welke versnellingsbak?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

welke versnellingsbak?

Post by mcdean »

Ik ga in mijn BX 1400 een AX GT carb blok lepelen.

Maar welke versnellingsbak zal ik gebruiken? wat zijn de voor en nadelen.

mogelijkheden:
- AX GT
- Bx 14 TE bak (mijn huidige bak die goed is met goede koppeling)

alvast bedankt
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen de 2 v-bakken, maar heb wel een paar punten waar je naar moet kijken en die eventueel de keuze wat makkelijker kan maken.

1 - Past de BX bak uberhaubt op het AX-blok?
2 - Passen de aandrijfassen van de BX in de AX versnellingsbak
3 - Wat zijn de overbreng verhoudingen van beide bakken en welk karakter heb je het liefst?
Image Image Image

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

Bossie wrote:Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen de 2 v-bakken, maar heb wel een paar punten waar je naar moet kijken en die eventueel de keuze wat makkelijker kan maken.

1 - Past de BX bak uberhaubt op het AX-blok?
2 - Passen de aandrijfassen van de BX in de AX versnellingsbak
3 - Wat zijn de overbreng verhoudingen van beide bakken en welk karakter heb je het liefst?
1 - als het goed is wel allebij TU blok. (K1H (Bx) en K2A)
2 - zie bovenstaande
3 - overbrengen weet ik niet mijn favo karakter: Laag in toeren , maar dan moet ik geen 1400 TU rijden :lol: maar een diesel. Met de BX bak is het ongeveer 3800 toeren bij 120
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

upje? :roll:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik denk idd dat ze beide wel zullen passen.

En tsja.. als die BX bak 3800 toeren doet (volgens mij minder hoor?!), en de standaard GT bak 4000 bij 120 merk je niet heel veel verschil denk ik. alhoewel de BX bak de motor misschien een IETS rustiger karakter zal geven?

Ga je voor lage toerentallen kan je misschien beter verder zoeken naar een bak van een TU-D.

Ik hou ook wel van lage toerentallen.. heb ook een dieselbak en bevalt prima (op een 1.1i danwel). Maarja ik rij 80% van de tijd dan ook als een opa :roll:

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

ik denk dat ik wat dat betreft maar de BX bak blijf houden! de koppeling is daarvan ook nog geod en scheeld boel geld.

Maar ik dacht dat wellicht met een GT bak hij wat agressiever zou zijn?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Post Reply