
Sébastien aka Speederdd Ax GT Carb '90/Leon '02 TDI 110
Moderator: webmasters
Gisteren wat aan de Ax gedaan .....
Something missing :
Een beetje later zit de HC van een Saxo erop :

Na het onluchten hebben we dan een mooie fles over :

Mijn mooie remmen :

Globale zicht :

nog een update :

Verder hebben we nog aan de achteras geknutseld, die was veel minder goed dan verwacht maar een deel van de prolbemen zijn opgelost.
Een van de bout van de torsiestaaf was erin afgebroken en die torsiestaaf zal ook muurvast. Mijn conclusie is dat de vorige eigenaar de as verlaagd heeft door de arm aan de anderkan volledig eraf te halen. Hierdoor kan de as ofwel heel laag staan, ofwel op oorspronkelijk hoogte, maar niet tussenin gezet worden. Opzich is het geen ramp, maar spijtig dat ik het pas nu ontdekt.
Een tweede probleem, maar die hebben we opgelost is dat de antirollbar nooit gewerkt heeft. (een arm was te ver naar buiten en de tanden waren niet in de laatse stuk gekomen) Door wat klopen en draaien is dat in ordre gekomen, het scheelt serieus veel kwa wegligging.
Als laatste hebben we geprobeerd om de draagarmbrug onder de wagen krijgen, maar dit lukt langs geen kant : de bouten van de draagarmen zijn 2cm te ver uit elkaar om de brug te kunnen zetten.
Something missing :

Een beetje later zit de HC van een Saxo erop :

Na het onluchten hebben we dan een mooie fles over :

Mijn mooie remmen :

Globale zicht :

nog een update :

Verder hebben we nog aan de achteras geknutseld, die was veel minder goed dan verwacht maar een deel van de prolbemen zijn opgelost.
Een van de bout van de torsiestaaf was erin afgebroken en die torsiestaaf zal ook muurvast. Mijn conclusie is dat de vorige eigenaar de as verlaagd heeft door de arm aan de anderkan volledig eraf te halen. Hierdoor kan de as ofwel heel laag staan, ofwel op oorspronkelijk hoogte, maar niet tussenin gezet worden. Opzich is het geen ramp, maar spijtig dat ik het pas nu ontdekt.
Een tweede probleem, maar die hebben we opgelost is dat de antirollbar nooit gewerkt heeft. (een arm was te ver naar buiten en de tanden waren niet in de laatse stuk gekomen) Door wat klopen en draaien is dat in ordre gekomen, het scheelt serieus veel kwa wegligging.
Als laatste hebben we geprobeerd om de draagarmbrug onder de wagen krijgen, maar dit lukt langs geen kant : de bouten van de draagarmen zijn 2cm te ver uit elkaar om de brug te kunnen zetten.
Dat kan kloppen, dan moet je de brug aan de andere kant van de draagarm monteren, de assen waarover je draagarm draait lopen niet parallel. Waarschijnlijk hebben we het er straks tijdens BotS wel overSpeederdd wrote: Als laatste hebben we geprobeerd om de draagarmbrug onder de wagen krijgen, maar dit lukt langs geen kant : de bouten van de draagarmen zijn 2cm te ver uit elkaar om de brug te kunnen zetten.

Mooie vorderingen allemaal Sébastien.
Om even iets over Nigel duidelijk te maken, want ik zit even bij te lezen, en van wie die nu eigenlijk is...
Nigel is gewoon van mij hoor, dus formeel gesproken kan ik'm zo weer de weg op rijden.
Vind het grappig te lezen dat jij ervan overtuigd blijft dat Nigel de snelste AX GT Carburateur binnen de Club is. Ikzelf weet niet of dat echt zo is, qua topsnelheid heb ik daar mijn twijfels over maar van 0-130 is 'ie inderdaad héél snel.
Mocht er nu morgen iemand me van Brutus afhelpen dan komt Nigel gewoon terug.
Plannen heb ik er dan overigens wel mee en zal het een ex-carburateur worden.
Mocht iemand Brutus kopen, voor de vraagprijs, zal ik met behulp van Jeroen Bosma en diens MegaSquirt kennis en de verdere technische ondersteuning van Renard gaan zien of er MS2 in Nigel kan.
Dus...
Om even iets over Nigel duidelijk te maken, want ik zit even bij te lezen, en van wie die nu eigenlijk is...
Nigel is gewoon van mij hoor, dus formeel gesproken kan ik'm zo weer de weg op rijden.
Vind het grappig te lezen dat jij ervan overtuigd blijft dat Nigel de snelste AX GT Carburateur binnen de Club is. Ikzelf weet niet of dat echt zo is, qua topsnelheid heb ik daar mijn twijfels over maar van 0-130 is 'ie inderdaad héél snel.
Mocht er nu morgen iemand me van Brutus afhelpen dan komt Nigel gewoon terug.
Plannen heb ik er dan overigens wel mee en zal het een ex-carburateur worden.
Mocht iemand Brutus kopen, voor de vraagprijs, zal ik met behulp van Jeroen Bosma en diens MegaSquirt kennis en de verdere technische ondersteuning van Renard gaan zien of er MS2 in Nigel kan.
Dus...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
2Black wrote: Mocht iemand Brutus kopen, voor de vraagprijs, zal ik met behulp van Jeroen Bosma en diens MegaSquirt kennis en de verdere technische ondersteuning van Renard gaan zien of er MS2 in Nigel kan.
Dus...
Hmm, heel stiekum hoop ik dan dat je Brutus snel voor de vraagprijs verkoopt

Sébastien, bedankt voor de kop. Daar ga ik mijn best op doen om er weer wat moois van te maken.

het past zomaar, het geeft een directer reactie van de remmen en je moet de rem minder diep intrappen voor het zelfde resultaat als vroeger.DuFF wrote:hoofdremcilinder van een saxo dus?
wat is hier het voordeel van, past dit zomaar, of alleen omdat je 4-gaats onderstel hebt nu?
zou ik dat in mijn AX kunnen bouwen, en maakt dat uit op het 3gaats onderstel dat ik nu heb?
In mijn geval was het ook nodig omdat de remmen van 205 1.9 GTI grotere zuigers hebben als die van een Ax 3 gats.
De resultaat is goed, bijna even goed als een standaart saxo VTS (er was er een gisteren om te vergelijken)
Ziet er weer goed uit Sebas.
Als ik dit zo lees ga ik het weer jammer vinden dat ik mijn GTcarb heb verkocht... had deze best wel's naast de jouwe willen zetten voor een sprintje
Maar waarom nou weer ngk boogies? Stop er toch champion of bosch in.
De hrc moet idd wel een beetje in verhouding staan met wat er aan de wielen hangt qua remmerij.
Een ph3 dieseltje heeft toch dezelfde remmerij als een Furio?
Als ik dit zo lees ga ik het weer jammer vinden dat ik mijn GTcarb heb verkocht... had deze best wel's naast de jouwe willen zetten voor een sprintje

Maar waarom nou weer ngk boogies? Stop er toch champion of bosch in.
De hrc moet idd wel een beetje in verhouding staan met wat er aan de wielen hangt qua remmerij.
Een ph3 dieseltje heeft toch dezelfde remmerij als een Furio?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

NGK heb ik gekocht zonder hoop voor 15extra PK (op forums hebt jij altijd van die mensen die 20pk winnen met een No Fear sticker in combinatie met NGK bougies), maar na wat te lezen (op serieuser bronnen) was ik toch zeker dat het niet slecht kon zijn. De prijs was ook aan de kant van Bosch of Champion bougies (jaja voor NGK IridiumsRio97 wrote:Ziet er weer goed uit Sebas.
Als ik dit zo lees ga ik het weer jammer vinden dat ik mijn GTcarb heb verkocht... had deze best wel's naast de jouwe willen zetten voor een sprintje![]()
Maar waarom nou weer ngk boogies? Stop er toch champion of bosch in.
De hrc moet idd wel een beetje in verhouding staan met wat er aan de wielen hangt qua remmerij.
Een ph3 dieseltje heeft toch dezelfde remmerij als een Furio?

Geen idee over de Furio/ph3 1.5d

By the way, ik dacht dat een axclub lid een GT carb pas mocht verkopen als die een Ax Sport gekocht had, ik wist niet dat het zomaar mocht. Of hebt jij een Ax Sport gekocht ????



Die Weber 44 DCNF is bijna bij me (hij komt van UK) en zou komen met een goeie sproeiers setup voor een TU 1.4, we zien wel...
Beste Nigel,
Hopelijk komt je snel vrij, binnen 1 à 2 maanden wil ik graag met je sprinten.
Ik laat je nog iets weten als ik mijn nieuwe kop hebt, mijn baas verwent me weer (spaghetti, carb, nokkenas, gevlakte kop met nieuwe seals, enz ....)
See you,
Speederdd's black GT.