mistlampen werken niet
Moderators: vtspower, webmasters
mistlampen werken niet
Ik heb een ax GT van 91 oud model, nu heb ik mistlampjes in de bumper maar ze werken niet. Ik heb de lampjes zelf al getest en deze werken. Ik heb de schakelaar getest en deze werkt ook. Dus volgens mij zit het probleem in de relais. Maar ik weet niet waar deze relais staat. Iemand een idee waar de relais van de mistlichten staat?
-
- AX Master
Heb hetzelfde probleem, heb een GT uit 91.
Heb achter de lampen gemeten, gaf 8v, dus een probleempje met massa.
Volgens mij zitten de relais overigens ergens verstopt onder het dashboard rechts ( daar komt het schakelgeluid vandaan! ), maar nog niet gezocht.
Overigens, weet iemand nog een setje mistlampen voor weinig; de mijne zijn vergaan! ( Heel handig; afdekrubbers, vcooral als ze vergeten worden)
Gr,
Volgens mij zitten de relais overigens ergens verstopt onder het dashboard rechts ( daar komt het schakelgeluid vandaan! ), maar nog niet gezocht.
Overigens, weet iemand nog een setje mistlampen voor weinig; de mijne zijn vergaan! ( Heel handig; afdekrubbers, vcooral als ze vergeten worden)
Gr,
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!
W600SV wrote:Heb hetzelfde probleem, heb een GT uit 91.
Gr,
je oren zijn nog goed hoor
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Axdriver wrote:onder het dashboard zitten dus 5 relais, weet iemand welke relais voor de mistlampen dient? Ik weet dat de meeste linkse de interval van de ruitenwisser is. Maar wie weet welke de andere 4 zijn?
zolas beloofd ik heb gevoeld en geluisterd maar damn ik merk het verschil niet dat plastic klikt overal het lijkt erop de 1 na linkse!
misschien kan je het wel terug vinden aan de hand van de kleur codering van de draden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Axdriver wrote:ik weet het niet, als het licht opstaat dan brand de schakelaar van de mistlichten gewoon maar als ik de schakelaar indruk dan gaat het lampje van de schakelaar ook uit.
Ik heb dus bijna het zelfde probleem, alleen bij mij gaat de schakelaar niet uit maar feller branden zodat het lijkt alsof je mistlamp aanstaat alleen de mistlamp doet het dus niet.
Ik heb me achterlicht unit al eruit gehaald maar zit bij deze axjes de mistlamp soms aan de Remlichten gelinkt ?
Want de mistlamp unit in het achterlicht (Links Onder) daar zit helemaal geen aansluiting in die houder en ook geen electro aan gekoppeld.
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>
Sgurk wrote:In de vraagbaak staat een stroomschema en als het goed is dat kan je daaruit afleiden welke relais van je mistlicht is. Indien je geen vraagbaak hebt is het toch wijs om deze aan te schaffen daar heb je namelijk altijd wat aan.
Kijk bij aangeboden.. daar staat een digitale vraagbaak.. Extreem handig!
Mijn mistlampen hebben het nog nooit gedaan, en daarom heb ik de vraag: wanneer zouden de mistlampen het moeten doen? Als het mistlampje brand op het dashboard (dus in het knopje) of als dit lampje uit is?
Ik ga het waarschijnlijk nog 1 keer proberen te maken en dan ga ik nieuwe bekabeling trekken. Ik wordt namelijk een beetje hopeloos
Ik ga het waarschijnlijk nog 1 keer proberen te maken en dan ga ik nieuwe bekabeling trekken. Ik wordt namelijk een beetje hopeloos
Last edited by axgt-er on WedJul07, 2004 3:30:40 PM, edited 1 time in total.
Ok, wat hierboven staat is fout, want dit is het relais van de mistlampen achter.
Ik heb alles doorgemeten. Het relais gevonden Het is (als je recht voor de auto/motor staat) de linker van de 2 relais die boven de accu zitten. Mijn zekering voor de mistlampen ontbrak ook, deze zit ook boven de accu (F2).
Nu nog op zoek naar 2 mooie breedstralers, want mistlampen gebruik je toch nauwelijks.
Maar dit is toch al een hele verbetering. En zeker de analoge multimeter die ik voor 7 euro heb gehaald
Ik heb alles doorgemeten. Het relais gevonden Het is (als je recht voor de auto/motor staat) de linker van de 2 relais die boven de accu zitten. Mijn zekering voor de mistlampen ontbrak ook, deze zit ook boven de accu (F2).
Nu nog op zoek naar 2 mooie breedstralers, want mistlampen gebruik je toch nauwelijks.
Maar dit is toch al een hele verbetering. En zeker de analoge multimeter die ik voor 7 euro heb gehaald