ik ben zeer tervreden over mijn gele verstelbare koni's.. oude techniek, maar wel bewezen techniek..
je verstelt ze toch maar 1 keer (of je moet het net zo doen als ik.. eerst je hele kofferbak vol audio gooien, dan verlagen, dan gele koni's, dan alle audio eruit, weer verlagen, en dan weer bijstellen.. maar dat is eigenlijk niet nodig )
Infeite is de verstelling eigenlijk alleen bedoeld ter compensatie van slijtage, hoewel je natuurlijk ook kan valsspelen en et voor andere doeleinde gebruiken .
De koni's zijn wel iets comfortabeler dan de billsteins dat kan een voordeel zijn. Ik hoor echter van mensen die eerst koni's hadden en later billsteins dat deze met de laatste meer tevreden waren (106 rallye rijders)
Ik zou gewoon nemen wat je het goedkoopst kan krijgen.
en die spax dempers is dat iets? kwa verstellen en kwaliteit, ik heb ze nog nooit gezien.
wat wel jammer is op internet bij veel bedrijven staan er geen prijzen bij vooral bij bilstein is dat een ramp.
Goed, volgens mij als B8 eenmaal eronder zitten moet de auto ofzoiets uitgelijnd worden..??
Want dat heb ik nog niet laten doen, en bij heftige stuurbewegingen lijkt ie gaan zweven *of er een stuk zware steen achter de kofferbak zit*, terwijl 't als een blok op weg moet blijven..
peetjuun wrote:Goed, volgens mij als B8 eenmaal eronder zitten moet de auto ofzoiets uitgelijnd worden..??
Want dat heb ik nog niet laten doen, en bij heftige stuurbewegingen lijkt ie gaan zweven *of er een stuk zware steen achter de kofferbak zit*, terwijl 't als een blok op weg moet blijven..
misschien last van versleten draagarmlagertjes.. dat probleem heb ik ook gehad..
peetjuun wrote:Goed, volgens mij als B8 eenmaal eronder zitten moet de auto ofzoiets uitgelijnd worden..??
Want dat heb ik nog niet laten doen, en bij heftige stuurbewegingen lijkt ie gaan zweven *of er een stuk zware steen achter de kofferbak zit*, terwijl 't als een blok op weg moet blijven..
Dat had ik met mijn kromme achteras ook. Als je hard een bocht door ging en je wilde weer recht komen dan kreeg je een onwijze zwieper aan je stuur. Met de achteras die er nu onder zit heb ik dat probleem niet. Dus dat zal hem niet aan de dempers liggen.
Ik heb zelf B8 achter en B6 voor. Ik zou een beetje oppassen met B8 voor op een AX. Ze zijn al ontworpen voor een zwaardere auto. En met de B6 veert mijn hele voorkant al bijna niets meer in. Rijd perfect. Maar het heeft wel tot gevolg gehad dat mijn achterkant nu weer aanloopt.
Normaal kon ik voor nog wat inveren. Maar nu veert ie bijna alles achter. (Wat ook niet echt veel is) maar wel teveel.
Ik heb ook een Kw set (schokdempers + veren -55mm voor 106 ) onder het GTI project, kheb nog geen rij ervaring met het setje maar het moet absoluut een toppertje zijn .
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk