Mijn AX is voor de APK geweest en werd gelukkig alleen afgekeurd vanwege de rem linksachter. (Niet slecht voor een auto van €50 )
Ik wist al dat die rem niet goed meer was, al een hele tijd. Maar nu moet ik er toch echt iets aan doen, sowieso verstandig met de remmen natuurlijk.
Ik denk zelf aan een defecte wielremcylinder.
Echter blijft het peil van de remvloeistof gewoon gelijk dus ik denk niet dat er een lek is.
De handrem doet het ook niet meer op dat wiel en ik moet mijn pedaal ver intrappen (hij remt vervolgens wel goed verder).
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik in de goede richting zit, en/of wat het wel kan zijn? En kan ik deze reparatie als gemiddelde sleutelaar zelf uitvoeren?
Er is tijdens de APK verder niet gekeken naar de oorzaak, omdat ik wil proberen de kosten laag te houden. Ik heb dus besloten om eerst zelf te kijken.
Ik hoop dat mijn probleem zo duidelijk is, en alvast bedankt voor de hulp!
(Ik heb niets kunnen vinden met de zoekfunctie en op de eerste 15 pagina's van dit forum )
Rem vraagje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ja dat ga ik dan inderdaad maar eens doen. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
Wat ik me dan nog afvraag, heb ik speciaal gereedschap nodig voor de naafmoer?
En ik las dat je de rem kan terugstellen via een van de boutgaten. Iemand enig idee wat voor schroef dat is (plat of kruis) en of ik gewoon linksom moet draaien?
Misschien kom ik hier vrij snel achter, maar als iemand het weet is dat mooi meegenomen, ik ga er vrijdag aan beginnen.
Wat ik me dan nog afvraag, heb ik speciaal gereedschap nodig voor de naafmoer?
En ik las dat je de rem kan terugstellen via een van de boutgaten. Iemand enig idee wat voor schroef dat is (plat of kruis) en of ik gewoon linksom moet draaien?
Misschien kom ik hier vrij snel achter, maar als iemand het weet is dat mooi meegenomen, ik ga er vrijdag aan beginnen.
Behalve een groot genoege dop en een pieltangetje met smalle bek heb je niet zoveel nodig geloof ik.
In de trommel zit een palletje dat je door een boutgat even terug moet tikken, kan met elke schroevedraaier.
Hier wordt dat palletje aangewezen, palletje naar het midden van de trommel wegtikken: klik
In de trommel zit een palletje dat je door een boutgat even terug moet tikken, kan met elke schroevedraaier.
Hier wordt dat palletje aangewezen, palletje naar het midden van de trommel wegtikken: klik
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Het remprobleem is opgelost!
Er zitten nieuwe remcylinders en remschoenen in. (Niet zelf gedaan)
Het vreemde was wel dat er bij de oude remschoen een soort van borgschroef in zat waardoor de handrem het niet deed?
Zou dit een heeeele slordige fout zijn van de garage die voorheen het onderhoud heeft uitgevoerd?
De remcylinder was ook lek, andere kant is ook meteen vervangen.
Nu kan ik weer remmen zonder spierpijn in mijn bovenbeen en kan de auto volgende week goedgekeurd worden
P.S. Ik heb mijn vriendin ook een ax aangesmeerd! Dus nog een erbij. Ik zal hem van de week bij mijn wie=wie zetten!
Er zitten nieuwe remcylinders en remschoenen in. (Niet zelf gedaan)
Het vreemde was wel dat er bij de oude remschoen een soort van borgschroef in zat waardoor de handrem het niet deed?
Zou dit een heeeele slordige fout zijn van de garage die voorheen het onderhoud heeft uitgevoerd?
De remcylinder was ook lek, andere kant is ook meteen vervangen.
Nu kan ik weer remmen zonder spierpijn in mijn bovenbeen en kan de auto volgende week goedgekeurd worden
P.S. Ik heb mijn vriendin ook een ax aangesmeerd! Dus nog een erbij. Ik zal hem van de week bij mijn wie=wie zetten!
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
De auto is ondertussen teruggeweest naar de persoon die de remmen heeft gerepareerd. Hij heeft alles weer open gehaald en de remtrommel vlak gemaakt. Hier zaten groeven in waardoor de nieuwe remschoenen waarschijnlijk nauwelijks contact maakten. Ook nog een keer alles ontlucht en het verschil is wederom enorm.n Dit heeft hij kostenloos gedaan..wel zo netjes.
Vandaag is de auto bij kwikfit geweest voor een gratis remmentest en daar is hij goed doorheen gekomen. Alleen is de handrem nog niet 100% maar wel goed genoeg om door de apk te komen. Ik denk dat hiervoor nog een kabel vervangen moet worden.
Morgen gaat hij weer voor de apk, dus duimen maar weer
Vandaag is de auto bij kwikfit geweest voor een gratis remmentest en daar is hij goed doorheen gekomen. Alleen is de handrem nog niet 100% maar wel goed genoeg om door de apk te komen. Ik denk dat hiervoor nog een kabel vervangen moet worden.
Morgen gaat hij weer voor de apk, dus duimen maar weer