Hey,
Ik heb last van een hele rare storing;
Het gaat over een 1.4i GT, monopoint bosch A2.2
Als ik de auto vanuit koud start, loopt ie goed. Ik vind het verhoogd stationait wat laag(1250rpm) maargoed. Warmrijden, niks aan de hand.
Nu komt het, als k de auto uit zet, en em korte tijd later start, na bijv een korte boodschap, loopt ie heeeel beroerd.
Stationair is zwaar onder toeren, met afslaan als gevolg... Optrekken en door trekken geen vermogen. Als ik mn gaspendaal op 1 punt hou valt ie toch terug in toeren... tot afslaan.
Als ie weer op temp. is (koelvloeistof) is alles ineens weer WEG! en trekt ie gewoon weer goed.... Wie o wie kent deze storing...
Recent vervangen zijn;
- gaskleppot. meter en stappenmotor
- bougies
- temp. sensor koelvloeistof voor ECU
Thanks!
Rare storing, inhouden Opgelost, sensoren FAQ!!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Rare storing, inhouden Opgelost, sensoren FAQ!!
Last edited by RichardRR on TueApr29, 2008 4:52:44 PM, edited 1 time in total.
Ax is back
Je hebt een type 1 GT he?
Ik zou je dan iig aanraden je injectie/ECU/sensoren kabelboom eruit halen (is niet zo heel veel werk) en nalopen/repareren opnieuw inpakken. Is een zwak punt en geeft veel storingen. Ook de ontsteking/startmotor/dynamo zou ik doen.....
Heb ik ook gedaan met mn type 1 GT toen ik hem heb gekocht. Die had ook een storing die lijkt op wat jij beschrijft, maar ik heb het niet meer meegemaakt.... Bij die is toendertijd bij een garage ook de temp sensor vervangen en die hadden dus wel de blauwe vervangen Vandaar mijn opmerking!
Ik zou je dan iig aanraden je injectie/ECU/sensoren kabelboom eruit halen (is niet zo heel veel werk) en nalopen/repareren opnieuw inpakken. Is een zwak punt en geeft veel storingen. Ook de ontsteking/startmotor/dynamo zou ik doen.....
Heb ik ook gedaan met mn type 1 GT toen ik hem heb gekocht. Die had ook een storing die lijkt op wat jij beschrijft, maar ik heb het niet meer meegemaakt.... Bij die is toendertijd bij een garage ook de temp sensor vervangen en die hadden dus wel de blauwe vervangen Vandaar mijn opmerking!
Net even mn ECU uit laten lezen, geen storingen... maar ze zeiden al dat de diagnose bij die ecu's heeel beperkt is.
Die monteur had het over de lambda, hij vertelde dat de voorverwarming stuk kon zijn.... heeft iemand dat hier al eens mee gemaakt? En leidt dat tot deze storing..?
Kabelboom nalopen is een goeie tip, ga ik ook doen... kan natuurlijk nooit kwaad.
Die monteur had het over de lambda, hij vertelde dat de voorverwarming stuk kon zijn.... heeft iemand dat hier al eens mee gemaakt? En leidt dat tot deze storing..?
Kabelboom nalopen is een goeie tip, ga ik ook doen... kan natuurlijk nooit kwaad.
Ax is back
Klopt, bij die oude monopoint injecties gaat er maar heel weinig langs de ECU.
Voorverwarming lambda geen ervaring mee, maar wat ik wel weet, als de lambda stuk is (dat heb ik wel gehad) is je verbruik hoog (1 op 10 of erger, terwijl een GTinjectie 1 op 13-17 normaal zou moeten doen). En meurt het binnen heel erg naar benzine. Als hijzichzelf verzuipt tijdens het uitvallen trouwens, moet je ook sterk benzine ruiken!
Voorverwarming lambda geen ervaring mee, maar wat ik wel weet, als de lambda stuk is (dat heb ik wel gehad) is je verbruik hoog (1 op 10 of erger, terwijl een GTinjectie 1 op 13-17 normaal zou moeten doen). En meurt het binnen heel erg naar benzine. Als hijzichzelf verzuipt tijdens het uitvallen trouwens, moet je ook sterk benzine ruiken!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Het is opgelost,
Na vervangen lambdasonde zijn de problemen voorbji;
Interessant voor de sensoren FAQ:
- Inhouden bij koud, en warm wanneer de motor even heeft afgestaan
- Oorzaak, de VOORVERWARMING van de lambdasonde sensor kapot
- De motor gaat niet in een noodloop, omdat ie denkt dat de lambda de goeie waarden doorgeeft. Het mengsel wordt daardoor bij een afgekoelde lambda veeeel te arm.
- Dit komt er NIET uit bij het uitlezen van je ECU
Bedankt voor de reacties!
Na vervangen lambdasonde zijn de problemen voorbji;
Interessant voor de sensoren FAQ:
- Inhouden bij koud, en warm wanneer de motor even heeft afgestaan
- Oorzaak, de VOORVERWARMING van de lambdasonde sensor kapot
- De motor gaat niet in een noodloop, omdat ie denkt dat de lambda de goeie waarden doorgeeft. Het mengsel wordt daardoor bij een afgekoelde lambda veeeel te arm.
- Dit komt er NIET uit bij het uitlezen van je ECU
Bedankt voor de reacties!
Ax is back