Schokdemers, Koni geel, Bilstein, Spax
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schokdemers, Koni geel, Bilstein, Spax
aangezien mijn schokdempers al flink wat levenservaring hebben ben ik opzoek naar wat anders.
tijdens mijn zoektocht op internet ben ik de volgende merken tegen gekomen voor de ax/106
- Koni geel verstelbaar (maar alleen in gedemonteerde toestand??)
- Spax verstelbaar
- Bilstein d8
- Kw set (schokdempers + veren -55mm voor 106 )
ervaringen, tips, meningen enz zijn welkom
tijdens mijn zoektocht op internet ben ik de volgende merken tegen gekomen voor de ax/106
- Koni geel verstelbaar (maar alleen in gedemonteerde toestand??)
- Spax verstelbaar
- Bilstein d8
- Kw set (schokdempers + veren -55mm voor 106 )
ervaringen, tips, meningen enz zijn welkom
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
ik ben zeer tervreden over mijn gele verstelbare koni's.. oude techniek, maar wel bewezen techniek..
je verstelt ze toch maar 1 keer (of je moet het net zo doen als ik.. eerst je hele kofferbak vol audio gooien, dan verlagen, dan gele koni's, dan alle audio eruit, weer verlagen, en dan weer bijstellen.. maar dat is eigenlijk niet nodig )
je verstelt ze toch maar 1 keer (of je moet het net zo doen als ik.. eerst je hele kofferbak vol audio gooien, dan verlagen, dan gele koni's, dan alle audio eruit, weer verlagen, en dan weer bijstellen.. maar dat is eigenlijk niet nodig )
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
Infeite is de verstelling eigenlijk alleen bedoeld ter compensatie van slijtage, hoewel je natuurlijk ook kan valsspelen en et voor andere doeleinde gebruiken .
De koni's zijn wel iets comfortabeler dan de billsteins dat kan een voordeel zijn. Ik hoor echter van mensen die eerst koni's hadden en later billsteins dat deze met de laatste meer tevreden waren (106 rallye rijders)
Ik zou gewoon nemen wat je het goedkoopst kan krijgen.
De koni's zijn wel iets comfortabeler dan de billsteins dat kan een voordeel zijn. Ik hoor echter van mensen die eerst koni's hadden en later billsteins dat deze met de laatste meer tevreden waren (106 rallye rijders)
Ik zou gewoon nemen wat je het goedkoopst kan krijgen.
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
Goed, volgens mij als B8 eenmaal eronder zitten moet de auto ofzoiets uitgelijnd worden..??
Want dat heb ik nog niet laten doen, en bij heftige stuurbewegingen lijkt ie gaan zweven *of er een stuk zware steen achter de kofferbak zit*, terwijl 't als een blok op weg moet blijven..
Want dat heb ik nog niet laten doen, en bij heftige stuurbewegingen lijkt ie gaan zweven *of er een stuk zware steen achter de kofferbak zit*, terwijl 't als een blok op weg moet blijven..
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
misschien last van versleten draagarmlagertjes.. dat probleem heb ik ook gehad..peetjuun wrote:Goed, volgens mij als B8 eenmaal eronder zitten moet de auto ofzoiets uitgelijnd worden..??
Want dat heb ik nog niet laten doen, en bij heftige stuurbewegingen lijkt ie gaan zweven *of er een stuk zware steen achter de kofferbak zit*, terwijl 't als een blok op weg moet blijven..
AX 1,1i spot 1995
106 GTi
106 GTi
Ik heb een relatief goedkoop setje, maar mag ook echt niet klagen.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15008
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15008
Dat had ik met mijn kromme achteras ook. Als je hard een bocht door ging en je wilde weer recht komen dan kreeg je een onwijze zwieper aan je stuur. Met de achteras die er nu onder zit heb ik dat probleem niet. Dus dat zal hem niet aan de dempers liggen.peetjuun wrote:Goed, volgens mij als B8 eenmaal eronder zitten moet de auto ofzoiets uitgelijnd worden..??
Want dat heb ik nog niet laten doen, en bij heftige stuurbewegingen lijkt ie gaan zweven *of er een stuk zware steen achter de kofferbak zit*, terwijl 't als een blok op weg moet blijven..
Ik heb zelf B8 achter en B6 voor. Ik zou een beetje oppassen met B8 voor op een AX. Ze zijn al ontworpen voor een zwaardere auto. En met de B6 veert mijn hele voorkant al bijna niets meer in. Rijd perfect. Maar het heeft wel tot gevolg gehad dat mijn achterkant nu weer aanloopt.
Normaal kon ik voor nog wat inveren. Maar nu veert ie bijna alles achter. (Wat ook niet echt veel is) maar wel teveel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)