Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
Nou het is zover. De AX is nu eindelijk na 4 maanden volledig terug. En er optisch in ieder geval beter van geworden. Wegligging is er ook flink op vooruit gegaan. Nu maar hopen dat er na de jaren geen mankementen komen die toch met de aanrijding te maken hebben gehad.
Vanavond is de striping erop gegaan. Retro Reflecterend. Kost wat... Maar ziet er echt onwijs gaaf uit. Reageert met ieder soort licht weer anders. Rood lijkt nu niet te reflecteren maar dat komt door de enorme bak licht van de flitser dat zwart overheerst.
Het erop zetten:
Even flitsen tijdens het erop zetten:
Nieuwe merkjes zonder flits:
En met flits:
Zijkant zonder flits:
Met flits:
Blinderen van de voorruit. Echt heerlijk dat dat er weer op zit. Rijd echt veel lekkerder.
AX EFFECT met flits:
En buiten met flits:
Vanavond is de striping erop gegaan. Retro Reflecterend. Kost wat... Maar ziet er echt onwijs gaaf uit. Reageert met ieder soort licht weer anders. Rood lijkt nu niet te reflecteren maar dat komt door de enorme bak licht van de flitser dat zwart overheerst.
Het erop zetten:
Even flitsen tijdens het erop zetten:
Nieuwe merkjes zonder flits:
En met flits:
Zijkant zonder flits:
Met flits:
Blinderen van de voorruit. Echt heerlijk dat dat er weer op zit. Rijd echt veel lekkerder.
AX EFFECT met flits:
En buiten met flits:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
super vet mark!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Thx. Het licht nu natuurlijk wel allemaal extra op. Flits licht van een camera is natuurlijk wel heel fel. Maar een Xenon lamp erop zal ook wel een leuk effect geven.
Morgenochtend nog even de randen van de blindeerfolie aanstrijken. De ruit zit erin met ontzettend veel kit. De kit zit vlakbij het gedeelte van de ruit waar je al doorheen kan kijken. Dat is dus een probleem met blinderen. Folie wil altijd een beetje bubbelen op een bolle ruit. Als je dan nog 2cm extra ruit hebt achter die zwarte rand heb je wat meer speling.
Moet alleen niet gaan vriezen vannacht. Heb nu me voorruit al ingepakt. Blindeerfolie is natuurlijk nog nat. Geen idee wat er gebeurd als dat bevriest. Wil het niet weten ook.
Morgenochtend nog even de randen van de blindeerfolie aanstrijken. De ruit zit erin met ontzettend veel kit. De kit zit vlakbij het gedeelte van de ruit waar je al doorheen kan kijken. Dat is dus een probleem met blinderen. Folie wil altijd een beetje bubbelen op een bolle ruit. Als je dan nog 2cm extra ruit hebt achter die zwarte rand heb je wat meer speling.
Moet alleen niet gaan vriezen vannacht. Heb nu me voorruit al ingepakt. Blindeerfolie is natuurlijk nog nat. Geen idee wat er gebeurd als dat bevriest. Wil het niet weten ook.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
't Ding is weer bruuT als vanouds. Misschien zelfs nog een stapje méér!
Naja, 't zou wel uniek zijn: frost-effect op je voorruit.Mark wrote:Moet alleen niet gaan vriezen vannacht. Heb nu me voorruit al ingepakt. Blindeerfolie is natuurlijk nog nat. Geen idee wat er gebeurd als dat bevriest. Wil het niet weten ook.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zo we zijn weer wat problemen en upgrades verder. Lekkage is opgelost. Ze hebben de voorruit er opnieuw ingezet. Was niet goed gedaan blijkbaar. Hierbij is mijn blindering beschadigd.
Dat heb ik er vanmiddag afgehaald. En dan heb je een lijmlaag op je voorruit die je er gewoon niet afkrijgt. Maar goed die kosten zijn voor het schadeherstel bedrijf. Dinsdag avond wordt de voorruit weer opnieuw geblindeerd. Voor de zoveelste keer.
Maar ook positieve dingen. Sinds gisteren Xenon in de AX. Wat een baggerweer was het. Telkens ff naar buiten en tussen de buien door de set ingebouwd:
Geeft echt een enorme berg licht. Alleen groot licht ziet er nu een beetje bagger uit. Xenon en dan 100 watt halogeen ernaast. Zal nog wel foto's plaatsen binnenkort. Was zulk baggerweer dat ik alle kabels nog ff netjes weg moet werken. En damn dat zijn er best veel.
Dat heb ik er vanmiddag afgehaald. En dan heb je een lijmlaag op je voorruit die je er gewoon niet afkrijgt. Maar goed die kosten zijn voor het schadeherstel bedrijf. Dinsdag avond wordt de voorruit weer opnieuw geblindeerd. Voor de zoveelste keer.
Maar ook positieve dingen. Sinds gisteren Xenon in de AX. Wat een baggerweer was het. Telkens ff naar buiten en tussen de buien door de set ingebouwd:
Geeft echt een enorme berg licht. Alleen groot licht ziet er nu een beetje bagger uit. Xenon en dan 100 watt halogeen ernaast. Zal nog wel foto's plaatsen binnenkort. Was zulk baggerweer dat ik alle kabels nog ff netjes weg moet werken. En damn dat zijn er best veel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
opplakken sideskirts
hoe heb jij nou je sideskirts en wielkastverbreders gelijmt?
nog tips?
want het word eindelijk mooi weer dus moeten ze er bij mij ook op
groetjes
nog tips?
want het word eindelijk mooi weer dus moeten ze er bij mij ook op
groetjes
Re: opplakken sideskirts
Gekit maar ik denk dat mark het niet zelf heeft gedaanhomiethomie wrote:hoe heb jij nou je sideskirts en wielkastverbreders gelijmt?
nog tips?
want het word eindelijk mooi weer dus moeten ze er bij mij ook op
groetjes
Hele late reactie... Maar gekit inderdaad. Ik had het wel zelf gedaan. Maar de ene kant werd er profesioneel afgereden door die mercedes. En is er door de schadehersteller nog wat strakker opgezet.
En ook door hun werd het omschreven als "een kl*te werk". Gaven ook geen garantie op de skirts.
En ook door hun werd het omschreven als "een kl*te werk". Gaven ook geen garantie op de skirts.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
je antwoord kun je hier vinden:Nitroën wrote:Cker een vette AX Heel mooi!
Pasten die witte zijknippers van de Xsara er trouwens zonder aanpassingen in?
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15336
Spreken is goud, Ductape is zilver.
De laatste stappen van het project worden genomen. Als het goed is ga ik zaterdag deze schadewagen ophalen.
Peugeot 106 XS 1.6i 8v. 1997. 117000km gelopen.
Uiteindelijke is het de bedoeling dat bak en motor in de AX verdwijnen.
Zijn er nuttige tips waar ik rekening mee moet houden?
Passen de schakelstangen zonder meer op de versnellingsbak? En de motorsteunen?
De draadboom zal wel weer niet passen naar binnen toe. Dat zal weer meten en proberen worden. Ik heb al 106 4 gaats voorpoten en 106 aandrijfassen. Dat zou dan geen probleem moeten zijn.
Denk ook wel verstandig om preventief de koppakking en klepseals te vervangen?
Peugeot 106 XS 1.6i 8v. 1997. 117000km gelopen.
Uiteindelijke is het de bedoeling dat bak en motor in de AX verdwijnen.
Zijn er nuttige tips waar ik rekening mee moet houden?
Passen de schakelstangen zonder meer op de versnellingsbak? En de motorsteunen?
De draadboom zal wel weer niet passen naar binnen toe. Dat zal weer meten en proberen worden. Ik heb al 106 4 gaats voorpoten en 106 aandrijfassen. Dat zou dan geen probleem moeten zijn.
Denk ook wel verstandig om preventief de koppakking en klepseals te vervangen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Brandstofpomp wisselen? Waarom dat dan. Ik rij nu ook nog steeds met mijn 1.1i pomp. Die pompt toch zat benzine rond voor een 1.6i. Gemiddeld zou die 1.6 1 op 13.7 moeten lopen. Das zuiniger dan dat ik nu met mijn 1.4 rij. ( 1 : 12.5 )TTF wrote:je moet even uitvinden hoe de kabelboom werkt maar verder is het plug & play (vergeet de brandstofpomp ook niet om te wisselen)
geloof dat chris iemand wist die veel verstand had van de kabelboom
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ja mijn broertje heeft het nu al 2x gedaan (zowel type 1 als 2) ik kan het eventueel ook aanpassen gezien ik de instructies ergens op papier heb staan. We kunnen het zo aanpassen dat het lijkt alsof het orgineel fabrieksaf is.
En ik vind het ook niet erg om te helpen ermee is een leuk project.
De brandstof pomp hoeft niet perse verwisselt te worden maar gezien het een zeer simpel klusje is zou ik dit wel doen, hier rijd een type1 ax rond met een gti mp blok zonder probs.
Blok zou ik gewoon laten voor wat het is of de koppaking moet bij het oliekanaal lekken, de klepseals zullen gewoon goed zijn en daar zou ik vanaf bijven.
Motersteunen en schakelstangen passen zonder problemen.
Leuke basis overgens en met de 90pk gaat het een debiel koppelding worden ik heb wellicht ook wat interesse in kleine onderdeeltjes van de 106 sloper.
En ik vind het ook niet erg om te helpen ermee is een leuk project.
De brandstof pomp hoeft niet perse verwisselt te worden maar gezien het een zeer simpel klusje is zou ik dit wel doen, hier rijd een type1 ax rond met een gti mp blok zonder probs.
Blok zou ik gewoon laten voor wat het is of de koppaking moet bij het oliekanaal lekken, de klepseals zullen gewoon goed zijn en daar zou ik vanaf bijven.
Motersteunen en schakelstangen passen zonder problemen.
Leuke basis overgens en met de 90pk gaat het een debiel koppelding worden ik heb wellicht ook wat interesse in kleine onderdeeltjes van de 106 sloper.