkant een soort stang in een soort handvat-vorm hebben, ter ondersteuning van de zittingkuip.
bij een type1 zit dit niet, en daardoor kan de plastic zitbak sneller kapot gaan.
maar bij de rugleuning zitten naar mijn weten geen extra beugels gelast hoor ?
en ja, de image-hoes past gewoon over de GT-schuimblokken.
de schuimblokken zijn hetzelfde, echter is de samenstelling van het schuim anders, waardoor het stugger is.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
zit bij een phase 1 ook maar dan moet 'ie van na '89 zijn.DuFF wrote:bij een type1 zit dit niet, en daardoor kan de plastic zitbak sneller kapot gaan.
is een aanrader om dat soort stoelen te plaatsen omdat bij die andere de onderbak van de stoel afbreekt.
Last edited by MBa@NL on ThuMay08, 2008 1:11:30 PM, edited 1 time in total.
oke, volcane/furio stoelen heb ik (nog) niet kunnen strippen, dit zou mogelijk het antwoord kunnen zijn waarom deze nog steviger zitten en meer steun bieden,
ik heb wel 2 van deze complete interieurtjes weggedaan binnen de club, naar Citrocin en naar Elsje,
maar ik heb deze stoelen nooit uit elkaar gehad.
maar eerlijk gezegd vond ik het zit-gedeelte van de volcane/furio stoelen weer té hard, daarom deed ik ze weg.
ik heb wel 2 van deze complete interieurtjes weggedaan binnen de club, naar Citrocin en naar Elsje,
maar ik heb deze stoelen nooit uit elkaar gehad.
maar eerlijk gezegd vond ik het zit-gedeelte van de volcane/furio stoelen weer té hard, daarom deed ik ze weg.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Heerlijk toch een harde stoel. Daarom heb ik nou juist de 106 sport stoelen. Zitten lekker laag. Goede zijdelinge steun. (zitten inderdaad wel van die beugels op gelast). En een lekkere stevige zitting.DuFF wrote:oke, volcane/furio stoelen heb ik (nog) niet kunnen strippen, dit zou mogelijk het antwoord kunnen zijn waarom deze nog steviger zitten en meer steun bieden,
ik heb wel 2 van deze complete interieurtjes weggedaan binnen de club, naar Citrocin en naar Elsje,
maar ik heb deze stoelen nooit uit elkaar gehad.
maar eerlijk gezegd vond ik het zit-gedeelte van de volcane/furio stoelen weer té hard, daarom deed ik ze weg.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Je bedoelt die stoelen uit 'n 106XSI?Mark wrote:Heerlijk toch een harde stoel. Daarom heb ik nou juist de 106 sport stoelen. Zitten lekker laag. Goede zijdelinge steun. (zitten inderdaad wel van die beugels op gelast). En een lekkere stevige zitting.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
nee die van mark zijn het 2001+ model met silveren motiefjes
overgens is een furio/volcane stoel het hardst kwa zitting, de 106 stoelen komen daarna, de ax phase 1 GT stoelen zijn b.v weer erg zacht.
ik prefereer de 106 stoelen, niet omdat ik nu toevallig een 106 heb maar omdat die mooi in balans zijn niet te hard en niet te zacht ook zijn ze lager dan de furio/volcane stoelen.
overgens zijn de GTI mp en de phase 2 harde GT stoelen hetzelfde als de furio/volcane maar door wat soepeler stof zijn deze ietsje minder hard.
overgens is een furio/volcane stoel het hardst kwa zitting, de 106 stoelen komen daarna, de ax phase 1 GT stoelen zijn b.v weer erg zacht.
ik prefereer de 106 stoelen, niet omdat ik nu toevallig een 106 heb maar omdat die mooi in balans zijn niet te hard en niet te zacht ook zijn ze lager dan de furio/volcane stoelen.
overgens zijn de GTI mp en de phase 2 harde GT stoelen hetzelfde als de furio/volcane maar door wat soepeler stof zijn deze ietsje minder hard.
Mjah, en juist omdat ze lager zijn, zit ik er toch weer aan te denken om ze maar weer te vervangen door AX stoelen.Drake wrote:ik prefereer de 106 stoelen, niet omdat ik nu toevallig een 106 heb maar omdat die mooi in balans zijn niet te hard en niet te zacht ook zijn ze lager dan de furio/volcane stoelen.
Ben er alleen nog niet uit welke.
Hmmm... Dat klinkt wel interessant. Dat zijn toch die stoelen met die diagonale zwart/grijze strepen? Of zijn die nu juist weer uit de GT ph1 en daarmee een stuk zachter?Drake wrote:overgens zijn de GTI mp en de phase 2 harde GT stoelen hetzelfde als de furio/volcane maar door wat soepeler stof zijn deze ietsje minder hard.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Okee, dan weet ik nu dat ik dus GT ph2 interieur met hebben
En nee, solderen (ook SMD) is voor mij geen enkel prbleem, maar lassen is totaal niet mijn plakje taart.
En nee, solderen (ook SMD) is voor mij geen enkel prbleem, maar lassen is totaal niet mijn plakje taart.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!