Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Merk = onbekend, zoek bij marktplaats op AX sportstoelen, van HotTuning.... Ze koste een drol en zijn best gaaf!
Overigens heb ik mijn Raceland frame eronder, ik heb geen ervaring met die frames die zij erbij leveren.

Duff; de ruimte is evenveel of minder, niets schokkends iig. Ze kunnen ntrlk niet masterlijk ver naar voren door de wang van de stoel.
Ze zitten iig lekker ;) Ze zijn wel ruimer idd als die andere; en ik heb ECHT mn sportstuur + verleng naaf nodig....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Zondag weer ff lekker bezig geweest,

- antenne kabel opnieuw getrokken, oude was stuk
- eigen radio
- eigen boxen
- 3de remlicht geplakt
- alarm eruit gesloopt
- custom licht verklikker eruit gesloopt (dat gaf me een monsterlijk dodelijk geluid :S:S)

Maarja, laatste was ntrlk stom, en ik heb gister dus mn lichten aan laten staan *-)

Vanochtend op weg naar school HARTSTIKKE dood :(
Nog 10-15 min aan startkabels gehangen, maar toen draaide de startmotor op zn hoogst 1 rond :(

Accu van die blauwe er dus maar snel ingehangen en opweg; oude accu bij automaterialen afgezet en die gaan hem proberen op te laden...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

hahaha, dat is hetzelfde als je lampjes eruit halen omdat ze een raar lichtbeeld geven, en vervolgens 's avonds willen rijden en tot conclusie komen dat je geen licht hebt :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

tsja, das natuurlijk niet zo heel handig :roll:
ik zat me al af te vragen hoe je je lichten aan kon laten staan met die herrie die eruit kwam, maar die had je natuurlijk gedemonteerd..

achja, gelukkkig had je nog een accu!

maaruhmm waar zijn de foto's van zondag! die waren niet voor niets zo mooi :)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

owhja! :D

Marc heeft hele mooie fotos gemaakt van mn GT :D
Image
Image
Image

Ff dempers wisselen onder beide autos ;)
Image
Image
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Image

telefoon en tegenlicht wil niet echt samen :( jammer... idee was leuk ;)
=

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

de foto is alsnog erg mooi! :D
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Nou, mn GTje doet nog steeds lekker! Heb er nu sinds aanschaf 3000 km mee gereden ennuh, nog steeds wauw :D
Vandaag de 130.000 gepasseerd op de teller.
Wat ik er sinds aanschaf mee gedaan heb:
- Dempers en veren vervangen voor stugge exemplaren
- Nieuwe olie + filter + klepjes stellen
- Radiotje, antenne kabel vervangen, boxjes achterin, badeendhoedenplank, kuipstoelen, 4 punts, booskijkende motorkap, mistlichten vervangen, LM velgjes.
- Alarm eruit gesloopt

Probleempjes of andere dingen die nog moeten:
- Lichtverklikker!!!!
- Tankprobleem oplossen, bij volle tank gooit ie er ong 1/2 liter weer uit. Waarsch die damp retourslang.
- deursloten vervangen
- Sproeikopje achter fixen
- 2de spoiler achter kitten

Verder moet het blok wat in de garage staat er in de toekomst toch echt in.... Ik moet alleen wel zeker weten dat dat blok geen koelproblemen heeft; en dat is helaas niet zeker.

Heb ondertussen wel al 3 x vergeten mn lichten uit te doen (word vervelend) Eerste keer kreeg ik hem met startkabels ook niet meer aan de praat; gelukkig had ik nog een andere accu. Oude accu op laten laden en in de TRS gezet; Zondag avond WEER mn lichten aan gelaten; toen starte die gelukkig wel nog met startkabels. En vandaag zet ik hem bij school weg; kijk nog even om, weeer die lichten aan gelaten!

Verder doet de TRS het nog steeds niet, probleem is wel ongeveer bekend ik moet alleen even wachten op de draadschemas voordat ik er verder mee kan. Het zit hem in de bedrading naar de brandstofpomp.
De 1.0 loopt nog altijd als een zonnetje (die doet het werkelijk altijd!!)
en de blauwe staat als wrak onder een zeil eigenlijk te wachten tot ie word opgehaald... Maar omdat ie helemaal vol ligt met spullen en het constant regent dus ik ook niet echt zin heb om naar buiten te gaan :P Staat ie er dus nog :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Nou;
update, ook al heb ik nog geen van alle problemen verholpen *-) Nog steeds niet echt tijd/het weer geweest om iets aan mijn auto te gaan doen

maar hij begon het probleem te ontwikkelen dat bij starten het heeeel lang duurde voordat de startmotor ging draaien en gister deed ie het dus helemaal niet meer...

massa punten maar even schoongemaakt; dat hielp; nu weer in 1 x!

De TRS start ondertussen prima, nu nog even afwerken

De blauwe word zaterdag opgehaald... :( Iemand wou heb hebben voor de cross, nou, kom maar halen! Net contact gehad, zaterdag gaat ie dan toch echt weg :( Maja, offie nu meteen door de schredder gaat of eerst nog even echt stuk gereden word, door de schredder gaat ie iig...

