Speling op onderste hevel v-bak, wat te vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Speling op onderste hevel v-bak, wat te vervangen
Iemand enig idee hoe dat onderdeeltje precies heet?
Ik heb speling op de pook en wil m'n koppelingsplaten toch vervangen, dus de bak gaat eronderuit, maar hoe heet het onderdeeltje wat ik moet vervangen aan die onderste hevel?????
Ik heb speling op de pook en wil m'n koppelingsplaten toch vervangen, dus de bak gaat eronderuit, maar hoe heet het onderdeeltje wat ik moet vervangen aan die onderste hevel?????
Of kan iemand het juiste onderdeeltje op een van deze plaatjes aanduiden??
Last edited by Browny on FriMay02, 2008 6:31:43 PM, edited 1 time in total.
Als je speling naar links en rechts hebt op de pook, terwijl 'ie in een versnelling staat, dan zit 't ergens niet goed bij hevel 2.
Weet je overigens zeker dat die speling op/in de bak zit?
Bij mijn dieseltje was namelijk die kunststof bus in de schakelstang die onderaan de pook zit, versleten.
Hevel 2 beweegt namelijk hevel 1 op-en-neer (selectie tussen groep 1-2 / 2-3 / 5-R).
Hevel 1 zorgt voor de selectie van de oneven en even (incl. R) versnellingen.
Weet je overigens zeker dat die speling op/in de bak zit?
Bij mijn dieseltje was namelijk die kunststof bus in de schakelstang die onderaan de pook zit, versleten.
Hevel 2 beweegt namelijk hevel 1 op-en-neer (selectie tussen groep 1-2 / 2-3 / 5-R).
Hevel 1 zorgt voor de selectie van de oneven en even (incl. R) versnellingen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
Daar heb ik q01z zaterdag op de CM ook over gehoord.Citrosan wrote:Wat bij mij het geval was, is de pen waar hevel nr2 mee vast zit, uitgelubberd is, dat pennetje gaat door het gaatje wat overdwars zit in hevel nr2 en als ik mij niet vergis heb ik daar een pen van 6.5mm in gemept, ik heb hiervoor de achterkant van een oud boortje gebruikt, opgelost!
Op zich dus een vrij simpele oorzaak voor een nogal irritant probleem.
Recently done:
Recently done:
maar ik haal de hele bak eronderuit, dan moet het wel lukken toch.Drake wrote:Tipje bestel een pen van een 205 gti, die is iets dikker wat weer compenseerd voor het feit dat de hevel en de as iets uitgelubberd zijn.
Het is wel een rotwerkje en een brug is aan te bevelen ivm het van onderen veel makkelijker gaat (en dan nog blijft het een rotklusje).
speling in je bak, dan rateld hij. ik denk dat je het in je stangetjes moet zoeken. gewoon volgens afstelgegevens schakelstangen afstellen en dan zou hij het weer moeten doen. je kunt die dingen niet voor niks in lengte stellen.
groeten
denny
groeten
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Daar komt het 90% van de keren vandaan, ik heb al tig bakken gezien waar daar spelling opzat en daardoor de pook van links naar rechts heen en weer kon bengelen.
Ik weet niet wat jij bedoeld en waar je daar opkomt maar dit is altijd de oorzaak zoals ik het beschrijf.
het enige waar spelling in kan komen is bij de 5e versnelling als de moer loszit.
Ik weet niet wat jij bedoeld en waar je daar opkomt maar dit is altijd de oorzaak zoals ik het beschrijf.
het enige waar spelling in kan komen is bij de 5e versnelling als de moer loszit.
...en anders laat je iemand anders de versnellingspook ff een beetje heen-en-weer bewegen, terwijl je zelf een kijkje onder de motorkap neemt.
Dan weet je 't helemaal zeker waar 't fout gaat.
Dan weet je 't helemaal zeker waar 't fout gaat.
Recently done:
Recently done: