Storingen bekend? wat nu?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Conclusie... ECU maakt geen fouten, maar het monopoint systeem is gelukkig simpel genoeg gebouwd dat er veel langs de computer gaat en er dus veel storingen kunnen zijn zonder storingscode.
Klein afwijkende sensor waardes vind ie inderdaad geen storing, maar van een kleine afwijking valt ie echt niet zo snel uit.
Ik zou het zoeken in de dingen waar de ECU niets van weet, kans is groot dat het daarin zit.
Leuke vraag trouwens, hoe valt die auto uit? ineens? of met lange aanloop/gestotter?
Klein afwijkende sensor waardes vind ie inderdaad geen storing, maar van een kleine afwijking valt ie echt niet zo snel uit.
Ik zou het zoeken in de dingen waar de ECU niets van weet, kans is groot dat het daarin zit.
Leuke vraag trouwens, hoe valt die auto uit? ineens? of met lange aanloop/gestotter?
Nou het is vooral als ik al een tijdje rijd. Ik heb zelf het idee als ik lang op hogere dezelfde snelheid rijd, bijvoorbeeld op de snelweg. Ineens begint de auto in te houden. Gas geven werkt niet, dan klinkt het of dat ie verzuipt.
Als ik de koppeling intrap valt de auto uit.
De auto valt ook uit als ik m op zn kop geef dus als ik hoog in de toeren ga. denk aan 70 in zn 2 (met gemak met een 4bak ). Dat doet ie wel, maar na ongeveer 1 minuut begint ie dan weer in te houden en uitvallen.
Ik weet wel dat de auto bij lage toeren veel minder uit valt.
Heel jammer van zo'n vlot autootje om niet door te kunnen trekken
Als ik de koppeling intrap valt de auto uit.
De auto valt ook uit als ik m op zn kop geef dus als ik hoog in de toeren ga. denk aan 70 in zn 2 (met gemak met een 4bak ). Dat doet ie wel, maar na ongeveer 1 minuut begint ie dan weer in te houden en uitvallen.
Ik weet wel dat de auto bij lage toeren veel minder uit valt.
Heel jammer van zo'n vlot autootje om niet door te kunnen trekken
Benieuwd hoe geweldig die AX is:P
Okay nou, ik zal even typen wat ik denk dan
verzuipen kan te maken hebben met lambda, maar, ik weet uit ervaring dat de auto dan ook bij lage toeren echt niet wil, + je verbruik naar het 4 dubbele.
Zoals jij het nu zegt krijg ik juist het gevoel dat ie een tekort heeft; ik zou eerst eens proberen je brandstof pomp te vervangen.
Die storing met lampje weet ik dan zo ook even niet; maar die moet je denk ik eerst weer eens krijgen, en dan meteen uitlezen...
verzuipen kan te maken hebben met lambda, maar, ik weet uit ervaring dat de auto dan ook bij lage toeren echt niet wil, + je verbruik naar het 4 dubbele.
Zoals jij het nu zegt krijg ik juist het gevoel dat ie een tekort heeft; ik zou eerst eens proberen je brandstof pomp te vervangen.
Die storing met lampje weet ik dan zo ook even niet; maar die moet je denk ik eerst weer eens krijgen, en dan meteen uitlezen...
Ja de lambda heb ik vervangen!! Maar ik begin mezelf ook af te vragen of die goed is . Heel soms houd de auto in bij lage toeren, als ik m net gestart heb. Dit kan natuurlijk ook komen omdat de lambda nog niet op de juiste temperatuur is en dan nog niet goed werkt. Er zijn zoveel auto's die op het begin even haperen met wegrijden.
Mijn verbruik was ook verviervoudigd maar dat kwam omdat ik de stekkers van de lambda per ongeluk verkeerd om had aangesloten.
Maar stel dat het de lamda is, zouden de codes aan het begin van deze topic er mee te maken kunnen hebben?
Mijn verbruik was ook verviervoudigd maar dat kwam omdat ik de stekkers van de lambda per ongeluk verkeerd om had aangesloten.
Maar stel dat het de lamda is, zouden de codes aan het begin van deze topic er mee te maken kunnen hebben?
Benieuwd hoe geweldig die AX is:P
Uhu.AleXXX wrote:Oooww serieus?? Dan istie inderdaad overleden... Haha btje dom dus
't Ene stekkertje is namelijk voor de voeding van de voorverwarmingsweerstand in de sensor. (de sensor begint namelijk pas vanaf een bepaalde, vrij hoge temperatuur z'n werk goed te doen. Normaal wordt de sensor op temperatuur gehouden door de uitlaatgassen (en de daardoor opgewarmde downpipe), maar bij koude start is de koel -logisch- nogal koud en heeft de sensor een hulpje nodig om snel op temperatuur te komen.)
De ECU zet daarom tijdelijk 12V op die voorverwarmingsweerstand om de sensor snel op werktemperatuur te krijgen.
't Andere stekkertje is dus voor de sensor zelf.
Als je die twee stekkertjes omwisselt, komt die 12V op de sensor te staan en NIET op de voorverwarmingsweerstand. Resultaat: je blaast de sensor op, met als gevolg dat de ECU nog steeds geen juiste uitlaatgas-meting kan doen (ook al wissel je de stekkers om en zitten ze daarna wèl goed).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Oke, das heel duidelijk uitgelegd.. Ik had al het idee dat het niet goed kon zijn...
Ik zal vanav eens een foto nemen van de aansluiting want ik had een lambdasonde van een type 2 in een type 1 gezet, en zijn de stekkeraansluitingen iets anders en zijn dan een andere kleur.
Mar een type2 lambda moet wel dezelfde werking hebben, er zijn namelijk heel weinig type 1 sensors.
Ik zal vanav eens een foto nemen van de aansluiting want ik had een lambdasonde van een type 2 in een type 1 gezet, en zijn de stekkeraansluitingen iets anders en zijn dan een andere kleur.
Mar een type2 lambda moet wel dezelfde werking hebben, er zijn namelijk heel weinig type 1 sensors.
Benieuwd hoe geweldig die AX is:P
Nou ja, na een hoop gesleutel, gekreun en zweet is het me nog niet gelukt om de auto goed te laten lopen.
Sterker nog, hij start niet eens meer!! Ik heb veel vervangen, complete injectie + spruitstuk + ECU van een 1.4 uit een BX.
Temperatuursensor vervangen, 3 lambdasondes geprobeerd.
Dat heeft allemaal geen resultaat.
Ik heb r twee weken over nagedacht en ik ga niet meer met deze auto aan de slag, dat gaat boven mij petje .
Ik verkoop de auto in onderdelen of je kunt m ophalen in zn geheel. Ik heb hem hier op het forum te koop staan. Als je nog zin hebt in een echte uitdaging, kijk dan maar bij deze link!!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 334#226334
Sterker nog, hij start niet eens meer!! Ik heb veel vervangen, complete injectie + spruitstuk + ECU van een 1.4 uit een BX.
Temperatuursensor vervangen, 3 lambdasondes geprobeerd.
Dat heeft allemaal geen resultaat.
Ik heb r twee weken over nagedacht en ik ga niet meer met deze auto aan de slag, dat gaat boven mij petje .
Ik verkoop de auto in onderdelen of je kunt m ophalen in zn geheel. Ik heb hem hier op het forum te koop staan. Als je nog zin hebt in een echte uitdaging, kijk dan maar bij deze link!!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 334#226334
Benieuwd hoe geweldig die AX is:P
Niet zo snel opgeven joh!!!
Zo moeilijk kan het niet zijn, het is een AX
controleer serieus eerst eens die massa punten (carosserie en vbak) want met die niet goed (ervaring hierzo!!!) werkt niets lekker en kan die heel beroerd lopen
Zo moeilijk kan het niet zijn, het is een AX
controleer serieus eerst eens die massa punten (carosserie en vbak) want met die niet goed (ervaring hierzo!!!) werkt niets lekker en kan die heel beroerd lopen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Maar het probleem is dat de auto dus helemaal niet meer start, kheb een broer die monteur is die heeft gekeken en kwam er ook niet uit.
Aangezien ik nog gewoon op school zit en niet zo super thuis ben in auto's is het voor mij ook gauw te moeilijk!!
Verder heb ik nu ook een aanbieding gekregen voor een 106 rallye, en dat klinkt ook wel heel aantrekkelijk
Maar ik heb wel heel veel geleerd van de AX, en van t forum int bijzonder natuurlijk van Grietje
Ik vond t leuk om r aan te werken, maar ik wil gewoon zekerheid hebben dat ik binnen nu en 3 dagen zonder problemen kan blijven rijden. Ik heb geen tijd om rustig aan te klussen hoe leuk het ook is.
Aangezien ik nog gewoon op school zit en niet zo super thuis ben in auto's is het voor mij ook gauw te moeilijk!!
Verder heb ik nu ook een aanbieding gekregen voor een 106 rallye, en dat klinkt ook wel heel aantrekkelijk
Maar ik heb wel heel veel geleerd van de AX, en van t forum int bijzonder natuurlijk van Grietje
Ik vond t leuk om r aan te werken, maar ik wil gewoon zekerheid hebben dat ik binnen nu en 3 dagen zonder problemen kan blijven rijden. Ik heb geen tijd om rustig aan te klussen hoe leuk het ook is.
Benieuwd hoe geweldig die AX is:P
Ja starten deed mijn TRS ook niet!
En als ik hem heel zelden wel aan de praat kreeg liep ie zwaar belabberd
Ik heb ook echt te lang gezocht, bleek gewoon simpele massa storing te zijn, die bout was verrot.. Nieuw massapuntje gemaakt, taadaa, alle problemen over
En die AX voor mij? heb er al 3 en geen geld
En als ik hem heel zelden wel aan de praat kreeg liep ie zwaar belabberd
Ik heb ook echt te lang gezocht, bleek gewoon simpele massa storing te zijn, die bout was verrot.. Nieuw massapuntje gemaakt, taadaa, alle problemen over
En die AX voor mij? heb er al 3 en geen geld
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).