Heeey Das idd voor mij ook een bekende. Ik heb de motor +- 1 jaar geleden volledig opnieuw gebouwd. Koppeling was toen niet nieuw, maar wel goed, vorige eigenaar heeft hem erg snel opgestookt vindt ik.
Als je meer informatie over het 1 of ander wilt hebben, moet je even in mijn topic kijken. Staan onwijs veel foto's van deze wagen.
arnie wrote:Heeey Das idd voor mij ook een bekende. Ik heb de motor +- 1 jaar geleden volledig opnieuw gebouwd. Koppeling was toen niet nieuw, maar wel goed, vorige eigenaar heeft hem erg snel opgestookt vindt ik.
Als je meer informatie over het 1 of ander wilt hebben, moet je even in mijn topic kijken. Staan onwijs veel foto's van deze wagen.
arnie wrote:Heeey Das idd voor mij ook een bekende. Ik heb de motor +- 1 jaar geleden volledig opnieuw gebouwd. Koppeling was toen niet nieuw, maar wel goed, vorige eigenaar heeft hem erg snel opgestookt vindt ik.
Als je meer informatie over het 1 of ander wilt hebben, moet je even in mijn topic kijken. Staan onwijs veel foto's van deze wagen.
Alleen ziet het er onder de kap er niet mee zo uit
Zonde hoor, want die motor was vanaf de krukas helemaal nieuw... Was uiteraard ook voor het eerst dat ik zoiets deed, maar bij mij liep hij erg goed en had geen olieverbruik meer.
raoel wrote:even interesse, want ik probeer alles te leren
wat doet dat onderdeel?
Dat hele geval bedoel je, of een bepaald gedeelte van dit onderdeel?
Het hele geval is je versnellingsbak, links zie je het gat voor de aandrijfas naar de passagierskant.
De uitstekende as in het midden zit je koppeling aan, dat ronde ding om de as is je druklager.
Kwa tuning niks gedaan behalve inlaat en uitlaat. Voor de rest is alles vernieuwd van krukasschalen tot klepsealtjes... Motor is (was) echt helemaal nieuw en liep bij mij als een zonnetje.
Volgens de vorige eigenaar had hij wat aan het injectie-systeem gedaan doormiddel van een Saxo 1.6 ecu ofzo... Geen idee wat daar van waar was.
arnie wrote:
Volgens de vorige eigenaar had hij wat aan het injectie-systeem gedaan doormiddel van een Saxo 1.6 ecu ofzo... Geen idee wat daar van waar was.
Het orginele injectie systeem zit er gewoon in dus dat is niet zo. En is het niet zo dat als je er een 1.6 systeem in doet dat hij dan verzuipt. Dan krijgt het blok veel te veel brandstof en loopt de auto niet goed.
De co meting bij a.p.k. klopt dan ook niet meer. De lambdasonde moet teveel werken om hem af te knijpen en zal dan ook niet lukken dan is co te hoog. Boven de 0,5%.
Het monopoint injectiehuis van de 1.4 en de 1.6 is gelijk,maar de nozzel van de 1.6 heeft een grotere doorlaat.
Overigens scheelt het al een hele hoop als een blok gewoon fris is.
Heb ooit zo'n verse GT gereden en die was duidelijk véél sneller dan m'n eigen toenmalige GT (de grijze, indertijd nog met originele motor)
Heb de morette`s er uit gehaald en de orginele koplampen er in gezet. De units van de morette`s begonnen te roesten dus daar maar eerst nieuwen voor bestellen. Ook die rare rondjes die op de mistlampen gespoten waren er maar afgehaald.