olie druppelt
Moderators: denny, vtspower, webmasters
olie druppelt
Ok, eerst ff omschrijving: ik heb een nieuwe baan en rijd sindsdien 150 km/dag, vooral snelweg, met regelmatig file.
Hiervoor heb ik zelden meer dan 50 km/dag gereden.
(Ik denk: misschien is het een factor).
Gisteren zag ik dat er een paar druppels olie onder mijn auto lagen.
Vanmiddag heb ik er op gelet en op de parkeerplaats waar ie een ~1 uur stil stond waren een paar druppels gevallen.
Zou evt iets kunnen zijn om zorgen over te maken.. :S
Even naar de motor gekeken, van onder zag ik dit:
Iemand enig idee waar dit in de buurt zit?
Aan de bovenkant zag ik maar 1 be-olied stukje..
bij de luchtinlaat denk ik?
Iemand ideeen,tips,etc?
Hiervoor heb ik zelden meer dan 50 km/dag gereden.
(Ik denk: misschien is het een factor).
Gisteren zag ik dat er een paar druppels olie onder mijn auto lagen.
Vanmiddag heb ik er op gelet en op de parkeerplaats waar ie een ~1 uur stil stond waren een paar druppels gevallen.
Zou evt iets kunnen zijn om zorgen over te maken.. :S
Even naar de motor gekeken, van onder zag ik dit:
Iemand enig idee waar dit in de buurt zit?
Aan de bovenkant zag ik maar 1 be-olied stukje..
bij de luchtinlaat denk ik?
Iemand ideeen,tips,etc?
Die olie bovenop is vrij 'normaal'
Onderop lijkt mij de krukaskeering aan bakzijde... Ook die lekt bij veel AXjes (waaronder de mijne)
Verbruik olie in de gaten houden en nouja, het is ook gewoon te vervangen (alleen dan moet je bak eraf..)
Als het ernstig word slijt je koppeling hard weg; maar dan moet de bak er toch af dus is die keering ook t probleem niet meer...
heb je al eens aan de olie geroken? Als je sythetische motorolie heb zou het verschil in vbak/motorolie goed te ruiken moeten zijn
Onderop lijkt mij de krukaskeering aan bakzijde... Ook die lekt bij veel AXjes (waaronder de mijne)
Verbruik olie in de gaten houden en nouja, het is ook gewoon te vervangen (alleen dan moet je bak eraf..)
Als het ernstig word slijt je koppeling hard weg; maar dan moet de bak er toch af dus is die keering ook t probleem niet meer...
heb je al eens aan de olie geroken? Als je sythetische motorolie heb zou het verschil in vbak/motorolie goed te ruiken moeten zijn
Correctie: de koppeling slijt niet, maar wordt gewoon heel glad van de olie, waardoor er geen grip meer is en de boel gewoon doorslipt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
omdat het slijt, zal het eerder bot wordenGTi Ruudje wrote:scherpgrietje wrote:dat bedoel ik idd.. En door t slippen slijt ie dan uiteindelijk wel.....MNM(tm) wrote:Correctie: de koppeling slijt niet, maar wordt gewoon heel glad van de olie, waardoor er geen grip meer is en de boel gewoon doorslipt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
totdat het zo dun is dat het weer scherp isDuFF wrote:omdat het slijt, zal het eerder bot wordenGTi Ruudje wrote:scherpgrietje wrote:dat bedoel ik idd.. En door t slippen slijt ie dan uiteindelijk wel.....MNM(tm) wrote:Correctie: de koppeling slijt niet, maar wordt gewoon heel glad van de olie, waardoor er geen grip meer is en de boel gewoon doorslipt.
sorry.. maar weer ontopic
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
..euuhh, ja on topic
ik ga het verbruik idd in de gaten houden.. is het de moeite waard om snel actie te ondernemen of is het "als ie versleten is merk je het zelf wel" ?
En ik heb niet zo'n verstand van motormonteerwerk, maar aangezien het aan de onderkant zit is dit vast een dure klus om te laten doen... :-S
Naja, zal ik maar nog niet de huid van de beer betalen voordat ie geschoten is
goed nieuws, vanavond geen drupjes morgenochtend weer checken en dan ff ruiken... wat voor olie er in zit weet ik niet en ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe, euh, olie ruikt.. denk ik? kweenie...
ik ga het verbruik idd in de gaten houden.. is het de moeite waard om snel actie te ondernemen of is het "als ie versleten is merk je het zelf wel" ?
En ik heb niet zo'n verstand van motormonteerwerk, maar aangezien het aan de onderkant zit is dit vast een dure klus om te laten doen... :-S
Naja, zal ik maar nog niet de huid van de beer betalen voordat ie geschoten is
goed nieuws, vanavond geen drupjes morgenochtend weer checken en dan ff ruiken... wat voor olie er in zit weet ik niet en ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe, euh, olie ruikt.. denk ik? kweenie...
hahaha, nou, vbak olie MEURT
daarvan ga je over je nek, serieus.
Sythetische motorolie niet (ruikt bijna niet, ja beetje verbrand meestal als t uit je motorkomt), maaaaaaaaar de meeste goedkopere olien zijn ook uhhhhh..... niet synthetisch dus ruiken ook behoorlijk.....
