Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

goed gepoetst (Vroeg net al aan Marc) was dat nou die grijze bumper van die door mij gesloopte GT?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Joost wrote:goed gepoetst (Vroeg net al aan Marc) was dat nou die grijze bumper van die door mij gesloopte GT?
Ja!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Je t-shirt is heel VET!!

Echt TOP!!
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Thanx ;)

updateje!

Ik heb verzameld op de sloop:
nieuwe skirtjes (had maar 1 deel nodig, maar goed):
Image

typeplaatjes voor de TRS (vind die maar eens ;)):
Image

Ring voor mijn morrettes (en de rest, maar die zijn/waren vrij ruk)
Image
usebare deel van de rest van de morrettes:
Image

GT bumper (is te koop! ik heb hem niet nodig, maar hij is goed, anders zou die GT met bumper door de schredder gaan, beetje zonde...)
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en die lichtmetalen velgjes zagen er ook best netjes uit toch?

en zat er nou een sportstuur op?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:en die lichtmetalen velgjes zagen er ook best netjes uit toch?

en zat er nou een sportstuur op?
Nee, standaard AX type 2 stuurtje :)

Velgjes zagen er idd niet slecht uit maar, mijn smaak is het niet ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image
even met het mormel bezig geweest vandaag. Hij heeft nu een hele tank zonder problemen gereden, met dakdragers en vrij zuinig (1 op 15 ong).
Hij heeft wel nog steeds wat bijkomstige problemen,
- schakelt zeer zwaar, en soms onmogelijk naar zijn 2.
- drukgroep giert
- er zit een niet best klinkende kloink in het onderstel die hij voor de aandrijfaswissel nooit gehad heeft (fusee ben ik bang).
- Als laatste heeft ie echt nieuwe banden nodig, deze zijn verschrikkelijk uitgedroogd + geen profiel meer. Hopelijk is het zware sturen dan ook opgelost.

Wel heb ik de deuren van binnen eindelijk eens afgewerkt
Image
Image

En de op de sloop gevonden type plaatjes geplakt! het staat erg anders, maar ik vind dat hij met trots mag laten zien dat ie een TRS is ;)
Image
Image
Last edited by grietje on WedMay21, 2008 8:45:18 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Netjes hoor!

Eindelijk eens iemand die typeplaatjes erop plakt ipv eraf :D

Vergeet je de sleutel niet uit het rechter voorportier te halen :wink:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn@nl wrote:Netjes hoor!

Eindelijk eens iemand die typeplaatjes erop plakt ipv eraf :D

Vergeet je de sleutel niet uit het rechter voorportier te halen :wink:
:P

weetje waarom ik dat doe ;) als ik bezig ben, passen al mn sleutels (GT, TRS en huissleutels) niet in mn zakken, dus leg ik het meestal ergens neer, maar dan raak ik ze kwijt :P:P dus stop ik van elke auto de sleutels gewoon in de deur:P

Vond het trouwens ook erg jammer/zonde dat de type plaatjes eraf waren.

Ik zou ze bij mn GT er ook nooit afhalen! Bij de rode zijn ze er wel af maar dat was omdat het een 1.0E is en de klep die er nu op zit een plaisir klep....... 1.0E plaatje moet eigenlijk terug maar die mist een hoekje :(
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

1.0E typeplaatje zag ik liggen op citromobile.

weet je wat er mist op die dakdragers? een surfplank :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Ziet er strak uit zo (y)
DuFF wrote:weet je wat er mist op die dakdragers? een surfplank :lol:
heb ik hier nog wel liggen zelfs, maar volgens mij wordt het dan geen 1 op 15 meer :lol:

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

hey, je zei dat die GT bumper te koop is? nog steeds? :P
heb op zich wel interesse, aangezien de voorbumper van mijn toekomstige AX er niet zo heel gaaf meer uitziet.
hoeveel moet je ervoor hebben?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die bumper staat ook appart in een verkoop topic ;)

ut ziet er weer netjes uit meis :D goed bezig geweest..
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nitroën wrote:hey, je zei dat die GT bumper te koop is? nog steeds? :P
heb op zich wel interesse, aangezien de voorbumper van mijn toekomstige AX er niet zo heel gaaf meer uitziet.
hoeveel moet je ervoor hebben?
Staat in aangeboden inderdaad! vraagprijs staat nog op 50 euro, is nog niets geboden.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Surfplank word geregeld :D:D

Net ook armsteuntjes voor de GT opgehaald, omdat ik die uit de deur had getrokken (en de armsteunen uitelkaar :P)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grietje wrote:Surfplank word geregeld :D:D
en voor Waggel? moet er een grote klomp op !! :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

aauuwww auw auw auw auw :cry: :cry: mn vingers :( :cry:

rot skirts
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image

Skirts poetsen
Image
Nieuwe clipjes
Image

Wie weet wat het extra uitsteeksel op deze carb is?
Image
Image
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Oh en, mijn CV doet het nu niet meer. Ik dacht ik werk het kastje ff mooi weg, maar ik heb zon PRUTS kabelboom, (beunhaas alarm, nog steeds:S kom steeds meer tegen:S) dat het nu niet meer werkt. Ligt in niet aan t kastje, in de TRS werkt het prima.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Omdat me accu gister ook WEER leeg was was ik t zat en ben ik mijn kabelboom gaan vervangen. Ik heb genoeg fotos voor een howto, dus dat zal er wel komen :P

Iig, toen ik alles eruit had toch maar besloten niet die kabelboom die ik had liggen erin te stoppen, die was slechter. En nee, mn huidige kabelboom was neit best:P

Wat ik heb gevonden is het complete alarm, op een plek waar ik hem ECHT niet had verwacht (onder het bakje achter de pook...)
En het bleek dat deze dus ook nog eigenlijk compleet erin zat, incl startonderbreker, knippers, complete CV (kastje had ooit afstands) deursensoren, lichtrelais, accu, verzin het maar..... En daarbij waren sommige dingen er wel half uit gehaald (draadjes doorgeknipt) en waren de brakke verbindingen (kroonsteentjes en knijpstekkers) hier en daar losgelaten, wat natuuuurlijk lekstroom maakt.

Alles is eruit getrokken, schade aan de kabelboom herstelt, en alles terug geplaatst...

Tadaaa, toen deed mijn eigen CV het weer ;) En de accu was vandaag nog niet leeg, dus dat probleem lijkt ook voorbij.

Even een paar fotos:

Image

Bij het demonteren van dashbord kwamen wij geheel onverwacht tegen:
Image

En hier zaten een HOOP draadjes op vast:
Image

Marc heeft hem uit de rest van de auto gehaald:
Image

Wij hielden over:
Image
en
Image

en je kan in een rare houding ook schroeven:
Image


Als je dan het dashbord eruit hebt wil je een kleed op straat leggen om t dash op te leggen om de kabelboom te maken.... Ik heb van Rio een mooi knutsel-ex-douche-gordijn gekregen, dus dat vond ik wel mooi om nu te gebruiken ;)

Leg je het uit op de grond, wat denk je :D:
Image

mijn hondje staat erop!!!!! En nog exact ook, spirit heeft precies dezelfde aftekeningen :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply