Krassen in mijn Dashboard

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Krassen in mijn Dashboard

Post by Mark »

Probleem... Vanavond is mijn voorruit opnieuw geblindeert. Maar ongeloofelijk wat gaat die oude lijm er k*t af. Daar hebben we dus een agresief goedje voor moeten gebruiken.... Wat het dashboard niet zo fijn vond.

Dat is nu wit uitgeslagen. Komt nog bij dat de lijm verwijderd is met soort ijskrabbers. Bij het onderin schoonkrabben van de ruit hebben we er nooit aangedacht dat we ook telkens licht over het dashboard heen schuiven. Nu zit dus van links naar rechts het hele dashboard op die voorste rand onder de krassen.

Je voelt ze niet met je handen. Maar zo'n type2 dashboard trek je met je nagel al een kras in.

Zal dit er nog uit te krijgen zijn? Is hier een soort commadant voor? Of bumperzwart? Iemand ooit een dashboard gespoten terwijl die nog in de auto zat?

Een anders dashboard wordt best wel veel werk. Lopen nogal wat kabelbomen doorheen die niet origineel zijn. Te denken aan CV, Alarm, Electrische ramen. Schakelaars voor mistlicht. Enz...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Voor die witte vlekken heb ik wel een tip, je neemt een zwarte stift van zo'n whiteboard, niet permanent dus, daarmee de over de witte vlekken stiften, ff wachten en dan met een poetsdoek uitwrijven.
De stift trekt wel in op de witte plekken maar niet in je dash zelf, ik heb er iig ook witte vlekken mee weg gehaald, daar zag je niks meer van :)
Oh ja, zo nodig, meerdere malen herhalen.

Citrosan (paul)

Lekker aan het spammen onder cindy d'r inlog..

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik heb in de kast nog 1 of ander heel oud goedje gevonden om kunstof mee te laten glimmen. Misschien wel 25 jaar oud. Heel het dashboard mee onder gesmeert. Tis nu voor 90% weg. Maar goed voel de bui al hangen. Als dat spul is opgedroogd zie je die krassen er natuurlijk weer doorheen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by baklap »

ik heb ook last van krassen, maar de tip van paul ga ik binnenkort ff proberen!
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!

WIE IS WIE

Post Reply