Maar ik weet wel bijna zeker dat het motorolie is hoor, maar als je vbak zonder komt te staan gaat ie stuk, dus het is wel iets om 300% zeker te weten.
En laten vervangen, uhm tja, geen idee eigenlijk. Zoveel werk is het niet... Koppeling is ook niet zo duur... (je V bak moet alleen even los... met brug en juist gereedschap is dat niet zon bigdeal.....)
daarvan ga je over je nek, serieus.
Sythetische motorolie niet (ruikt bijna niet, ja beetje verbrand meestal als t uit je motorkomt), maaaaaaaaar de meeste goedkopere olien zijn ook uhhhhh..... niet synthetisch dus ruiken ook behoorlijk.....
Maar ik weet wel bijna zeker dat het motorolie is hoor, maar als je vbak zonder komt te staan gaat ie stuk, dus het is wel iets om 300% zeker te weten.
En laten vervangen, uhm tja, geen idee eigenlijk. Zoveel werk is het niet... Koppeling is ook niet zo duur... (je V bak moet alleen even los... met brug en juist gereedschap is dat niet zon bigdeal.....)
Naja, niet zo'n big deal...:grietje wrote:En laten vervangen, uhm tja, geen idee eigenlijk. Zoveel werk is het niet... Koppeling is ook niet zo duur... (je V bak moet alleen even los... met brug en juist gereedschap is dat niet zon bigdeal.....)
- draagarmen moeten los
- assen moeten eruit (dus bak-olie loopt eruit èn de keerringen moeten meteen vervangen worden!)
- V-bak moet er helemaal af (en indien nodig goeD schoon gemaakt worden)
- Motorolie moet eruit (waardoor je een NIEUW koperen ringetje om de carterdop moet doen!)
- Krukaskerring moet eruit en een nieuwe er terug in (MOET BESLIST ABSOLUUT RECHT, anders gaat 'ie in no-time wéér lekken!)
- En omdat de bak nu toch al los is, en er blijkbaar al plannen waren om meteen de koppeling te vervangen: kun je nu ook meteen doen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Nee ik vind het geen bigdeal nog steedsMNM(tm) wrote:Naja, niet zo'n big deal...:grietje wrote:En laten vervangen, uhm tja, geen idee eigenlijk. Zoveel werk is het niet... Koppeling is ook niet zo duur... (je V bak moet alleen even los... met brug en juist gereedschap is dat niet zon bigdeal.....)
- draagarmen moeten los
- assen moeten eruit (dus bak-olie loopt eruit èn de keerringen moeten meteen vervangen worden!)
- V-bak moet er helemaal af (en indien nodig goeD schoon gemaakt worden)
- Motorolie moet eruit (waardoor je een NIEUW koperen ringetje om de carterdop moet doen!)
- Krukaskerring moet eruit en een nieuwe er terug in (MOET BESLIST ABSOLUUT RECHT, anders gaat 'ie in no-time wéér lekken!)
- En omdat de bak nu toch al los is, en er blijkbaar al plannen waren om meteen de koppeling te vervangen: kun je nu ook meteen doen.
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
Ik heb exact dezelfde lekkage gehad ... bij mij hielp het toen om een flesje leaklock (www.leaklock.com) bij de olie te gooien. Te koop bij Brezan.
Verhaal is dat keerringen niet goed tegen olie kunnen en uitdrogen. Hierdoor gaan ze lekken. Een stapje verder is dat ze scheuren.
Zolang ze alleen uitgedroogd zijn zou dit spul moeten werken...
Mijn AX lekte 1l per 4000km. Nadat ik dit spul ging gebruiken stopte de lekkage volledig. Heb er uiteindelijk nog een jaar /20.000km zonder enige lekkage mee gereden voor de AX wegging.
Verhaal is dat keerringen niet goed tegen olie kunnen en uitdrogen. Hierdoor gaan ze lekken. Een stapje verder is dat ze scheuren.
Zolang ze alleen uitgedroogd zijn zou dit spul moeten werken...
Mijn AX lekte 1l per 4000km. Nadat ik dit spul ging gebruiken stopte de lekkage volledig. Heb er uiteindelijk nog een jaar /20.000km zonder enige lekkage mee gereden voor de AX wegging.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 4
- Joined: FriApr11, 2008 3:55:01 PM
- Location: Schoik (Schaijk, N-Br)
Nee, maar door weer, zon, warmte zetten materialen uit/ en het kan best zijn dat er, als het een klein lek was, er nu vuil ofzo voor is komen te zittenraoel wrote:hmm, ik zit heel erg te twijfelen of ik me zorgen moet maken en actie moet ondernemen.. er heeft al een week geen olie meer gelekt.. lijkt heel tijdelijk geweest te zijn.. kan dat???
Ik zou je als ik jou was echt niet zon zorgen maken. Gewoon je olie op pijl houden en over een jaar ofzo, als je geld over heb naar de garage brengen
Mijn GT lekt ook daaro, verbruikt ongeveer liter olie op de, nou, 1500 km? En alles daar onder is ranzig. Maar hij rijd er niet minder om hoor