Verder woe, do en vrij vrij... dus, volgende lijstje maar eens korter maken:

GT
- Kabelboom eruit, schoonmaken, nakijken/repafixen (olie druk lampje blijft branden)
- klokje maken (doet niet meer goed)
- sloten vervangen (bijrijderskant is niet bruikbaar)
- derde remlicht aansluiten (hij hangt wel al een paar weken *-) )
- spatlappen monteren
- wassen/poetsen (zou de eerste keer zijn sinds ik hem heb)
- tank onder de auto vandaan voor tankprobleem
- nieuw ruitenwisservloeistof pompje en leidinkjes (achter werkt nogsteeds niet)
- licht verklikker (NODIG!)
- 2de spoiler plaatsen
- schokdemper ringen na trekken (klionkt iets)

TRS
- Draadje trekken (niet over parafaan door deur zoals nu :P)
- achterbank terug + gereedschap opruimen (krijg je als je na 3 maanden sleutelen die auto pas weer eens aan de praat krijgt)

Blauwe
- Onderdelen eruit (nee romy het is geen extra schuur!)
- klapruiten eruit (die hoeft ie toch niet.... maar even kijken of ik ze wel wil.....)

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Ik heb al mijn handen vol met 2 ax'jes, laat staan 3 :lol:
succes met je to do list ;)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik zal die foto's van die grijze maar niet posten zeker?
(stiekem ben ik te lui om mn camera te gaan halen)

je zwarte staat er wel mooi bij :D ennuhm die grijze doet het iig weer ;) dat kabeltje buitenom is best hip..
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

q01z wrote:ik zal die foto's van die grijze maar niet posten zeker?
(stiekem ben ik te lui om mn camera te gaan halen)
huphuphup! kont van de bank ;) hahaha

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Marc ga die foto's eens van de toestel halen :P

Ik heb mn zwarte GT weer eens onder een laag klei gegraven *-)
Image
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

nou vooruit ;)

ey wat zie ik daar nou onder de motorkap en bij de parafaan?
Image
owh tis loshangende bedrading.. :P
Image

goed werkende testopstelling
Image

de blauwe onder een bijkleurend zeiltje..
Image

èn een hondebeest die staand slaapt met een badeend in zn bek, heeeel inteligent spirit! :D
Image
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Wat is spirit toch lekker intelligent afentoe ;)

Hmm, net bij de dealerT geweest, de dampretourslang kost 36 euro en is niet voorradig..... nou, ik ga dus eerst maar eens kijken offie ook op de blauwe zit, pak ik die wel :S

Automaterialen handel had geen benzineslang groter dan 12 mm diameter (moet 16.5 hebben) en dan moet je ook per meter kopen natuurlijk ; )en wat heb ik nodig, een halve meter ofzo :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Ik krijg allemaal posts van mezelf achter elkaar zo.. *-)

maar, weer update:
Ik ging aan de gang met ax vandaag. Moest hem achter opkrikken (wou met de tank aan de gang) maar omdat ie schuin op een aflopend vlak stond kon ik niet bij de bout krikken van de achteras dus pakte ik maar eens het krikpunt....

Foutt..... Daar ging de krik dus bijna door mn dorpel...
Skirts eraf gehaald en toen kwam ik dit tegen:
Image
Image
Image
Image

Roest is geschuurd en behandeld, skirts zitten er nu soort van weer op (maar al die plastic blokjes sneuvelde natuurlijk) Maar die zaten al met parkers en de klikkers miste al, ben dus niet de eerste die ze eraf haalt.
Ding in de band ga ik morgen maar mee naar de profile

Dit hadden we ook nog liggen:
Image
En die ook:
Image

geeft:
Image

Uitlaat paste niet helemaal goed (nog steeds niet) want ik bleek een 1.0 einddemper te hebben waar provosorisch een bredere flens op gelast was. hier door was het totaal langer en de middenpijp dus een beetje ingekort. Met kracht en moeite zit het wel vast, alleen niet helemaal 100% gasdicht, zoiezo lekt de demper hier en daar ook. Spatlappen zijn nieuw, zaten nog in orginele verpakking ;)
Met bevestiging waarvoor je nergens gaatjes hoeft te maken! Echt handig :D

Zoiezo kan de versmalling nooit goed zijn voor het vermogen...?

Verder had ik de tank los; maar ik kreeg er dus echt geen beweging in dus dat heb ik maar weer vast gebout... Zal wel, dan kan ik hem maar niet voltanken, ik had die slang toch ook niet liggen dus ;)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ey die uitlaat ken ik :D die heb ik eigenhandig leeggebrand vanbinnen :oops:

tsja.. zwarte type1 GT.. dat roest :roll: wel zonde! maar tis gelukkig allemaal nog wel te redden dit...
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

hey, die spatlappen zijn gaaf! hebben die nog een naam ofzo, kan ik kijken of ik die ergens kan vinden :D

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

raoel wrote:hey, die spatlappen zijn gaaf! hebben die nog een naam ofzo, kan ik kijken of ik die ergens kan vinden :D
ja goed marktplaats, ebay, zeelandnet.nl-prikbord, en Kapaza.be in de gaten houden.

zoeken op spatlappen of slijklappen. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

een naam hebben ze idd niet echt.... kwam ze toevallig tegen op MP, 2 orginele setjes voor 15 euro ;)

Post Reply