als de voorbanden overdreven zo / - \ of \ - / staan hou je echt geen band fatsoenlijk overgrietje wrote:Daar ben ik het niet helemaal mee eens...Browny wrote:en je banden zullen hoogstwaarschijnlijk sneller en scheef afslijten als je niet uitlijnt.
Scheef afslijten komt doordat je camber anders staat dan recht. Dit is bij een AX alleen niet te verstellen, ja met verlagen of verhogen....
Met uitlijnen zet je alleen je stuurkogels recht. Als je dit niet doet gaat de auto of heel erg sporen zoeken, wil niet meer rechtdoor rijden, of blijft als je instuurt in die bocht staan.
Ik rijd al meer dan een jaar met dezelfde banden op 2 niet (goed) uitgelijnde AXen, slijtage is perfect recht, en ook zeker niet overmatig! Alleen dat sporen zoeken is echt inmens vervelend.
Stuurkogels
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
ja maar dat verander je niet toch niet met je stuurkogels/uitlijnen.
die veranderen draait je veerpoot alleen, hij zit toch echt gefixeerd boven en onder.
En draaien veroorzaakt geen scheve slijtage...
die veranderen draait je veerpoot alleen, hij zit toch echt gefixeerd boven en onder.
En draaien veroorzaakt geen scheve slijtage...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
de stuurkogels hebben een lang draad:
Dit lange draad wordt in de spoortstang gedraaid en met het moertje wordt die vastgezet (geborgen). Daarom is aftekenen belangrijk bij vervangen. (en anders uitlijnen)
Wat jij bedoelt is dat je de verticale stand van de band iets kan varieren door de veerpoot boven iets meer naar binnen of buiten te zetten.
Dit lange draad wordt in de spoortstang gedraaid en met het moertje wordt die vastgezet (geborgen). Daarom is aftekenen belangrijk bij vervangen. (en anders uitlijnen)
Wat jij bedoelt is dat je de verticale stand van de band iets kan varieren door de veerpoot boven iets meer naar binnen of buiten te zetten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio