Tank verwijderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Tank verwijderen
Wie heeft dit wel eens gedaan?
Ik heb een poging gedaan maar ik was in de veronderstelling dat ie los was maar kreeg er geen beweging in.. Aangezien ie lekt als ik hem voltank moet ie er toch een keer over vandaan..
Moet de vlotter en brandstofpomp los?
Ik had de uitlaat weg, handremkabelslos, en die 2 moertjes van de tank los en die rubbers+plaatje daaronder weggehaald....
Ik heb een poging gedaan maar ik was in de veronderstelling dat ie los was maar kreeg er geen beweging in.. Aangezien ie lekt als ik hem voltank moet ie er toch een keer over vandaan..
Moet de vlotter en brandstofpomp los?
Ik had de uitlaat weg, handremkabelslos, en die 2 moertjes van de tank los en die rubbers+plaatje daaronder weggehaald....
Ik heb het toen bij me BX GT net andersom gedaanTTF wrote:kunnen blijven zitten maar haal de stekkers, en brandstofleidingen wel ff los en merk die laatste 2 ook ff..Moet de vlotter en brandstofpomp los?
vlotter heb je zo het stekkertje van los, maar de pomp heb ik lekker laten hangen.
Het was toen bij de AX tankjes demonteren een heel geworstel! maar ik kwam toen met een breekijzer en heel eind
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
-
- AX Spaster Mammer
idd via onder de achterbank stekkertjes los, als je alles uit de weg hebt en de boutjes los kan je hem eronderuit "schuiven", hij zit geklemd over een tweetal richels.
Die rubber dingetjes ER ZEKER WEER TUSSEN! Heb al 1x een gescheurde tank gehad en da's geen feest.
Verder: 10 tegen één dat het je dampretourleiding is, bovenop de tank. Die heb ik ook al eens vervangen zonder de tank te demonteren, maar da's geen feest.
Die rubber dingetjes ER ZEKER WEER TUSSEN! Heb al 1x een gescheurde tank gehad en da's geen feest.
Verder: 10 tegen één dat het je dampretourleiding is, bovenop de tank. Die heb ik ook al eens vervangen zonder de tank te demonteren, maar da's geen feest.
Het gaat idd om de dampretour slang, die wil ik gaan vervangen....kevin.broke wrote:idd via onder de achterbank stekkertjes los, als je alles uit de weg hebt en de boutjes los kan je hem eronderuit "schuiven", hij zit geklemd over een tweetal richels.
Ik ga het nog een keer proberen, van de week, heb hem nu ma + di nodig...
-
- AX Spaster Mammer
Idd... ik had hem ook al zo leeg mogelijk gereden.. Maar toen ik ging wrikken deed ik deuken maken in mijn bodemplaat *-) daarom dacht ik, hij zit vrij zeker weten vast nog ergens vast Maar dus toch alleen die twee moertjes? Moet het hitteschildje eraf?kevin.broke wrote:Succes ermee dan, soms is 't effe kracht zetten geblazen. Dikke tip: Zorg dat die tank niet te vol is, die liters wegen best wel kilo's als ie er weer onder moet.
dat is niet zo moeilijk! heb je in de buurt een Tractor leverancier? reparateur? die gaat tot nog veeeel dikker (ik heb een stuk gekocht bij mijn locale (de slootsmid) koste me 2 euro voor 30cmgrietje wrote:btw, iets anders, waar kan je benzine slang van 16.5 mm diameter kopen?
bij de dealer kost dat ene stukje slang 40 euro.... En de automaterialen heeft maar tot 12 mm..
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
-
- AX Spaster Mammer